تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/05/24 - 14:18
کد خبر: 243304

وحید عبدلی؛

چند کلام حرف با مهدوی کیا

چند کلام حرف با مهدوی کیا

هنوز هستند عده ای نادان و نفهم که باز هم می گویند چرا باید در سوریه و عراق بجنگیم و هزینه کنیم . بیاییم ورزشگاه بسازیم و فقر را ریشه کن کنیم که صد البته نابودی فقر و ساخت ورزشگاه حرف درستی است .

خبرنامه دانشجویان ایران: وحید عبدلی// شهادت مظلومانه شهید محسن حججی جوان 25 ساله ایرانی بدست داعشیان وحشی داغ دلمان را تازه تر ساخت. همین چند ماه پیش بود که این وحوش پرورده دست صهیونیست 17 تن از هموطنانمان را در قلب کشور – تهران- به شهادت رساندند . تازه آن موقع بود که عده ای از خواب بر خواسته و معنای مدافعان حرم را فهمیدند . فهمیدند که چرا باید در سوریه ، عراق ، لبنان و فلسطین بجنگیم . آری فهمیدند که اگر کیلومترها آنطرف تر از مرزهای جغرافیاییمان با این وحوش نجنگیم باید در قلب کشور با آنها و با سیلی از خسارات روبرو شویم . آری باید آنطرف تر بجنگیم تا این جا ایران و ایرانی چون ایزدی ها اسیر و برده داعشیان نگردد . باید بجنگیم تا عزتمان خدشه دار نشود عزت همه ایرانی ها چه موافق و چه مخالف ، چه آنان که جان بر کف برای دفاع از کشور سینه سپر کرده اند و چه انان  که تعهد کاغذی را به تعهد خونی و هویتیشان ترجیح می دهند . مدافعان حرم ؛آری مدافعان حرم که غیرت و عزت را بیشتر از هر کس دیگری فهمیده اند و در برابر هجمه های دشمن خارجی و تهمت های داخلی ها قد خم نکرده اند . مردان عمل که نه شعار سر می دهند و نه شکوه ای بر زبان می آورند.

اما اما و اما ...

هنوز هستند عده ای نادان و نفهم که باز هم می گویند چرا باید در سوریه و عراق بجنگیم و هزینه کنیم .  بیاییم ورزشگاه بسازیم و فقر را ریشه کن کنیم که صد البته نابودی فقر و ساخت ورزشگاه حرف درستی است .

مهدی مهدوی کیا را شاید همه با آن گلی که به آمریکا زده بود، بشناسند که البته خاطرات شیرین آن بازی همواره دلمان را مسرور می سازد . شاید بیشتر از همه هم خود آقای مهدوی کیا از یادآوری آن گل احساس مسرت نماید چرا که همان گل معافیت از سربازی اش را به ارمغان آورد .

از مهدوی کیا بعید بود چنین بگوید چرا که تاکنون نه سیاست از ورزش جدا بوده است و نه بدون امنیت ورزشگاه و ورزش معنا خواهد داشت . اگر سیاست از ورزش جدا بود خوشحالی همگان مخصوصا فوتبالیست ها از گل طارمی به النصر و شادی بعد از گلش زشت جلوه می نمود . اگر ورزش از سیاست جدا بود فیفا باید درِ afc  را گل می گرفت چرا که بخاطر تنش های سیاسی میزبانی از تیم های عربستانی را از ایران گرفت. براستی باز هم توهم جدایی ورزش از سیاست را باور می کنید ؟ اگر ورزش از سیاست جدا بود سال 88 کسی نباید در مسابقه فوتبال آن هم تیم ملی مچ بند سبز بر دستش می بست مچ بند سبزی که ان روزها نماد متوهمین فتنه گر بود.

البته این بزرگوار بیشتر از آن که در ایرانش باشد و به نابودی فقر کمک کند، خانواده و ثروتش در آلمان – همان حامی داعش – به سر می برند. حق دارد بگوید چرا سوریه و عراق؟ راست می گوید چرا که با قطع دستان داعش از منطقه، آلمان از جمله کشورهایی خواهد بود که تحت حملات داعش قرار خواهد گرفت و احساس می شود مهدوی کیا بیشتر نگران این قضیه باشد .

راستی آقای مهدی کیا نمی داند اگر امنیت نباشد ورزشگاه به چه دردی خواهد خورد ؟ اگر امنیت نباشد فقر و ثروت چه معنایی خواهد داشت ؟ ایشان کدام وطن را دوست دارند وطنی که در قلب بحران ها و ناامنی جهان با صلابت و در اوج امنیت و آرامش می درخشد ؟ یا وطنی بدون امنیت که هر روز جنایتی جدید از داعش در آن دیده می شود؟ مطمئنا هر چقدر هم که خود را بخواب بزنیم امنیت را با هیچ چیز دیگری عوض نخواهیم کرد . معنای امنیت را بیشتر از همه الان سوری ها و عراقی ها می فهمند .

آنکس که می گوید سوریه و عراق را چه به ما ، آیا نمی داند اگر در عراق و سوریه نمی جنگیدیم بجای ان 17 نفری که در حمله به مجلس به شهادت رسیدند باید شاهد جنایت هولناک تر و بسی بسیار بزرگتر از آن  می بودیم . بجای 17 نفر 170 هزار یا بیشتر شهید می دادیم . چند صد نفر اسیر و برده داعش می شد و از این کشور آباد خراباتی بیش باقی نمی ماند . البته آنقدر در اوج صلابت قرار داریم که چنین وقایعی در مخیله انسان هم جای نمی گیرد .

آقای مهدوی کیا شما که می گویید فقر را نابود کنیم چرا ثروتتان و جانتان را برای این مهم نمی گذارید . البته شاید بگویید مسئله شخصی است که راست هم می گویید .

آقای مهدوی کیا می گویید کار دوستانتان – حاج صفی ، شجاعی – درست بوده است آیا شما حاضر بودید جلوی تیمی از همین جلادان داعشی بازی کنید ؟ آیا شما بازی می کردید و می گفتید ورزش از سیاست جداست ؟ براستی آیا شما فکر می کنید اسرائیل از داعش کمتر است که اگر چنین می انگارید سخت در اشتباه اید چرا که داعش فقط زاییده کوچکی از تفکر اسرائیل است . براستی اگر ورزش از سیاست جداست آیا ورزش از انسانیت هم جداست؟ چه فرقی بین آن کودک آلمانی با کودک فلسطینی وجود دارد ؟ باور کنید انسانیت فرای ان تعهد کاغذی است که به باشگاه ها می دهید.

کاش حرفی که زده اید فقط از روی دوستیتان با آن دو بازیکن بوده باشد و نه آن روحیه و حس وطن پرستیتان .

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top