تاریخ انتشار: شنبه 1396/06/04 - 11:40
کد خبر: 244067

پشت پرده جلسه میدان آرژانتین

درگیری و تنش میان اصلاح طلبان پس از رای نیاوردن حبیب الله بی طرف وزیر پیشنهادی روحانی همچنان ادامه دارد و انگشت اتهام به سمت فراکسیون امید است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکارنیوز، فراکسیون امید متهم ردیف اول ناکامی بی طرف در رای اعتماد بود که از سوی بسیاری از اصلاح طلبان با هجمه های بسیاری مواجه شد، این فراکسیون اما در دفاع از خود گزارش عملکردش در فرآیند معرفی و رای اعتماد وزرا را منتشر کرد تا درباره رای آوردن 16 نفر از 17 وزیر پیشنهادی دولت توضیحاتی بدهد اما این گزارش باعث نشد فضای هجمه به فراکسیون امید تمام شود.

در میان واکنش ها درباره اینکه فراکسیون امید ضعف های بسیاری دارد و وزن قابل توجهی در مجلس ندارد، ناگهان جواد امام از چهره های مشهور اصلاح طلب و عضو بنیاد باران توئیت هایی را منتشتر کرد و از پشت پرده عدم رای اعتماد به بی طرف نوشت.

جواد امام در توئیت خود با هشتک گندم نماهای جو فروش نوشت: رای عدم اعتماد به بیطرف «نتیجه صداقت، سلامت و پاسخ منفی ایشان(بیطرف) به خواسته‌های آقایان (ت، و، ح، ن) در جلسه میدان آرژانتین بود.

برخی ها پس از این توئیت عنوان کردن که این چهار نفر عبارتند از غلامرضا تاجگردون، محمدعلی وکیلی، الیاس حضرتی و بهروز نعمتی. 4 نماینده ای که از وزن بالایی در فراکسیون امید برخوردارند .

پس از این موضوع محمد علی وکیلی که این روزها با حواشی به وجود آمده درباره پسرش دست و پنجه نرم می کرد گفت که خودش در این جلسه شرکت نکرده است. او این اطلاعات را به جواد امام یعنی همان کسی که ابتدا به افشای جلسه میدان آرژانتین پرداخته بود، داد. بر همین اساس نیز رئیس بنیاد باران در تازه‌ترین توئیتش نوشت: آقای وکیلی تماس داشتند و ضمن تایید جلسه فوق اعلام داشتند آقایان تاجگردون، نوریان، نعمتی و حسنوند در جلسه فوق حضور داشته و ایشان حضور نداشتند!

پس از این موضوع تاجگردون و نعمتی نیز به این جلسه واکنش نشان دادند.

غلامرضا تاجگردون در مراسم تحلیف شورای شهر گچساران گفت: برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب می‎گویند تاجگردون تلاش کرد آقای بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو که اصلاح‌طلب‌ترین فرد است، رأی نیاورد. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: چنین چیزی صحت ندارد و اینطوری که آنان می‌گویند نیست.

از سوی دیگر بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در انتخابات مجلس دهم توانست با حضور در لیست امید به مجلس راه یابد، در صفحه اینستاگرام خود در واکنش به این اظهارات جواد امام نوشت: مطالب آقای جواد امام را تکذیب می‌نمایم و آقای بیطرف را در هر کجا که ایشان تعیین نمایند به مناظره دعوت می‌نمایم تا صداقت و حقانیت مشخص گردد، متأسفم برای افرادی که با فشار رسانه‌ای دنبال باج‌خواهی هستند، در طی 2 دوره که خادم مردم بوده‌ام هرگز نه از کسی باج‌خواهی کرده‌ام و نه به احدی باج داده‌ام.

رحیمی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس نیز درباره ادعای یک فعال اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه بیطرف به خاطر نه گفتن به 4 نماینده رای نیاورده است، اظهار داشت: به هر حال برخی نمایندگان جلسات بیرون از مجلس را با وزرا برگزار کردند و فراکسیون‌های مختلف مثلا فراکسیون زاگرس‌نشینان، فراکسیون مستقلان و حتی فراکسیون‌های غیرسیاسی جلسات مختلفی با وزرا داشتند و وزرا هم بی‌میل نبودند در این جلسات بیرون مجلس با نمایندگان شرکت کنند. البته بعضی از وزرا مثل آقای شریعتمداری اصلا حاضر نشدند در این جلسات حاضر شوند. به هر حال این قبیل جلسات بیرونی خارج از پروتکل مجلس هستند. رحیمی درباره اینکه آیا فکر می‌کنید آن 4 نماینده در عدم رای اعتماد بیطرف واقعا موثر بودند؟ پاسخ داد: نفرات خیر اما فراکسیون‌ها مهم بودند و ترکیبی که در آن جلسه میدان آرژانتین حاضر بودند ترکیب تاثیرگذاری در فراکسیون‌های غیرسیاسی هستند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس در عین حال تصریح کرد: ٢٠ تا ٢٥ نفر از فراکسیون امید به صورت شخصی به آقای بیطرف رای ندادند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top