تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/06/06 - 04:58
کد خبر: 244213

بیانیه‌ یک تشکل دانشجویی در پی جان باختن دانشجویان جهادگر

سانحه‌ی دردناکی که برای گروه جهادی طلوع حق تهران در شهرستان گیلانغرب اتفاق افتاد بدون شک نتیجه‌ی ضعف عملکرد مسئولین بخصوص مسئولین استانی است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

بسم رب المستضعفین

لَا یَسْتَوِی الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ غَیْرُ أُولِی الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ ۚ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِینَ دَرَجَةً ۚ وَکُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَىٰ ۚ وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا

هرگز مؤمنانی که بدون عذر از جهاد بازنشستند با آنان که با مال و جان در راه خدا جهاد کنند یکسان نخواهند بود. خداوند مجاهدان با مال و جان را بر بازنشستگان [از جهاد] بلندی و برتری بخشیده و همه [مؤمنان] را وعده پاداش نیکو فرموده، و خداوند مجاهدان را بر بازنشستگان به اجر و ثوابی بزرگ برتری داده است. (سوره نساء، آیه ۹۵)

عروج دو تن از همسنگرانمان در عرصه جهاد و محرومیت‌زدایی که برای یاری مستضعفان و پابرهنگان از خانه و دیار خود هجرت کرده و به مناطق محروم استان کرمانشاه آمده بودند، داغی را در دلهایمان تازه کرد که این داغ فرو نخواهد نشست، مگر با رهایی کامل مستضعفین عالَم از چنگال ستمگران و ظهور منجی عالم بشریت.

و ما با قلوبی داغدیده چگونه می‌توانیم نسبت به ظلم‌ها، ناعدالتی‌ها و تبعیض‌ها در جامعه سکوت کنیم در حالی که خون هزاران شهید در راه برچیده شدن بساط ستم ریخته شده است.

از یک طرف شاهد آن هستیم که مسئولینی که فلسفه‌ی وجودی آن‌ها خدمت به مردم، به ویژه طبقه‌ی مستضعف جامعه است در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند و با دامن زدن به اشرافی‌گری، تجمل گرایی و زرق و برق‌های بیجا از خدمتگزاری به پابرهنگان؛ این صاحبان اصلی انقلاب غفلت می‌ورزند- تا جایی که دلسوزان انقلاب اسلامی و فرزندان خمینی کبیر (ره) را مجبور می‌کنند که برای جبران این کاستی‌ها، خود آستین بالا زده و به مناطق محروم هجرت کنند و برای آسایش مردم این مناطق چاره‌جویی کنند؛ هر چند که در این راه جان خود را هم از دست بدهند- و از طرف دیگر هم شاهد برخوردهای ناشایست و غلط مسئولین و‌ مدیران استانی با جهادگران و سنگ‌اندازی در مسیر برگزاری این اردوها هستیم. اردوهایی که دردی هر چند اندک از آلام محرومین را تسکین خواهد داد و نیز برای جوانان سکوی پرتابی است به سوی خودسازی و تهذیب نفس تا جایی که شهدایی مثل محسن حججی و محمد بلباسی از اردوهای جهادی کار خود را شروع کرده و نهایتاً طریقه‌ی شهادت را برگزیدند.

سانحه‌ی دردناکی که برای گروه جهادی طلوع حق تهران در شهرستان گیلانغرب اتفاق افتاد بدون شک نتیجه‌ی ضعف عملکرد مسئولین بخصوص مسئولین استانی است. چرا که اگر این مسئولان به درستی به وظایف خود عمل می‌کردند و از منابع و ظرفیت‌ها به شیوه‌ی عادلانه و متوازن بهره می‌گرفتند آیا دیگر محرومیتی در استان کرمانشاه باقی می‌ماند؟ همچنین اگر این گروه از حداقل امکانات مانند خودروی مناسب برخوردار بود این اتفاق رخ می‌داد؟ و یا اگر تیم پزشکی یا امدادی هلال احمر، با این گروه همراهی می‌کرد، شدت حادثه به این حد می‌رسید؟

باید پرسید که چگونه برخی از مسئولین نهادها و دستگاه‌های عریض و طویل دولتی و حکومتی که از پس انجام وظایف خود برنیامده‌اند، جهادگران اردوهای جهادی را تخطئه می‌کنند و از هر گونه همکاری و دادن امکانات به این جوانان، خودداری می‌نمایند؟!

بی‌توجهی مسئولین ارگان‌ها به اردوهای جهادی و جهادگران (علیرغم وعده‌های قبلی خود مسئولین) قصه‌ی تأسف برانگیزی دارد که اگر بخواهیم عملکرد تک‌تک ارگان‌ها را - حتی نهادهایی که عنوان انقلابی بودن را یدک می‌کشند- بررسی کنیم، مثنوی هفتاد دفتر خواهد بود.

در پایان، بسیج ‌دانشجویی دانشگاه رازی با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدا و امام شهیدان، بویژه شهدای جهادگر گروه طلوع حق، اعلام می‌کند که بسیجیان امام خامنه‌ای با تمام توان در راه زدودن استضعاف از چهره جهان اسلام خواهند ایستاد و پیگیر خواسته‌های مستضعفین خواهند بود و سنگ‌اندازی مدیران بی‌تقوا و ناکارآمدی مسئولین نالایق و دستگاه‌های تنبل، در عزم آن‌ها هیچ خللی وارد نخواهد کرد؛ چرا که «عاقبت از آن پرهیزگاران است».

بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top