تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/05/24 - 10:43
کد خبر: 243291

خاکی صدیق به اجبار انصراف داد!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در واقع علیه خاکی صدیق فشار سنگینی به راه افتاد به گونه‌ای که مجبور شد انصراف دهد و این فشار‌ها هم از طرف کسانی بود که به دنبال سهم خواهی از دولت بودند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه ۸۰ هزار نفر عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها داریم که بسیاری از آن‌ها شایستگی تصدی وزارت علوم را دارند، گفت: جا داشت که رئیس جمهور و تیم کاری او نسبت به معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم با سرعت بیشتری عمل می‌کردند. معتقدم که بیشترین نیروی آماده خدمت در وزارت علوم هستند؛ اما در عین حال متاسفانه شاهدیم که می‌خواهند برای این وزارتخانه سرپرست بگذارند و این در حالی است که سرپرست برای وزارت علوم مضر است و سردرگمی ایجاد می‌کند.

وی افزود: از طرفی می‌دانیم که سالتحصیلی در راه است؛ بنابراین ضرورت دارد که قبل از مهر ماه وزیر جدید روی کار بیاید تا بتواند تیم خود را تعیین و با مدیران آشنا شود و از طرفی برای سالتحصیلی برنامه ریزی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: فکر می‌کنم اگر برای خیلی دیگر از وزارتخانه‌ها سرپرست معرفی می‌کردند شاید به اندازه وزارت علوم اهمیت نداشت در هر حال جا داشت که رئیس جمهور به این وزارت خانه توجه ویژه‌ای می‌کردند. من فکر می‌کنم که سهم خواهی جریاناتی که در انتخابات و انتخاب روحانی نقش داشته اند و می‌خواهند سهمی در کابینه داشته اند مانع معرفی گزینه وزارت علوم به مجلس شده اند.

عبادی بیان کرد: شاهد بودیم که خاکی صدیق به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم مطرح شد که می‌آیند، ولی یک مرتبه کمپینی علیه او راه افتاد و برخی از فراکسیون‌های مجلس و برخی اعضای آن‌ها شروع کردن به حرف زدن علیه او. در واقع علیه خاکی صدیق فشار سنگینی به راه افتاد به گونه‌ای که مجبور شد انصراف دهد و این فشار‌ها هم از طرف کسانی بود که به دنبال سهم خواهی از دولت بودند

وی اضافه کرد: اگر قرار است که سرپرست برای وزارت علوم معرفی شود به دلیل این است که این وزارتخانه گرفتار سهم خواهی جریانات سیاسی است که در انتخاب ریاست جمهوری و انتخاب روحانی سهم داشتند به همین دلیل این جریانات فشار می‌آورند که گزینه وزارت علوم از تیم آن‌ها باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که دولت با معرفی سرپرست برای اداره وزارت علوم به دنبال این است که دست به اقداماتی بزند که تبعات آن متوجه وزیر علوم نباشد، افزود: این احتمال ممکن است درست باشد، چون سرپرست پاسخگوی مجلس نیست؛ چرا که مجلس او را انتخاب نکرده است در هر حال با معرفی سرپرست مجلس نظارتش بر وزارت علوم کم می‌شود.

وی بیان کرد: در هر حال امیدواریم که رئیس جمهور تا یکی دو روز آینده گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم را معرفی کند و آن را خیلی طول ندهند، چون این تاخیر به ضرر وزارت علوم است. در واقع وزارت علوم یک وزارتخانه حساس، مهم و آموزشی است که باید در اول مهر کاملا راه افتاده باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top