تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/05/26 - 14:38
کد خبر: 243490

انتقاد گوترش از ترامپ به دلیل تهدید نظامی ونزوئلا

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد، دولت و اپوزیسیون ونزوئلا باید مذاکره کرده و برای حل این بحران سیاسی سازش کنند. او همچنین از اظهارات ترامپ درباره اقدام نظامی علیه ونزوئلا انتقاد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل چهارشنبه به خبرنگاران گفت: من از دولت و اپوزیسیون ونزوئلا می‌خواهم تا مذاکرات را از سر بگیرند چراکه معتقدم تنها راه حل یک راه حل سیاسی بر پایه مذاکره است.

او افزود: آمریکای لاتین با موفقیت از بند مداخلات خارجی و خودکامگی رها شد و این درسی است که باید اطمینان حاصل کنیم میراث آن محافظت می‌شود، خصوصا در ونزوئلا و از دو جنبه آن.

گوترش همچنین از تهدید اقدام نظامی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای حل و فصل بحران سیاسی ونزوئلا انتقاد کرده و گفت: آمریکای لاتین از شر مداخلات خارجی رها شده و این مساله باید حفظ شود.

گوترش همچنین به انتقاد ضمنی از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا برای تشکیل مجلس موسسان که قدرت اپوزیسیون را می‌گیرد، پرداخت.

اظهارات هفته گذشته ترامپ درباره اقدام نظامی علیه ونزوئلا همچنین متحدان آمریکا در آمریکای لاتین را شوکه کرد. آنها معتقدند که آمریکا به چندین دهه دستاوردهای دیپلماسی در این منطقه پشت کرده است.

مادورو همواره آمریکا را به دسیسه چینی با هدف عزل خودش متهم می‌کند و دوشنبه از این مجلس حامی دولت خواست تا آن دسته از اپوزیسیون را که از اظهارات ترامپ حمایت می‌کنند، هدف تحقیقات قرار دهند.

او در یک گردهمایی گفت: اظهارات ترامپ نشات گرفته از ناکامی کمپین اپوزیسیون ونزوئلا برای ساقط کردن او از قدرت است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین به خبرنگاران گفت، این درسی است که بسیار مهم است و باید اطمینان حاصل شود که این میراث گرامی داشته می‌شود.

گوترش همچنین از تلاش‌های میانجی‌گرهای بین‌المللی و رهبران منطقه‌ای برای کمک به دولت و اپوزیسیون ونزوئلا برای رسیدن به راه حل حمایت کرد.

او گفت: من تماس نزدیکی با تمام آنها دارم.

آمادگی گوترش برای میانجی‌گری جهت حل بحران در کره شمالی

دبیرکل سازمان ملل همچنین در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: زمان کاهش تنش و افزایش تلاش دیپلماتیک درباره کره‌شمالی رسیده است.

وی افزود: روسیه، ژاپن، آمریکا، کره‌شمالی و کره‌جنوبی آماده میانجی‌گری در مذاکرات حل بحران هستند. وی خاطرنشان کرد:  من این پیام را روز گذشته به نمایندگان مذاکرات شش جانبه دادم.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: حل این بحران باید سیاسی باشد و عواقب احتمالی فعالیت نظامی وحشتناک است به حدی که حتی فکر کردن به آن سخت است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top