تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/06/07 - 17:30
کد خبر: 244341

عینک‌های هوشمند جایگزین گوشی‌های هوشمند در آینده

عینک‌های هوشمند جایگزین گوشی‌های هوشمند در آینده

درخواست ثبت اختراع تکمیل شده توسط بخش Oculus فیس‌بوک فاش کرد که این شرکت روی عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده (AR) کار می‌کند. عنوان این درخواست ثبت اختراع «صفحه نمایش موجبر با اسکنر دو بعدی" است و " عناصر تولید شده کامپیوتر" را در پس زمینه یک دنیای واقعی قرار می‌دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: درخواست ثبت اختراع تکمیل شده توسط بخش Oculus فیس‌بوک فاش کرد که این شرکت روی عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده (AR) کار می‌کند. عنوان این درخواست ثبت اختراع " صفحه نمایش موجبر با اسکنر دو بعدی" است و " عناصر تولید شده کامپیوتر" را در پس زمینه یک دنیای واقعی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این صفحه نمایش می‌تواند داخل فریم عینک قرار بگیرد؛ به گونه‌ای که "رسانه‌ها را مقابل چشم کاربر" نمایش ‌دهد. تعریف این اختراع شبیه تعریفی است که از عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده در ذهن داریم. این صفحه نمایش ابداعی از فناوری موجبر استفاده می‌کند و اجازه می‌دهد تا موج نور از طریق لنزها هدایت شود. این صفحه نمایش می‌تواند ویدیوها و تصاویر را به نمایش در بیاورد ضمن این که صدا از طریق اسپیکرها یا هدفون پخش می‌شود. جنی مانستر، تحلیگر سابق شرکت Piper Jaffary پیش‌بینی می‌کند که اپل تا سال 2019 عینک‌های هوشمند خودش را روانه بازار کند و این عینک‌ها به زودی از نظر محبوبیت جای آیفون را بگیرند. این تقریباً همان خط زمانی است که مایکل آبرش دانشمند ارشد  Oculus خواستار آن است. او مشخصات گوشی‌های هوشمند را تا سال 2020 پیش‌بینی نمی‌کند.

مایکل آبرش می‌گوید :" پیش‌بینی من این است که 20 یا 30 سال دیگر، به جای آن که گوشی‌های هوشمند مد روز خود را هر جایی با خود ببریم، عینک‌های مد روز خود را به چشم بزنیم. این عینک‌ها واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هر چیزی بین آن‌ها را ارائه می‌دهند و ما تمام روز از آن‌‌ها استفاده خواهیم کرد." مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس‌بوک، واقعیت مجازی(VR) و واقعیت افزوده (AR) را پلتفرم‌های محاسباتی نسل بعدی ‌می‌خواند. این همان احساسی است که تیم کوک مدیر عامل اپل نسبت به VR و AR دارد، گرچه او بیشتر به AR علاقمند است. زاکربرگ همچنین پیش‌بینی می‌کند که این عینک‌ها جایگزین گوشی‌های هوشمند و حتی کامپیوترهای شخصی شوند. فیس‌بوک در سال 2014، شرکت Oculus را به قیمت 2 میلیارد دلار خریداری کرد.

به نظر می رسد که یا اسمارت‌گلس‌ها روز به روز تکامل پیدا ‌کنند، یا این که مردم آماده پذیرش دستگاهی ‌شوند که پس از شکست گوگل گلس در میان مشتریان بسیار پیشرفت کند.گوگل گلس که در حال حاضر برای استفاده در کارخانه‌ها تولید می‌شود، احتمالاً تلاش کرده تا کمی زودتر برای موفقیت این دستگاه و رسیدن آن به موقعیت خوب و ایده‌ال با مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کند و همین باعث شکستش شده است.

منبع: News

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
راز لبخند سردار حاجی‌زاده در عید فطر؟ +فیلم
فیلم جدید از دیدار فرماندهان ارشد با رهبرانقلاب +فیلم
افشای همکاری مسعود رجوی با ساواک +فیلم
اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
سرنوشت قایدی برای فصل بعد
پرمصرف‌ترین داروها در ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top