تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/06/01 - 10:16
کد خبر: 243906

تشتت و تناقض در گفتمان هسته‌ای مسئولین

دولت نسبت به تعهدات ۱ + ۵ اقدامات پیش دستانه ای داشت و این سبب خساراتی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از استاد نیوز حسینعلی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به سخنان علی اکبر صالحی درباره امکان بازگشت به غنی سازی ۲۰ درصدی طی ۵ روز توسط جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اکنون اخبار دقیقی ندارم که چه وضعیتی داریم اما در مجموع این ظرفیت در جوانان ما وجود دارد چرا که این صنعتی را که در کشور بومی بود می توان دوباره احیا کرد.

وی اضافه کرد: با احیای این صنعت می توان به طرف آمریکایی و اروپایی این پیام را ارسال کرد اگر آن ها بخواهند به تلاش هایشان علیه منافع ما دست زده و تحریم ها را تشدید کنند، ما توانایی بازگشت به غنی سازی و تولیداتمان را داریم.

این نماینده مجلس با انتقاد از عجله دولت در اجرای برجام نیز بیان داشت: دولت نسبت به تعهدات ۱ + ۵ اقدامات پیش دستانه ای داشت و این سبب خساراتی شد. نخست، انگیزه جوانان ایرانی درباره هسته ای کاهش یافت. یعنی بخش قابل توجهی از افتخار و سربلندی نخبگان و مبتکران هسته ای از بین رفت. ولی اگر مسئولین صادقانه با این جوانان صحبت کنند این حالت قابل بازگشت است.

وی ادامه داد: متأسفانه دولت در برچیدن سانتریفوژ نیز عجله کرد. این کار اکنون برای بازگشت به حالت سابق از نظر فنی امکان پذیر است ولی مستلزم خسارات و هزینه های فراوانی است.
حاجی دلیگانی همچنین عزم دولت مردان برای بازگشت به غنی سازی ۲۰ درصد را بسیار مهم عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگر آقای صالحی چنین سخنی را مطرح کند و آقایان روحانی، ظریف و دیگر ارکان قوه مجریه آن را به گونه ای دیگر بیان کرده و زیر سؤال ببرند نتیجه ای نمی توان گرفت.

وی افزود: انتظار این است دست اندرکاران برجام اکنون که دیدند طرف مقابل صادق و شفاف نیست، برخی توصیه های رهبر معظم انقلاب را به کار بسته و در برخورد با دولت مردان آمریکایی باصلابت اقدام کنند. همچنین اکنون که دشمن از خودش حالت گزندگی و حمله به منافع ملی ما را نشان می دهد و برای نمونه ۶ میلیارد دلار از اموالمان را به تاراج برده، واکنشی درخور شأن ملت ایران از خودشان نشان دهند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، بازگشت فردو به حالت گذشته برای تولید اورانیوم ۲۰ درصد را امکان پذیر دانست و خاطرنشان کرد: مجلس می تواند برای این کار هیأتی تشکیل داده و موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: ای کاش دولت بتواند چنین کاری بکند و ما نیز استقبال می کنیم. نمی خواهیم القاء کنیم چنین کاری نمی توانند انجام دهند. بلکه باید در صحنه حاضر شده و به آن عمل کنند. حالا که آمریکایی ها تحریم ها را تشدید کرده اند دولت مردان برابر آن چه در برجام آمده عمل کنند. ما استقبال و پشتیبانی می کنیم. اگر آمریکایی ها احساس کنند ما در حرفی که می زنیم جدی هستیم وادار به عقب نشینی می شوند.

حاجی دلیگانی در پایان تأکید کرد: امیدواریم آقای صالحی در موضع خودشان محکم ایستاده و عمل کنند. به آمریکایی ها نشان دهند جمهوری اسلامی با کسی شوخی ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top