تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/05/31 - 13:00
کد خبر: 243849

رئیس بنیاد مستضعفان در نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل:

برای 7 هزار گروه جهادی دانشجویی برنامه حمایتی داریم

سعیدی کیا گفت: حمایت از گروه‌های جهادی نیاز به برنامه دارد تا معلوم شود هر گروهی مثلا تا 10 سال آینده در کدام شهر چه اقدامی کرده است. ما می‌خواهیم عشق، ایمان و شوری را که برای محرومیت‌زدایی از طریق اردوهای جهادی وجود دارد، ساماندهی کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشگاه علامه‌طباطبایی در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان برای فعالیت 7 هزار گروه جهادی دانشجویی برنامه ای مشخص دارد، اظهار داشت: ما از برخی این گروه‌ها حمایت کردیم. یک آئین‌نامه‌ای هم برای حمایت از گروه‌های جهادی قره‌گنج نوشتیم که انشاءالله این آئین‌نامه برای همه گروه‌های جهادی تدوین خواهد شد. حمایت از گروه‌های جهادی نیاز به برنامه دارد تا معلوم شود هر گروهی مثلا تا 10 سال آینده در کدام شهر چه اقدامی کرده است. ما می‌خواهیم عشق، ایمان و شوری را که برای محرومیت‌زدایی از طریق اردوهای جهادی وجود دارد، ساماندهی کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: مخاطبان کمیته امداد محرومین هستند، ولی مخاطب ما موضوع است. به طور مثال انجام کارهای آموزشی، البته کارهای مشترکی هم با هم انجام می‌دهیم، مثلا تفاهم‌نامه امضاء کردیم که مشکلات راه‌های روستایی را حل کنیم. مقام معظم رهبری به بنده فرمودند بنیاد را به معنای واقعی به بنیاد مستضعفان تبدیل کنید. این فرمایش امروز سرلوحه کار ماست. تمام تلاش ما خدمت به محرومان است و اگر کار اقتصادی هم می‌کنیم برای این است که بودجه لازم برای کمک به مستضعفان را داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: در سال 93، 15 تا 16 درصد از سود بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی به بنیاد علوی تعلق گرفت. تمام کارهای محرومیت‌زدایی توسط بنیاد علوی انجام می‌شود، با این وجود ما در بودجه امسال سهم بنیاد علوی را از سود بنیاد مستضعفان برای خدمت به محرومان به 43 درصد افزایش دادیم.

سعیدی‌کیا ادامه داد: ما طی ده سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌ایم، ولی عده‌ای اعم از نمایندگان و افراد سیاسی مدام انتقاد می‌کنند که چرا بنیاد مالیات نمی‌دهد؛ البته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به صراحت اعلام کرده که بنیاد مستضعفان از خوش حساب‌ترین مجموعه‌هایی است که مالیات خود را به موقع پرداخت می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان به اقدامات این سازمان در منطقه محروم قلعه‌گنج استان کرمان اشاره کرد و افزود: تاکنون در یکصد روستا گروه‌های مردمی برای ایجاد صندوق‌های اشتغال‌زایی ایجاد شده و مردم با وجود اینکه در محرومیت زندگی می‌کنند دو میلیارد تومان از سرمایه خود را در این صندوق پس‌انداز کرده‌اند و بنیاد مستضعفان نیز یک میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات خود را به این صندوق اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: منطقه قلعه‌گنج تا پیش از اقدامات محرومیت‌زدایی یکی از مناطق ناامن بود، اما امروز به گفته مسئولان حوزه امنیتی استان کرمان این منطقه به یکی از امن‌ترین مناطق استان تبدیل شده است. در راستای کارآفرینی براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین بنیاد علوی، استانداران و بانک سینا منعقد شده، مقرر شد که این بانک به صاحبان طرح‌های اشتغال‌زایی تسهیلات 18 درصد به معنای واقعی پرداخت کند، همچنین قرار شده که بنیاد علوی و استانداری‌ها نیز 5 درصد یارانه اختصاص دهند، البته قرار شده که 5 درصد استانداری‌ها توسط معاونت محرومیت‌زدایی ریاست‌جمهوری پرداخت شود.

سعیدی‌کیا خاطرنشان کرد: 850 طرح اشتغال‌زایی تصویب شده که تاکنون به صاحبان 440 طرح که مصوب شده‌اند، تسهیلات پرداخت شده و مابقی نیز منتظر تضمین‌ها هستند. در هر حال پیش‌بینی شده که سالانه به هر استان 20 میلیارد تومان از این تسهیلات اختصاص یابد، با این وجود در طول سال 100 میلیارد تومان از این طریق وام پرداخت می‌کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: بنیاد مستضعفان در راستای پرداخت 5 درصد یارانه سهم خود باید سالانه 120 میلیارد تومان اختصاص دهد که ما این کار را با عشق و علاقه انجام خواهیم داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top