تاریخ انتشار: 19 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2445

مرفاوی: معترضین کتبا اعلام کنند

صمد مرفاوی در آستانه دیدار فردا برابر استقلال اهواز در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص اتفاقات ابتدای فصل تاکنون گفت و گویی انجام داده است

خبرنامه دانشجویان ایران:سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: هر بازیکنی فکر می‌کند حقش خورده شده کتبا بنویسد و من هم کتبا درباره او تصمیم می‌گیرم.

صمد مرفاوی در آستانه دیدار فردا برابر استقلال اهواز در گفت و گو با«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس،در خصوص اتفاقات ابتدای فصل تاکنون گفت و گویی انجام داده است:
* پس از گذشت 10 هفته از لیگ برتر به عنوان سرمربی تیم صدرنشین چه ارزیابی از تیمتان دارید؟
ما از همان ابتدای فصل برای تک تک بازی‌ها برنامه ریزی منظمی داشتیم. از دیدار اول مقابل سپاهان تا دیدار مقابل مس برنامه‌هایمان را به خوبی پیدا کردیم و خوشحالم که بازیکنانم بازی به بازی هماهنگ تر از گذشته شدند. البته باید بگویم چون نسبت به سال گذشته تغییر سیستم دادیم به همین علت هماهنگی لازم استقلال نیاز به زمان داشت. همانطور که دیدید مقابل خیلی از انتقادات ایستادگی کردیم و جوابش را نیز گرفتیم. مثلا اول فصل می‌گفتند مهاجمان استقلال کم گل می‌زنند. آنهایی که این بحث را مطرح می‌کردند عجول بودند و می‌بینید که حال مهاجمان ما نیز گل می‌زنند.

* قبول دارید موفقیت استقلال به دلیل حفظ اکثر نفرات فصل گذشته است؟
هنگامی که مسئولیت استقلال را بر عهده گرفتم اعلام کردم که سعی می‌کنیم تمامی نفرات تیم را نگه داریم. با هدفی داشتم که این حرف را زدم. تمامی اینها فکر تیمی بود. در حال حاضر هم می‌گویم پتانسیل‌ بازیکنان من بالاتر از این حرف‌ها است و امیدوارم به موفقیتی که در ذهنم دارم برسیم.

* این روزها هواداران استقلال از عملکرد سیاوش اکبرپور و رضا عنایتی پس از گذشت 10 هفته گله دارند. شما فکر می‌کنید این دو نفر خوب عمل کرده‌اند؟
من مطمئن هستم مهاجمان من روز به روز بهتر خواهند شد. تمام یک تیم مهاجمان آن نیستند. ما یک حمله تیمی داریم و سعی می‌کنیم توازن را در همه خطوط برقرار کنیم. وقتی یک تیم گل می‌زند همه تیم‌ در آن سهم دارند و من انتظار ندارم فقط مهاجمان استقلال گلزنی کنند.

* به عنوان سرمربی استقلال در این 10 هفته خلایی در ترکیب تیم خود احساس نکرده‌اید؟
حقیقتا می‌گویم داریم. در بازی با پرسپولیس کمبود بازیکن داشتم و تنها 16 بازیکن در لیست استقلال بود. از تعداد 5 بازیکن ذخیره امیرآبادی مصدوم بود و نورافکن و مهرشاد مومنی برای حضور در بازی‌ها نیاز به زمان داشتند. واقعا در آن بازی دستم بسته بود. آنجا بود که احساس کردم اگر بعضی‌ها را داشتم می‌توانستم تغییر سیستم دهم ولی باز هم خدا را شکر می‌کنم که تیم جمع و جور شد. اگر خاطرتان باشد استقلال همیشه پس از دربی مقابل حریفانش مشکل داشت چه در تهران و چه در شهرستان یا مساوی می‌کرده و یا نتیجه را به حریف واگذار می‌کرده‌ است اما این بار دیدید بعد از دربی بلافاصله تیم را جمع کردیم و بچه‌ها دوباره انگیزه گرفتند و خوشبتخانه مس را در خانه‌اش شکست دادیم.

* برای بازی فردا مقابل استقلال اهواز هاشم بیک زاده و امیرآبادی را در اختیار ندارید. آیا فکری به حال جناح چپ کرده‌اید؟
بله؛ متاسفانه دستم بسته است. وضعیت محسن یوسفی نیز با باشگاه صبا هنوز مشخص نشده اما با این حال امروز وضعیت تمرینی را چک می‌کنم و یک نفر را جایگزین بیک زاده در جناح چپ خواهم کرد.

* این روند برگزاری مسابقات که تیم‌ها هر 5 روز یکبار بازی می‌کنند تاثیری در نتیجه گیری آنها در مسابقات ندارد؟
چرا برای همه تیم‌ها برگزاری اینگونه مسابقات سخت است و این به ضرر فوتبال ما خواهد بود. من از کسی ایراد نمی‌گیرم و هر 5 روز یکبار هم بازی‌ می‌کنم ولی معتقدم باید به کیفیت فنی فوتبال هم فکر کرد. تیم ملی ما هم باید در سطح آسیا بازی کند و اگر کمی دقیق‌تر روی این مسائل کارشناسی شود فوتبال ما جلو خواهد افتاد.

* این روزها شایعات زیادی پیرامون نارضایتی محمد محمدی از نیمکت نشینی و حتی سیاوش اکبرپور شنیده می‌شود. حتی بازیکنانی هم که کمتر بازی کرده‌اند چندان از این وضعیت رضایت ندارند در این خصوص صحبتی ندارید؟
تا به امروز که درباره نارضایتی بازیکنان از نیمکت‌ نشینی حرفی نشنیده‌ام ولی باید بگویم تیم را من با نظر همکارانم ارنج می‌کنم و در نهایت خودم تصمیم می‌گیرم که چه کسی بازی کند و مسئولیت این مسائل هم پای من است. هیچ کس حق اعتراض ندارد و چنانچه من تصمیم بگیرم بازیکنی بازی کند باید در اختیار تیم باشد. هر کسی فکر می‌کند حقش در استقلال خورده شده و قصد جدایی دارد کتبا بنویسد و من هم کتبا تصمیم می‌گیرم ولی باز هم تاکید می‌کنم من در استقلال مسئولم که چه کسی بازی کند.

* با توجه به صدرنشینی استقلال قول قهرمانی نیم فصل را می‌دهید یا خیر؟
من از ابتدای فصل هم گفتم هدفمان قهرمانی است ولی باید برای آن تلاش کرد. هیچ تیمی با حرف زدن به جایی نمی‌رسد برای نیم فصل هم همینطور برنامه داریم و امیدوارم در انتهای فصل که برنامه‌مان طولانی مدت تر خواهد بود به هدف مهم‌مان دست پیدا کنیم.

* برنامه 90 گذشته در خصوص عملکرد مربیان جوان و اینکه آنها از چه جایی باید کار خود را آغاز کنند به بحث پرداخت حتی در این بین برکناری علیرضا منصوریان نیز مورد تحلیل قرار گرفت. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
اعتقاد من این است باید به منصوریان فرصت می دادند.اما اجازه دهید در مورد کسی اظهار نظر نکنم و فقط توضیحی در مورد زندگی ورزشی خودم بدهم. هنگامی که فوتبال را کنار گذاشتم با مدرسه فوتبال استقلال مربیگری را آغاز کردم. سپس به نوجوان رفتم و سال بعد با تیم جوانان استقلال همکاری کردم که در آن دوره مقام نیز کسب کردیم. پس از آن در کنار آقای پورحیدری در تیم بزرگسالان قرار گرفتم و سپس به امید استقلال رفتم و بعد از آن نیز در کنار آقای قلعه نویی کار کردم.

اینها را در مورد خودم گفتم که آنهایی که از من بدشان می‌آید و یا با غرض ورزی می‌گویند مرفاوی تجربه ندارد متوجه شوند که من کارم را از کجا آغاز کردم. خیلی از مربیان بزرگ دنیا فوتبال را از پایه شروع می‌کنند. من خودم را با آنها مقایسه نمی‌کنم اما می‌گویم فوتبال را از زمین‌های خاکی آغاز و تا به امروز تلاش کرده‌ام تا به سرمربیگری استقلال رسیده‌ام.

مگر آقای قلعه نویی که سرمربی تیم ملی شد فوتبال را از پایه‌‌ها آغاز نکرد. ایشان از مربیگری برق تهران، کشاورز و ... به سرمربیگری تیم ملی رسید. من نمی‌گویم مربیان جوان ما از پایه شروع کنند. ولی در مورد صمد مرفاوی چنین اتفاقی افتاد و بدون شک هر کسی تصمیم گیرنده زندگی خود است و در مورد آینده‌اش نیز مسئولتی دارد.

* در آستانه بازی با استقلال اهواز چقدر از این تیم شناخت دارید.
استقلال اهواز تیم بسیار خوبی است. معتقدم وقتی به تیمی شوک وارد می‌شود موارد مثبت در این تیم ایجاد خواهد شد. به کادر فنی گذشته استقلال اهواز بی احترامی نمی‌کنم. آنها نیز زحمات خود را کشیدند ولی این تیم با مربی جدید از 3 بازی گذشته 5 امتیاز گرفته و نظم بسیار خوبی پیدا کرده است. فکر می‌کنم فردا بازی بسیار سختی پیش رو خواهیم داشت و باید مقابل تیمی دگرگون شده به میدان برویم. امیدوارم با ارائه یک بازی خوب هر 3 امتیاز مسابقه را از آن خود کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top