تاریخ انتشار: شنبه 1396/06/11 - 08:41
کد خبر: 244524

ادامه اعتراض به برخورد غیرقانونی با یک نشریه

نامه صاحب امتیاز نشریه چاه خطاب به رئیس دانشگاه +عکس

عرصه را از فعالیت مدنی به جنگ قضایی تبدیل نکنید، قلم ها را از تحلیل به تکفیر نرانید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، صاحب امتیاز نشریه چاه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه جندی شاپور، طی نامه ای خطاب به رئیس دانشگاه به حکم اعلامی اعتراض کرد.

ستاد ارجمند، جناب آقای دکتر ایدنی
ریاست محترم شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

سلام علیکم

از ابتدای شروع کار نشریه با موارد مختلفی از بی مهری های مسئولین و پشت میزنشینان دانشگاه مواجه شدیم که از آنها لب به سخن نگشودیم و در این نگاره نیز قصد آن نداریم. چون معتقد هستیم که ناملایمات و سختی کار هرچه هست وظیفه است و لازم نیست بیجا آزردگی خاطری به خواننده منتقل شود. دقیقه ای با خود خلوت کنید؛ چه ها کرده اند و گذشتیم و بی کینه ادامه داده ایم.
نظر به امکان تجدید نظر حکم صادره از کمیته ی ناظر بر نشریات در شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه چند کلامی را تحفه ی حضرتعالی و سایر اعضای محترم می دارم.

اول!
تا به امروز فعالیت خود را طبق ماده ۲۷ آیین نامه نشریات، به نحوی که وجدانمان آسوده است، انجام داده ایم و حال که هیچ شخص حقیقی و حقوقی نتوانسته است به صحت و سقم مطالب منتشر شده ایرادی وارد کند و در تکذیب حتی یک مورد جوابیه ای صادر نماید،
تیتر و عکس صفحه ی اول نشریه شماره چهار پیراهن عثمان شده است.

یک. تیتر و عکس مذکور مربوط به تمام مطالب مندرج در نشریه و به طور دقیق تر خلاصه ی تمام مطالب انتقادی و تحلیلی نشریات چاپ شده ی طول سال تحصیلی چاه است.

دو. فساد انواعی دارد( اخلاقی، اداری، مالی، قضایی و...) و به طبع کیفیتی( فساد سیستماتیک، موردی ویا غیر؛ باری از تخم مرغ های کامیونی در اثر گرما فاسد می شود ویا یک قوطی کنسرو با ضربه ای، گاهی همان ضربه به گوشه ی سیبی می‌خورد و آن را لکه دار می کند و به مرور تمام سیب را فاسد می کند.)؛ فساد، هم عامل دارد، هم شریک و هم جاهل و غافل؛ شایسته نیست برای رسیدن به مطلوب بدترین و سیاه ترین افکار را روانه ی طرف مقابل خود نماییم.

سه. مطالب مطرح شده هر آن چیزی است که تا به امروز به آموخته ی مولایمان بدون واهمه و لرزشی در صدا با صدای بلند گفته ایم: غیرقانونی بودن سپرده گذاری_مبالغ_چند_ده میلیاردی_دانشگاه در_حساب های سوددهی ، قصور در فاجعه ی رخ داده برای بیماران دیالیزی خوزستانی بیمارستان سینا ، عدم رسیدگی درخور به تخلفات_پژوهشی و  رانت خواری آموزشی صورت گرفته در دانشگاه، انجام  عزل و نصب های سیاسی به دستور صاحبان قدرت بیرون دانشگاه و غیره و مواردی که اگر عمری باشد پس از این همچنان مطرح خواهد شد. خود بگویید علی رغم تذکرهای متعدد، برای کدام یک از موارد گفته شده تا به امروز پاسخ اقناع کننده به افکار عمومی داده شده است؟

چهار. منظور از تیتر و عکس برافراشته شده، همانطور که از ابتدا در فضای مجازی به مخاطبان توضیح داده میشد، انجام مفاسد در سایه کم کاری و عدم رسیدگی و نظارت صحیح افراد حاضر روی جلد می باشد و نه لزوما فاسد بودن ایشان.

نظر به توضیحات ارائه شده تقاضا می شود تجدید نظری در رای صادره مبذول گردد. به قول استاد شریعتی: مجازات را به قدر گناه بدهید و نه بیشتر.

دوم!
خلاصه عرض می دارم. هر رفتنی آمدنی به همراه دارد و هر بردنی آوردنی!
شنیده ایم توسط کارمندانتان از زبان شما تهدید به شکایت در دادگاه های خارج دانشگاه شده ایم. ساده می گویم: اشتباه کرده اید!
خالصانه تقاضا می کنم، نه از برای منیت که به حرمت هویت و حریت نام دانشجویی که با خود همراه دارم برادرانه به شما توصیه می کنم، عرصه را از فعالیت مدنی به جنگ قضایی تبدیل نکنید، قلم ها را از تحلیل به تکفیر نرانید، مستحضر باشید این کرسی ها اگر به احدی وفا داشت امروز به شما نمی رسید، عزت و احترامتان را به هوای قدرت نسپرید.

نامه صاحب امتیاز نشریه چاه خطاب به رئیس دانشگاه +عکس

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top