تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/23 - 12:20
کد خبر: 243243

روایتی جالب از اردوی جهادی دانشجویان علوم تحقیقات دانشگاه آزاد؛

اینجا آخر خط است +تصاویر

اینجا آخر خط است +تصاویر

اردوی جهادی دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، در دو روستای محروم از توابع شهرستان گنبد در استان گلستان برگزار شد و دانشجویان با انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی و عمرانی، تلاش خود را برای برداشتن باری از روی دوش این مردم محروم به ثمر رساندند.

محمدرضا آبدار، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در این باره به خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: اساسا اردوهای جهادی در محیط پر از شور و نشاط دانشجویان هم بر خود دانشجویان و هم بر هدف اردو بسیار تاثیرگذار و جهت دهنده است.از اینرو که این اردوها در قالب خدمت رسانی به محرومین و با هدف اول خودسازی و بعد دیگر سازی تعریف خواهند شد و از آنجاییکه برترین جهادها جهاد اکبر و مبارزه با نفس است؛ قائدتا در قلب تابستان و و حضور در محل های شناسایی شده  بناست از راحتی های روزمره فاصله بگیریم و شاید همین تغییر در نوع نگاه زمینه ساز رشد و تعالی خود دانشجویان در درجه اول سپس تحولات ساطع شده از جانب آنان خواهد بود که در اردوهای جهادی تبلوری از عشق به خدمت؛پویایی در اهداف و اعمال و همچنین بروز و ظهور انسانیت را به کمال شاهد هستیم.

دانشجوی دانشگاه علوم تحقیقات افزود: این اردوها بصورت دقیق تر از جانب دانشجویانِ علاقه مند به خدمت به قشر مستضعف جامعه و قالبا در مناطق محروم و کم امکانات انجام میشود تا اینان بدون هیچ چشم داشتی هر کدام با توجه به تخصص و توانمندیشان آنچه که به این مناطق دور ونزدیک میبرند را در طبق اخلاص به مردمان آنجا که آنها هم حق استفاده ی اکمل از تمام موهبت های الهی را دارند که حالا به تناسب شرایطشان شاید دسترسی ندارند وبی بهره مانده اند تقدیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: سفرهای جهادی دانشجویی به فراخور شرایط برای مناطق نزدیک در طول سال و برای مناطق دور اکثرا در فصل تابستان که اوقات فراغت دانشجویان است طراحی میشود؛ تا با فراغ بال دل به دریای خدمت بزنند و فارغ از هر دغدغه ای دمی کنار محرومان بیاسایند و با آنان همسفره شوند و چند صباحی را با این قشر شریف و مظلوم روزگار بگذرانند همیشه که نمیشود نشست و از مسئولان انتظار داشت! اگر مسئولانی در قسمت هایی کم کاری کنند چه؟! حضورِ بی منت دانشجویان جهادگر بسیجی  در این بزنگاه ها و برکات اردوهای جهادی در این سالها نشان دهنده ی اثرات راهبردی و ویژه ی این حرکت مبارک است که باید روز به روز پر قدرت تر و وسیع تر برگزار شود. 

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد ابراز عقیده کرد: امسال تصمیم گرفتیم که با هدف محرومیت زدایی و خدمت خالصانه به محرومین اردوی جهادی برادران را در قالب تیم جهادی شهدای گمنام در منطقه ی شناسایی شده ی روستاهای بی بضاعتِ طالقان تپه و بارانی ها از توابع شهرستان گنبد استان گلستان در چندین محور راهبردی از جمله عملیات عمرانی برای ساخت و بازسازی مدرسه؛ تکمیل پروژه ساخت غسالخانه؛برگزاری کلاسهای آموزشی؛ خدمات دامپزشکی؛ فعالیت های اثربخش فرهنگی از جمله دیدار با خانواده شهدای روستا و ارتباط گیری چهره به چهره با مردم و... به اجرا بگذاریم. تیم جهادی شهدای گمنام از ۱۵ مرداد ماه در این روستاها مستقر شده اند و با تلاش شبانه روزی جهادگران و طبق برنامه ریزی انجام شده  تا کنون ۸۰% خدماتِ پیش بینی شده در این بازه ارائه شده و با نزدیک شدن به روزهای پایانی این مجاهدت تلاش برای انجام هر چه بیشترِ خدمت در جریان است.

این فعال دانشجویی همچنین اضافه کرد: در واحد خواهران هم با عقبه ی فکری و طرح ریزی که شد در نهایت بنا داریم با رویکردی نو و مسئله محور اردوهای جهادی  واحد خواهران را هم در قالب همان گروه شهدای گمنام منتها نه در استانهای دیگر بلکه در حواشی تهران و مناطق محروم آن با موضوع ((حمایت و خدمت به کودکان کار شهر تهران )) در محورهای پشتیبانی پزشکی؛آموزشی؛مهارتی؛تقویتی؛ارزاق؛پوشاک و... همچنین مشاوره ی روانشناسی  با هدف  توانمند سازی این کودکان و حمایت حداکثری از آنان به توفیق الهی انجام دهیم زیرا که بعضا این مسئله ی بسیار مهم مغفول مانده است و آنطور که باید و شاید پرداخت نشده است.شناسایی منطقه و طرح ریزی برای خدمت و پشتیبانی به این کودکان که این سرنوشت را خودشان انتخاب نکرده اند و مثل هر بچه ی دیگری حتما دوست دارند در محیط آرامی درس بخوانند و پیشرفت کنند انجام شده است و ان شاالله با تبلیغاتی گسترده ای که در سطح دانشگاه انجام شده به زودی در شهریور ماه 96 و تداوم آن در طول سال  شاهد اردوی جهادی پربرکتی از جانب خواهران بسیج دانشجویی علوم و تحقیقات  هم باشیم چنان که از برادران بودیم.

سایر تصاویر را در ادامه می‌بینید:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top