تاریخ انتشار: شنبه 1396/05/28 - 11:17
کد خبر: 243605

به همت فعالان و متخصصان طب اسلامی برگزار خواهد شد؛

نشست بررسی محصولات تراریخته و تاثیر آن بر سلامت

محصولات تراریخته یا GMO به معنی آن است که ژنی از یک موجود بیگانه وارد محصولات کشاورزی می‌شود؛ محصولاتی که با دستکاری ژنتیکی، از حالت عادی خارج شده‌اند، برای مثال، انتقال ژن یک حیوان مقاوم به سرما، به میوه گوجه‌فرنگی، تحت شرایطی سبب مقاومت گوجه دستکاری شده (تراریخته) نسبت به سرما خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  نشست علمی  - تخصصی بررسی ابعاد سیاسی، امنیتی، پزشکی و نظری محصولات تراریخته در ایران و جهان با حضور آیت‌الله تبریزیان از اساتید طب اسلامی و حجت‌الاسلام علی کشوری دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار می‌شود.

این نشست به همت فعالان و متخصصان طب اسلامی و  و مؤسسه تحقیقاتی طب الائمه علیهم السلام، در تاریخ یکشنبه 29 مردادماه 96 از ساعت 18 و در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود. در این نشست موضوعاتی همچون چون نحوه بررسی سلامت تراریخته‌ها، کشف علل عدم جلوگیری از واردات و کشت محصولات تراریخته در ایران و اهداف برخی در منحرف کردن ذهنیت مردم نسبت به تراریخته ها و ارائه اطلاعات غلط به آن‌ها، مورد بررسی قرار می گیرد.

 در چند سال اخیر واژه تراریخته در ایران با حساسیت‌های زیادی مواجه شده و مخالفان و موافقان بسیاری پیرامون آن سخن گفته اند؛ واژه ای که در کشورهای توسعه یافته دیر زمانی است جا افتاده و شرکت های مواد غذایی موظف هستند محصولات خود با این نحوه تولید را برای مصرف کنندگان مشخص کنند.

محصولات تراریخته یا GMO به معنی آن است که ژنی از یک موجود بیگانه وارد محصولات کشاورزی می‌شود؛ محصولاتی که با دستکاری ژنتیکی، از حالت عادی خارج شده‌اند، برای مثال، انتقال ژن یک حیوان مقاوم به سرما، به میوه گوجه‌فرنگی، تحت شرایطی سبب مقاومت گوجه دستکاری شده (تراریخته) نسبت به سرما خواهد شد.

به ادعای بسیاری از صاحب نظران، 38 کشور جهان کشت محصولات تراریخته را ممنوع کرده اند اما اکنون یک میلیون هکتار برنج و پنبه تراریخته در کشور کشت می‌شود و اگر این رویه ادامه‌دار شود، محصولات تراریخته به غیر تراریخته گسترش پیدا کرده و باید فاتحه محصولات ارگانیک را خواند.

خطرناکترین مورد درباره این محصولات، عدم‌شناسایی و یا لاپوشانی عوارض آن به ‌دلیل مقاصد سازمان های تجاری و سیاسی جهان، در مورد این محصولات و احتمال بروز عوارض بسیار شدید و غیرقابل بازگشت طی طولانی مدت در نسل های بعدی است.

از آنجا که دولت آمریکا مهم‌ترین به‌ وجود آورنده وحمایت‌کننده محصولات تراریخته است و کمپانی‌ها و شرکت‌های صهیونیستی آمریکایی حرف اول را درباره تولید تجاری و صادرات تراریخته در دنیا می‌زنند، بررسی ابعاد مختلف تراریخته‌ها می‌تواند دست های پشت پرده آن را آشکار کند و شناخت دقیق تری از اتفاقاتی که پیرامون این مسأله در کشور در حال وقوع است، ارائه دهد.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
مربی برزیلی از برزیل ایران خاطره خوب دارد
خوش‌آمدگوییِ مادر ۲ شهید سمنانی به رئیسی +فیلم
رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان چه گفت؟ +فیلم
تهران رکورددار چند قلوزایی
تسلیحات استفاده شده در عملیات وعده صادق +فیلم
علی باقری: ایران نشان داد ضامن امنیت منطقه است
فواید بی‌نظیر ریواس
به آمریکا گفتیم کاری به شما نداریم و هدف اسرائیل است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top