تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/05/26 - 03:00
کد خبر: 243430

فعالیت ۹۰۰ گروه نژادپرست در آمریکا

مجله آمریکایی نیویورکر با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰۰ گروه نژادپرست در حال فعالیت در آمریکا هستند، احتمال وقوع جنگ داخلی دوم در این کشور را قریب‌الوقوع دانسته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، وبگاه یک مجله آمریکایی با ارائه آماری از فعالیت ۹۰۰ گروه نفرت‌پراکن در آمریکا نوشته که این کشور در آستانه جنگ داخلی قرار دارد.

نیویورکر می‌نویسد: «چند روز بعد از خشونت‌‌ها و کشتارهای جنجالی و نژادپرستانه در ویرجینیا، فرماندار تری مک‌‌آیلیف پرسید: "چطور به اینجا رسیدیم؟ "».

نشریه آمریکایی، در ادامه نوشته است: «اما مرتبط‌ترین سؤال بعد از حوادث شارلوتزویل و سایر رویدادهای مرگبار در فرگوسن، چارلستون، دالاس، بالتیمور و الکساندریا این است که؛ آمریکا به‌سمت کدام مسیر در حال حرکت است؟ ».

«نیویورکر» نوشته مخاطراتی که در حال حاضر پیشِ‌روی آمریکا قرار دارند، فراتر از وقوع دوره‌های خشونت در این کشور هستند. یک مرکز پژوهشی در آمریکا به‌نام Southern Poverty Law Center در گزارش ماه فوریه خود اعلام کرده که در حال حاضر بیش از ۹۰۰ گروه نفرت‌پراکن در آمریکا در حال فعالیت هستند، و این رقم رو به افزایش است.

در این تحلیل آمده است: «در گفتمان‌های سیاسی ثبات آمریکا موضوعی است که بیش از پیش در محافل پشت‌پرده مطرح می‌شود. چند وقت پیش،  گفت‌وگویی با "کیث ماینس" درباره شورش‌ها در آمریکا داشتم. ماینس، در نیروهای ویژه ارتش آمریکا، سازمان ملل و وزارت خارجه آمریکا انجام وظیفه کرده و جنگ‌های داخلی در سایر کشورها اعم از افغانستان، کلمبیا، السالوادور، عراق، سومالی و سودان را به‌چشم دیده است. او بعد از ۱۶ سال به واشنگتن برگشت، و دید شرایطی که در کشورهای خارجی باعث ایجاد درگیری می‌شوند، اکنون در کشورش به‌عیان قابل رؤیت هستند».

تحلیلگر «نیویورکر» نوشته است: «در ماه مارس، ماینس یکی از چندین کارشناس امنیت ملی بود که در مصاحبه‌ای با فارن‌پالیسی به سؤالی درباره اینکه خطر جنگ داخلی را چند در صد می‌بیند، پاسخ داد. او در آن مصاحبه گفت که این احتمال را برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده ۶۰ درصد برآورد می‌کند».

ماینس بر اساس تجربیاتش در جنگ‌های داخلی در سه قاره مختلف به پنج شرط که از پیش‌بینی‌اش حمایت می‌کنند اشاره می‌کند: دوقطبی‌‌های ملی‌گرایانه بدون هیچ محمل خاص برای حل‌وفصل اختلاف؛ پوشش‌های رسانه‌ای تفرقه‌افکن؛ تضعیف نهادهای حاکمیتی به‌ویژه کنگره و قوه قضائیه؛ ضعف مسئولیت میان رهبران سیاسی و مشروعیت‌بخشی به خشونت.

او در مقاله‌ای پیشتر تصریح کرده که «ترامپ، در جریان کارزار انتخاباتی و بعد از آن خشونت را به‌عنوان مدلی برای پیشبرد اهداف سیاسی‌اش مطرح کرد».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top