تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/05/25 - 14:25
کد خبر: 243379

توضیحات آموزش و پرورش درباره ادعای عمل نکردن به سند بنیادین

ستاداجرای سند تحول بنیادین تاکید کرد: از زمان استقرار دولت یازدهم، اجرای سند تحول به صورت سازمان یافته در دستور کار قرار گرفته و برنامه زیرنظام‌هایی که مورد بی توجهی دولت دهم بوده تدوین شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، در پی انتشار گفتگویی با عنوان «آموزش و پرورش اولویت دولت نیست، پاسخ بهانه درباره سند تحول بنیادین»، که در تاریخ ۹۶/۵/۲۲ منتشر شد، ستاد اجرای سند تحول بنیادین و دانشگاه فرهنگیان این وزارتخانه توضیحی را به دفتر خبرگزاری ارسال کرد که متن کامل آن مطابق قانون مطبوعات به شرح زیر منتشر می شود:

بسمه تعالی

ستاداجرای سند تحول بنیادین و دانشگاه فرهنگیان این وزارتخانه را به اطلاع می رساند:

نگارنده مدعی شده است که آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید در اولویت نبوده و برای این نظر خود هیچ گونه دلیلی اقامه نکرده و مدعی شده است در طی چهار سال، ضربات جبران ناپذیری به آموزش و پرورش وارد آمده است که باز هم در این خصوص هیچ گونه شواهدی را که بیانگر درستی نظر می باشد، ارائه نکرده است، علی رغم اینکه نامبرده،   دلایل روشنی مطرح نکرده است، ولی به جهت روشن شدن موضوع بخشی از مهم ترین حمایت های دولت از آموزش و پرورش در چهار سال گذشته ذکر می شود.

-در طول چهار سال گذشته بودجه آموزش و پرورش بیش از ۱۰۱ درصد افزایش یافته و از حدود ۱۶.۵۰۰ میلیاردتومان به بیش از ۳۴ هزار میلیاردتومان در سال ۹۶ رسیده است.

- میانگین حقوق معلمان از حدود ۱۲۹۰۰۰۰ تومان به بیش از ۲۶۱۸۰۰۰ تومان افزایش یافته است.

-پوشش تحصیلی دانش آموزان در هر سه دوره تحصیلی نسبت به گذشته افزایش یافته است، به طوری که در دوره ابتدایی حدود ۸۸.۷ درصد و متوسطه اول حدود ۹۴ درصد و متوسطه دوم حدود ۸۵ درصد پوشش تحصیلی در حال حاضر قرار دارد.

-باتوجه به تغییر شتاب زده ساختار آموزشی و استقرار نظام ۳-۳-۶ در دولت دهم در زمان مسئولیت آقای حاجی بابایی فقط دو پایه تغییر کرده بود، امروز این تغییرات تا پایه یازدهم اتفاق افتاده و کلیه برنامه های درسی با تکیه بر سند تحول و برنامه درسی ملی انجام شده است و...

همچنین نگارنده در بخشی از سخنان خود به بی توجهی اجرای سند تحول اشاره کرده که در این رابطه از زمان استقرار دولت یازدهم با اجرای سند تحول به صورت سازمان یافته در دستور کار قرار گرفته است و برنامه زیر نظام های؛ مدیریت و راهبری، منابع انسانی، فضا و تجهیزات، پژوهش و ارزشیابی، منابع مالی که مورد بی توجهی دولت دهم بوده در دولت یازدهم آغاز و تا پایان سال ۹۴ این برنامه ها تدوین گردیده و در سال ۹۵ برنامه های زیر نظام فضا، تجهیزات و پژوهش و ارزشیابی به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده و برنامه ۳ زیرنظام دیگر در سال ۹۶ در دستور کار شورای عالی جهت برسی و تصویب قرار گرفته است، ضمن اینکه تمامی سیاست گذاری ها و برنامه های میان مدت و کوتاه مدت با تکیه بر راه کارهای سند تحول است و برنامه تفصیلی دولت مبتنی بر سند تحول و راهکارهای آن ابلاغ شده است و خوشبختانه در لایحه برنامه ششم توسعه نیز اجرای سند تحول، اولویت اول وزارت آموزش و پرورش می باشد.

چنانچه امروز می توان ادعا نمود آموزش و پرورش یک «ریل» بیشتر ندارد و آن اجرای سند تحول است.

جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به عنوان موسسه آموزش عالی مامویت محور و وابسته به آموزش و پرورش بر اساس ماده ... اساسنامه در حوزه پذیرش، توزیع، آموزش و فارغ التحصیلی تابعی از راهبردها و شرایط آموزش و پرورش با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است در سال ۱۳۹۵ ردیف و مجوز استخدامی برای پذیرش حدود ۱۰ هزار دانشجو معلم صادر که در مرحله اول قریب به ۶ هزار و ۴۰۰ نفر جذب دانشگاه شدند و در ادامه با احتساب تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو به بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

لذا جذب دانشجو معلم در دانشگاه بر اساس احصا شده آموزش و پرورش و اعلام نیاز وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه صورت می گیرد

شایان ذکر است پذیرش دانشجو طی ۴ سال منجر به ارتقای کیفیت شده است به طوری که ۳ درصد ورودی های سال ۹۱ دارای رتبه های زیر ۱۰۰ و ۳۴ درصد ورودی های ۹۵ حائز این رتبه ها بوده اند.از سال ۹۱ تاکنون ۴۰ هزار دانشجو با برگزاری ترم های تابستانی و جبران تاخیر در ورود به دانشگاه در نیم سال دوم سال ۹۱ به ... اعضای هیئت علمی به عنوان استاد ثابت این دانشگاه است و کسری این دانشگاه بر اساس تعداد اعضای هیئت علمی به نسبت تعداد دانشجو است نه کمبود استاد ...از دیگر دانشگاهها و ... که در این مصاحبه به آن اشاره شده است. طبق اسناد موجود و اعلان رسمی شورای گسترش دانشگاه های وزارت علوم در سال ۹۲ فقط ۴ استاد دارای شرایط طبق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه فرهنگیان به صورت موظف حضور داشته اند که در حال حاضر به بیش از ۱۶۰ نفر افزایش یافته است.

در خصوص موضوع مدت سرپرستی در این دانشگاه نیز اولا: بر اساس «آئین نامه جامع مدیریت دانشگاها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوی» موضوع جلسه ۶۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی مدت سرپرستی ۶ ماه پیش بینی شده است. ثانیا: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، مصوب جلسه ۷۰۴ مورخ ۹۰.۱۰.۰۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتصاب سرپرست دانشگاه را مقید به زمان خاصی ننموده است و تبصره ۲ ماده ۱۰ اساسنامه این دانشگاه مقرر می دارد «وزیر آموزش و پرورش می تواند تا زمان تعیین رئیس دانشگاه، یکی از اعضای هیئت علمی واحد شرایط را پس از تایید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سرپرست دانشگاه منصوب کند.

در پاسخ به مطلب طرح شده در خصوص مشکل کمبود ساختمان اعلام می گردد همزمان با استقلال دانشگاه فرهنگیان و در بدو آغاز به کار سال ۱۳۹۱ کل زیربنای دانشگاه فرهنگیان ۶۰۷۱۵۳  متر مربع بود که بر اساس شناسنامه فنی فضای سازمان نوسازی مدارس کشور قریب به ۷۵ درصد آن تخریبی و نیاز به مقاوم سازی داشته و دارند.

با پیگیری مسئولان دانشگاه طی سال های ۹۱ تا ۹۵ توسعه و تکمیل فضاهای نیمه تمام و رها شده در دستور کار قرار گرفته که هم اکنون به اعتباری بالغ بر ۱.۰۱۱.۳۵۷ میلیون ریال جهت تعمیرات اساسی و تجهیزات زیربنای دانشگاه به ۸۸۹۸۱۳ متر مربع رسیده البته درخصوص اختصاص فضای آن هم نه دانشگاهی، بلکه مدارس مازاد در استان ها اقداماتی از سوی آموزش و پرورش صورت گرفت اما کماکان مشکل فضا از لحاظ سرانه استانداردهای دانشگاهی حل نشده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top