تاریخ انتشار: شنبه 1396/06/11 - 12:40
کد خبر: 244545

واکنش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به قتل‌عام مردم میانمار

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در محکومیت کشتار مردم مسلمان میانمار و سکوت مجامع بین المللی اعلام کرد: لازم است دستگاه دیپلماسی و شخص وزیر امور خارجه برای رساندن صدای این مسلمانان مظلوم به جهانیان اقدام کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی بیانیه‌ای در محکومیت کشتار مردم مسلمان میانمار و سکوت مجامع بین المللی اعلام کرد: لازم است دستگاه دیپلماسی و شخص وزیر امور خارجه برای رساندن صدای این مسلمانان مظلوم به جهانیان اقدام کنند. اقدامات دیپلماتیک و رسانه ای مسئولان باید فراتر از یک اظهار نظر کوتاه در شبکه‌های اجتماعی باشد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: همزمان با ایام حج و عید سعید قربان مسلمانان میانمار مجددا توسط نیروهای دولتی و بودائیان افراطی این کشور مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته‌اند. در این میان مطابق معمول نهادهای به اصطلاح بین المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر و دولت‌های دروغگوی غربی با سکوتی معنادار بار دیگر هویت جنایت کار و استانداردهای دوگانه خویش را در تاریخ ثبت نمودند خصوصا برخی حاکمان جنایت کار کشورهای اسلامی که این بار هم خنجر خیانت و سکوتشان در قلب امت اسلامی فرو رفت.

در ادامه تاکید شده است: آیا لازم نیست در چنین شرایطی از امت اسلامی به ویژه حج گزاران، صدای رسای محکومیت مشرکان و جنایت کاران و حمایت از مظلومان میانمار شنیده شود؟ لازم است دستگاه دیپلماسی و شخص وزیر محترم امور خارجه آقای ظریف برای رساندن صدای این مسلمانان مظلوم به جهانیان اقدام کنند. اقدامات دیپلماتیک و رسانه ای مسئولان باید فراتر از یک اظهار نظر کوتاه در شبکه های اجتماعی باشد.

در قسمت دیگری آمده است: چرا دستگاه دیپلماسی از ظرفیت‌هایی چون جنبش عدم تعهد و یا مجموعه‌های متشکل از کشور های اسلامی در این راستا استفاده نمی کند؟ چرا مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی، روسای قوا و خصوصا شخص رئیس جمهور در قبال این جنایات سکوت کرده اند؟ در این میان از مردم عزیز ایران و فعالان فضای مجازی و رسانه های مستقل و انقلابی درخواست می کنیم تا صدای مردم میانمار را به همه مردم دنیا برسانند به خصوص در شرایطی که امپراطوری رسانه ای غرب هیچ اراده ای برای حمایت از مظلومان و انتشار اخبار جنایت های میانمار ندارد.

در پایان تاکید شد: اکنون حمایت از مسلمانان وظیفه روشن ماست که غفلت از آن دنیای اسلام را با لطمات جبران ناپذیری مواجه خواهد ساخت و دشمنان اسلام را در هجمه به مسلمانان گستاخ تر خواهد کرد. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور اقدامات دولت میانمار را به شدت محکوم کرده و موکدا بر دستگاه دیپلماسی فرض می‌داند اعتراض شدید خود را نسبت به کشتار مردم مسلمان میانمار به دولت این کشور اعلام کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top