تاریخ انتشار: شنبه 1396/05/28 - 15:17
کد خبر: 243624

نامه مهم دفتر تحکیم به سیدمحمد خاتمی

شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با انتشار نامه‌ای درباره ماجرای رفع حصر که این روزهای دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است نوشتند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخش مهمی از این نامه آمده است: چند روزیست که در بحبوحه ی رای اعتماد به کابینه دولت دوازدهم، مطالباتی در خصوص رفع حصر و محاکمه آقایان موسوی و کروبی از سوی تنی چند از فعالین اجتماعی و دانشجویی صورت گرفته است. از شما به عنوان رییس دولت_اصلاحات ، درخواست می شود تا در این مسئله این تضمین را به افکار عمومی دهید که در صورت محکومیت آقایان موسوی و کروبی در دادگاه نه تنها دست به آشوب نخواهید زد، بلکه هرگونه آشوب و اغتشاش را محکوم کرده و در برابر آن ایستادگی خواهید نمود تا زمینه برقراری عدالت و تشکیل دادگاه فراهم گردد.

متن کامل این نامه را در ادامه می‌خوانید:

بسمه تعالی

إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ اللَّهِ وَ یَتَوَلَّى عَلَیْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَیْرِ دِینِ اللَّهِ. فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ یَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِینَ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِینَ، وَ لَکِنْ یُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَیُمْزَجَانِ فَهُنَالِکَ یَسْتَوْلِی الشَّیْطَانُ عَلَى أَوْلِیَائِهِ وَ یَنْجُو الَّذِینَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى.

جز این نیست، که آغاز پیدایش فتنه ها پیروى از هواهاى نفسانى است و نیز بدعتهایى که گذاشته مى شود، بدعتهایى بر خلاف کتاب خدا. آن گاه کسانى، کسان دیگر را در امورى، که مخالف دین خداست، یارى مى کنند. اگر باطل با حق نمى آمیخت بر جویندگان حق پنهان نمى ماند و اگر حق به باطل پوشیده نمى گشت، زبان معاندان از طعن بریده مى شد. ولى همواره پاره اى از حق و پاره اى از باطل درهم مى آمیزند. در چنین حالى، شیطان بر دوستان خود مستولى مى شود. تنها کسانى رهایى مى یابند که الطاف الهى شامل حالشان شده باشد.(نهج البلاغه)

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی
سلام علیکم
چند روزیست که در بحبوحه ی رای اعتماد به کابینه دولت دوازدهم، مطالباتی در خصوص رفع حصر و محاکمه آقایان موسوی و کروبی از سوی تنی چند از فعالین اجتماعی و دانشجویی صورت گرفته است، در این خصوص ذکر چند نکته، لازم است:

نخست، محاکمه آقایان موسوی و کروبی بعد از حوادث سال ۸۸، همواره مطالبه جدی جریان انقلابی نیز بوده است، اما یادآوری اتفاقات سال ۸۸ پس از رأی ملت موجب نگرانی شده و همواره کشور با این پرسش جدّی مواجه بوده است که در صورت عدم توانایی این افراد در اثبات ادعای خود و محکوم شدنشان، چه سرنوشتی در انتظار ۸ ماه آینده کشور خواهد بود؟ شکی نیست که اصلی ترین نگرانی از محاکمه این افراد عدم پذیرش رأی دادگاه صالحه (که قطعاً پذیرش آن برای آشوبگران دشوارتر از پذیرش رأی ملت در سال ۸۸ است) و اغتشاش طلبی عده ای از اصلاح طلبان است، لذا بدینوسیله از شما به عنوان رییس دولت اصلاحات، درخواست می شود تا در این مسئله این تضمین را به افکار عمومی دهید که در صورت محکومیت آقایان موسوی و کروبی در دادگاه نه تنها دست به آشوب نخواهید زد، بلکه هرگونه آشوب و اغتشاش را محکوم کرده و در برابر آن ایستادگی خواهید نمود تا زمینه برقراری عدالت و تشکیل دادگاه فراهم گردد. لازم به ذکر است، ضعف موضع گیری شما در سال ۸۸ یکی از عوامل رسیدن کشور به لبه پرتگاه بود در حالی که چند سال پس از آن واقعه، خود صریحاً ادعای تقلب در انتخابات را مردود دانستید.

عدالت و امنیت به مثابه ی دو بال برای عروج کشور به قله های پیشرفت امری ضروری است که متاسفانه در برهه هایی بخاطر عوامل متعدد این دو اصل بالنده در مقابل یکدیگر قرار گرفته است، که تنها راه نجات از این تقابل هوشمندی و خردورزی جریانات سیاسی است. متاسفانه مساله ی حصر سران فتنه ۸۸ نیز از این دست مسائل است. بدیهی است، این نگرانی پس از بررسی کارنامه عده ای از اصلاح طلبان، کاملاً عقلایی است و این درخواست به منظور حفظ امنیت کشور و جلوگیری از ورود آن به ورطه آسیب است. این بار حتی اگر در صورت ایستادن شما در برابر آشوب ها باز هم عده ای پروژه عبور از خاتمی را مطرح کنند و دست به اغتشاش طلبی بزنند این بار برای همگان مرز اصلاحات با معاندین نظام و انقلاب روشن خواهد شد و دست کشور در برخورد جدی با این افراد گشوده خواهد بود. یقیناً پس از این اتفاقات رأفت اسلامی در برابر مجازات اصحاب فتنه ۸۸ بر همگان روشن تر خواهد شد.

نکته دیگر اینکه، همزمانی طرح این مسئله و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم توسط مجلس، بسیار سوال برانگیز بوده و اصولا به طرز عجیبی پیش از نیز در چنین برهه هایی این مطالبه شدت گرفته است. به روشنی پیداست که برخی سیاسیون به خوبی راه به کارگیری حربه حصر را می شناسند، چه قبل از انتخابات برای دو قطبی سازی و تحریک احساسات و چه هنگام بررسی کارنامه وزرا و رای اعتماد گرفتن از مجلس. اساسا این سیاسیون حیات سیاسی خود را در ادامه حصر می بینند، لذا انتظار رفع آن از چنین شخصیت هایی، نهایت کم خردی است و تا به امروز این جریان اصلاحات بوده است که یا از این افراد بازی خورده یا خود بازیگر این عرصه بوده است که در هر دو صورت نتیجه مشابه است و آن ابزار قرار گرفتن احساسات هواداران اصلاحات، برای رسیدن دیگران به قدرت است.

لذا در نهایت به شما پیشنهاد می شود در خصوص محاکمه محصورین نقش مهم خود را جهت خروج از بن بست ایفا نموده و اجازه ندهید این مسئله بیش از این، ملعبه ی دستان برخی سیاسیون باشد.

به امید تحقق آرمان های بلند انقلاب اسلامی و آرزوی توفیق توبه برای همه منحرفین از راه حق

شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top