تاریخ انتشار: شنبه 1396/05/28 - 10:29
کد خبر: 243597

قشر فراموش شده در کابینه روحانی

نمایندگان مجلس معتقدند که زنان؛ قشر فراموش شده در کابینه دوم روحانی هستند و دولت بعد از تشکیل و آغاز بکار باید حل مشکلات اقتصادی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکارنیوز، محمد دامادی نماینده ساری در مجلس معتقد است که معرفی کردن 17 وزیر بجای 18 وزیر از سوی رئیس جمهور به مجلس یکی از نقاط ضعف کابینه است.

وی نبود حداقل یک زن در کابینه نیز از دیگر نقاط ضعف کابینه دوم روحانی دانست و افزود: زنان امروز حتی در برخی امور بهتر از مردان کار می کنند و باید جامعه زنان در کشور دیده شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با طرح این سوال که چه عمدی وجود دارد که از زنان در کابینه و دیگر عرصه ها استفاده نشود، تصریح کرد: دولت روحانی می توانست با استفاده از زنان در کابینه این تابو را بشکند.

دامادی پیشنهاد کرد تا در دولت دوم روحانی از زنان حداقل بعنوان معاونین وزرا استفاده کنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اینجانب به عنوان فردی که به رئیس جمهور رای دادم معتقدم درکابینه جوانگرایی رخ نداد و وعده ای که روحانی در این زمینه در ایام انتخابات داد محقق نشد.

دامادی به اولویت های دولت دوم روحانی اشاره کرد و افزود: اولویت های کشور مشخص است. هر چند که در کابینه از نیروهای جوان استفاده نشد، امیدواریم در سطوح مدیریت ها از جوانان استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت روحانی باید به اشتغال جوانان توجه کند، افزود: حذف فساد اداری از دیگر اولویت های کاری کابینه دوم روحانی است.

نماینده ساری تصریح کرد: مردم وقتی می بینند در کشور مشکلات وجود دارد، عوامل سیاسی را دخیل نمی دانند و همه مسئولین نظام، مجلس، دولت و قوه قضائیه را مقصر می دانند و فرقی بین مسئولین قایل نمی شوند.

به گفته دامادی برخی از وزرای پیشنهادی روحانی نمی توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

بجای آمار و نمودار، اقدام عملی شود

قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفته که نمایندگان انتظار تغییرات بیشتری در کابینه دوم روحانی داشتند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: جوانگرایی در کابینه مشاهده نشد.

وی با بیان اینکه استفاده از نیروهای با تجربه و کارآمد هم از انتظارات دیگر بود که محقق نشد.

نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت های کاری دولت روحانی گفت: آنچه همه جامعه مردم، دولت، مجلس و سیاستگذاران بر آن وفاق دارند، موضوعات اقتصادی است و باید مشکلات اقتصادی در اولویت قرار گیرند.

ساعدی تاکید کرد: باید اصلاحاتی در روشها، برنامه ها، ترکیب نیروها، کادرها و مدیریت ها صورت گیرد و باید از نیروهای متخصص و افرادی که حرفی برای گفتن در امر اقتصادی دارند، استفاده شود.

وی افزود: مردم از شعار دادن در خصوص اقتصاد، اشتغال، بیکاری رونق و رشد اقتصادی خسته شدند و خواستار اقدام عملی هستند. مردم بر رفع تورم، رونق اقتصادی و افزایش قدرت خرید مرم و طبقات متوسط، مستعضف و پایین تاکید دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: شعار دادن و نشان دادن رشد اقتصادی با آمار و نمودار بدرد مردم نمی خورد. نباید حرفی بزنیم اما در بازار خبری نباشد.

کابینه می توانست فراگیر تر باشد

رسول خضری نماینده پیرانشهر و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم معتقد است که کابینه روحانی می توانست فراگیر تر باشد.

وی افزود: ما از عدم استفاده از زنان در کابینه گله داریم، کابینه می توانست بهتر از این انتخاب شود.

نماینده پیرانشهر گفت: تیم اقتصادی دولت متشکل از چندین وزارتخانه است که باید با تعامل قوی و پایدار برای معیشت مردم و اشتغال جوانان برنامه ریزی کنند.

خضری اضافه کرد:کابینه با تعاملی که می تواند با مجلس داشته باشد، در پیگیری مطالبات مردم باشد.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top