تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/06/05 - 09:53
کد خبر: 244136

ضوابط عجیب و قوانین بعید در جذب معلم

نداشتن لهجه باید به عنوان یک امتیاز لحاظ گردد نه اصل.البته تاکید می شوداین شرط درمورد لهجه‌های غلیظ و هم‌چنین رشته‌های خاص تدوین شده است. این موضوع قابل نقد وتبصره پذیر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از استاد نیوز، دکترمحمد محیط‌ آرا پیرامون شرایط جدید و عجیب استخدام معلمین در آموزش‌وپرورش بیان داشت: معلمی شغل بسیار حساسی است و معلم باید از سلامت کافی جسمی وروحی وروانی برخوردار بوده و همچنین جذابیت لازم را داشته باشد. یکی از مهم‌ترین شرایط هنر معلمی نیز این است که نحوه تعلیم وتربیت او برای دانش‌آموز، گیرا یی وجذابیت داشته  باشد.

وی در خصوص شرط عدم لهجه دار بودن، به عنوان یکی از شرایط استخدام معلمین افزود: لحاظ نمودن شرط عدم داشتن لهجه غلیظ در خصوص برخی رشته‌های خاص، از جمله ادبیات فارسی می‌باشدنه همه رشته ها.این به عنوان یک امتیاز درشرایط برابر می تواند لحاظ گردد. کشور ایران از نظر جغرافیای انسانی وتنوع قومیت و گویش، منحصر بفرد است. اما اصل قرار دادن موضوع لهجه در شرایط اصلی استخدام معلمین، درست نیست. اصل سلامتی‌های روحی و جسمی معلمین باید باشدکه  در اولویت بررسی صلاحیت های آن‌ها قرارگیرد. در این زمینه، معلمین هر چه بهتر وتوانمندترباشند وبا حساسیت بیشتری وارد دانشگاه فرهنگیان گردند، نسل آینده نیزبا  توانمندیهای  بیشترفرهنگی و علمی ومهارتی  وارد جامعه می‌شوند.

محیط آرا تصریح کرد: نداشتن لهجه باید به عنوان یک امتیاز لحاظ گردد نه اصل.البته تاکید می شوداین شرط درمورد لهجه‌های غلیظ و هم‌چنین رشته‌های خاص تدوین شده است. این موضوع قابل نقد وتبصره پذیر است. هم می‌تواند یک موضوع مثبت برای آموزش‌وپرورش باشد و هم یک موضوع منفی. مثبت از این نظر که فردی که از منظر ادبیات وزبان فارسی بیان روان‌تری داشته باشد، بهتر تعلیم می‌دهد.چون ارتباط‌ کلامی  با دانش‌آموزان خیلی مهم است. موضوع منفی نیز از این منظر می‌باشد که اصل قرار دادن آن به جای توانایی های دیگر داوطلبان معلمی مثل هوش واستعداد، مشکل زا می شود وبایدمورد توجه مسئولینِ مرتبط قرار گیرد و جای اصل و فرع  شروط معلمی تغییر نکند.

این استاد دانشگاه در خصوص لحاظ شرط نداشتن لهجه غلیظ در استان‌های مختلف بیان کرد: این محدودیت در استان‌هایی با لهجه مرتبط وپذیرش بومی مشکل کمتری ایجاد می کند . و اتفاقاً نوعی امتیاز برای آنان می تواند محسوب ‌گردد. البته در شرایط برابر، قانون نداشتن لهجه ممکن است کارآمد ومفیدباشد، زیرا  نقش معلمی را بهتر ایفا می‌ کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما یک میراث معنوی مشترک، علاوه بر دین اسلام، وسایر مواریث معنوی داریم و آن ادبیات و زبان فارسی است. ادبیات فارسی میراث فرهنگی مشترک همه‌ مردم ایران و برای تمامی اقوام است. در شرایط قومیتی، از میان آن دو متقاضی که خواهان شغل معلمی در رشته ادبیات فارسی هستند، فردی که با مطالعه و ارتباط بیشتری با زبان فارسی  بتواند لهجه خود را کم‌رنگ‌تر نماید، قطعاً وضعیت بهتری برای اداره کلاس  وتربیت دانش آموزان دارا خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top