کپیرایتنیگ به تکنیک نگارش برای کاربر اشاره دارد. کپیرایتینگ راهکاری برای نگارش در حوزه تبلیغات و بازاریابی است. به عبارت دقیقتر کپیرایتینگ به منظور جلب نظر و سرگرم کردن کاربران مورد استفاده قرار میگیرد. بهطوری که کاربر مدت زمان بیشتری روی یک سایت بماند. در حالی که سئو در ارتباط با موتورهای جستوجو بوده و به تعامل بهتر با الگوریتمهای مورد استفاده از سوی موتورهای جستوجو اشاره دارد.
زمانی که درباره سئو فکر میکنیم به کلمات کلیدی یک مطلب و اندازه محتوا فکر میکنیم. باید بدانید الگوریتمهای مورد استفاده از سوی موتورهای جستوجو تکامل یافتهاند. موتورهای جستوجو به شدت محتوای شما را مورد بررسی قرار میدهند. آنها میخواهند بدانند آیا محتوایی که شما برای مردم آماده میکنید قابل اعتماد هستند یا خیر. موتورهای جستوجو برای آگاهی پیدا کردن از این موضوع روی بازدیدکنندگان سایت شما متمرکز میشوند. این رویکرد باعث میشود تا سطح اعتمادسازی به محتوای شما بیشتر شود. رویکردی که در نهایت مورد استقبال هر دو طرف یعنی خوانندگان و موتورهای جستوجو قرار دارد. به نوبه خود، مردم زمانی که مطلب قابل اعتمادی از سوی شما دریافت کنند بازهم به سراغ سایت شما خواهند آمد.
طول محتوا موضوعی است که نه تنها مورد توجه مخاطبان قرار دارد، بلکه مورد توجه موتورهای جستوجو نیز قرار دارد. با استناد به گزارش منتشر شده از سوی انجمن بازاریابی ایالات متحده، مقالات طولانی که در بازه 1200 تا 1500 کلمه قرار دارند بهطور میانگین از سوی موتورهای جستوجو بهتر پیدا میشوند. با این وجود تعدادی از کارشناسان بر این باور هستند مقالاتی با حداقل 1500 کلمه بهتر از سوی موتورهای جستوجو شناسایی میشوند. با این وجود گوگل گفته است تعداد کلمات را در یک صفحه شمارش نکرده و به عنوان یک عامل رتبهبندی از آن استفاده نمیکند.
راهکار دیگری که در این زمینه پیش روی شما قرار دارد این است که یک مطلب را بشکنید تا خواندن آن برای چشم سادهتر باشد. برای این منظور میتوانید از زیرشاخهها، پاراگرافهای کوتاه، تصاویر، فونتهای کلاسیک و برجسته و فهرستهای شمارهدار استفاده کنید. این رویکردها نه تنها به خواننده شما کمک میکنند محتوای شما را سادهتر بخواند، بلکه در بعضی موارد از سوی روباتهای خزنده نیز مورد توجه قرار میگیرد. بهطور مثال موتورهای جستوجو به برچسبهای سرباره که تعیین کننده سلسله مراتب محتوای شما هستند و بیانگر اهمیت یک بخش نسبت به سایر بخشهای دیگر هستند دقت میکنند. برچسبهایH1 ، H2 و زیربرچسبهای H3 و... باید به دقت مورد توجه قرار گیرند.
نقطه نظرات نه تنها یک راهکار موثر برای بهبود کیفیت مطالب به شمار میروند، بلکه یک تکنیک موثر بر سئو هستند. زمانی که مخاطب شما نقطه نظر خود را روی سایت شما قرار میدهد ممکن است آنرا با مخاطبان دیگر نیز به اشتراک قرار دهد و به این شکل باعث افزایش ترافیک سایت شما شود.
فراموش نکنید شما تنها فردی نیستید که کنترل سئو سایت را به دست گرفتهاید. خوانندگان شما نیز میتوانند به بهبود رتبه سایت شما کمک کنند. اما چگونه میتوانید از آنها درخواست کنید در این زمینه به شما کمک کنند؟ از آنها بخواهید با شما در تماس باشند. به دو شکل میتوانید از این تکنیک برای بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.