تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/06/09 - 13:25
کد خبر: 244470

راه‌اندازی دوره آموزشی فناوری فرهنگی در دانشگاه

همکاری مشترک ایران و کره‌جنوبی برای استفاده از ایده های تولید محصول در بازارهای جدید، در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی کلید خورد که براساس آن، دوره مشترک فناوری فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از بنیاد ملی نخبگان، در پی سفر هیات عالی رتبه ایرانی به کره جنوبی برای گسترش همکاریهای فناورانه، موضوع همکاری مشترک دو کشور در حوزه صنایع خلاق و فناوریهای فرهنگی مورد تاکید قرار گرفت.

محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دراین باره گفت: این همکاری مشترک در قالب حمایت از راه‌اندازی دوره مشترک فناوری فرهنگی توسط دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی در ایران و دانشگاه کایست (KAIST) کره جنوبی در سطح دانشگاهی و آموزشی محقق شده است.

وی با ببان اینکه برگزاری نشست مشترک فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق میان ایران و کره جنوبی در آذرماه سال گذشته سرآغاز همکاری میان شرکت‌های خلاق دو کشور برای استفاده از امکانات و قابلیت‌های یکدیگر بود، گفت: این همکاری هم در سطح استفاده از ایده‌ها، هم در بخش تولید محصول و هم در عرضه و فروش آن، ثمرات مفیدی برای طرفین به بار خواهد آورد. چرا که روند تکامل صنایع خلاق در کشورهای توسعه‌یافته حکایت از آن دارد که این صنایع جز در یک فضای تعاملی، یعنی تعامل بین افکار و اندیشه ها، ایده ها و فرهنگ‌ها، رشد نمی‌کنند.

سجادی نیری، تشکیل ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز را بر مبنای رویکرد فناورانه - تجاری در مقوله فرهنگ عنوان کرد و اظهار داشت: تدوین آئین‌نامه شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه ، مطالعات سیاست‌گذاری و تدوین شاخص‌ها، حمایت مالی از طرح‌های فناورانه و تجاری مرتبط، ایجاد زیرساخت‌های کارآفرینی، ایجاد مراکز نوآوری و حمایت از شتاب‌دهنده ها بخشی از فعالیت‌هایی است که در چارچوب مأموریت کلان در نظر گرفته‌شده برای گسترش فناوری‌های نرم و فرهنگی انجام‌گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد کارگروه صنایع خلاق در معاونت علمی در راستای حمایت نظام‌مند از این حوزه، افزود: پویانمایی، بازی‌های ویدئویی و سینما از جمله حوزه‌های اولویت‌دار صنایع خلاق برای حمایت هستند و از آنجایی که کره جنوبی بیش‌ترین سهم در صنایع خلاق را دارد، گسترش روابط میان ایران و این کشور می تواند برای این بخش، مفید واقع شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top