تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/06/12 - 08:50
کد خبر: 244563

تحریم اپل استور چقدر بر خرید مردم تاثیر داشته است؟

روایت میدانی خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» از بازار این روزهای اپل

روایت میدانی خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» از بازار این روزهای اپل

کمپانی اپل حذف تدریجی اپلیکیشن‌های ایرانی را از اپل استور از چند ماه قبل آغاز کرده بود اما به تازگی بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی به یک باره حذف کرد اما مانند آتش زیر خاکستر به یک باره اعتراضات به این مسئله در فضای مجازی منتشر شد و طرفداران اپل در ایران با به راه انداختن طوفان توئیتری مخالفت خود را با این تحریم نشان داند

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کمپانی اپل با اذعان به این نکته تحت فشارهای سیاسی آمریکاست اپلیکیشن های ایرانی را از فروشگاه اپل استور حذف کرد که در این بین اپلیکیشن‌های بسیاری با گردش مالی بالا چون دیجی‌کالا (فروشگاه اینترنتی)، تخفیفان(ارائه‌ی تخفیفات روزانه)، علی بابا(آژانس مسافرتی)، دلیون(سرویس ارائه‌ی غذا)، الوپیک(سرویس پیک موتوری) و تپسی(سرویس حمل و نقل مسافران) از دسترس کاربران خارج شد.

پس از آن آذری جهرمی به تازگی در توئیتر خود ضمن اشاره به این مطلب که 11% سهم بازار گوشی ایران متعلق به اپل است، تاکید کرد حذف اپ ها را پیگیری قانونی می‌کنیم همچنین وی یکی از در سخنرانی‌های خود گفت وزیر امور خارجه از لحاظ بین المللی در حال پیگیری این موضوع است.

عدم تاثیر تحریم اپل استور بر خرید مردم


حسین دهباشی کارگردان فیلم‌های تبلیغاتی رئیس جمهور با این عنوان که برجام یک خیانت نبود بلکه خریت بود علت این امر را ضعف دستگاه دیپلماسی ایران تلقی کرد

عدم تاثیر تحریم اپل استور بر خرید مردم


پس از آن موج اعتراضات به این مسئله در فضای مجازی منتشر شد و کاربران با ایجاد طوفان توئیتری مخالفت و خشم خود را با این مسئله نشان دادند

عدم تاثیر تحریم اپل استور بر خرید مردم

عدم تاثیر تحریم اپل استور بر خرید مردم

عدم تاثیر تحریم اپل استور بر خرید مردم

عدم تاثیر تحریم اپل استور بر خرید مردم

عدم تاثیر تحریم اپل استور بر خرید مردم

عدم تاثیر تحریم اپل استور بر خرید مردم

عدم تاثیر تحریم اپل استور بر خرید مردم

عدم تاثیر تحریم اپل استور بر خرید مردم


در همین راستا خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» برای بررسی دقیقتر تاثیر اخیر تحریم بر بازار فروش این محصول به سراغ چند فروشنده محصولات اپل در مراکز مهم خرید و فروش گوشی تلفن همراه تهران رفته است که نظرات جالب آنها را در ادامه می‌خوانید:

محمد، یکی از فروشندگان مشغول در نمایندگی اپل درباره تاثیر تحریم‌های اخیر اپل استور روی کسب و کارش می‌گوید که هیچ تاثیری نداشه و مثل قبل است.

این فروشنده همچنین درباره تاثیرگذاری عدم رجیستری اپل در ایران بر بازار خرید و فروش مدعی شد: مشتریانمعمولا برای این اپل میخرند که جلوی آینه که عکس می‌گیرند معلوم باشد اپل است!

وی همچنین درباره رده‌بندی سنی و جنسیتی مشتریان گوشی‌های اپل می‌گوید: فرقی ندارد؛ هم خانم هستند و هم آقا و معمولا از 14- 15 ساله مشتری دارد تا 80 ساله

******************************

ارشیا، فروشنده دیگری از محصولات اپل است که در بازار خرید و فروش گوشی‌های تلفن همراه کار می‌کند؛ وی درباره تحریم اپل استور و تاثیر آن روی بازار خرید و فروش و استقبال مردم می‌گوید که رغبت مردم برای خرید گوشی اپل تغییری نکرده و این تحریم باعث دلسرد شدن مردم نشده است!

این فروشنده درباره این که مردم ایران فعلا نمی‌توانند از اپلیکیشن‌های پرکاربردی مثل دیجی کالا و اسنپ و.. استفاده کنند ابراز عقیده می‌کند: فرقی ندارد چون برای خیلی‌ها اسم این گوشی مهم است و اصلا کارکردن با آن را خوب بلد نیستند!

وی درباره جامعه مشتریان برند اپل در ایران گفت: تفاوت آنچنانی بین جنسیت و سن و سال ندارد و از همه طیفی هستند.

*****************************

کیارش، یکی دیگری از فروشنده‌هایی است که خبرنگار ما به سراغش رفته و درباره تاثیر تحریم‌های اخیر اپل استور بر روی استقبال مشتریان از بازار این برند گوشی تلفن همراه پرسیده است اما وی هم مثل سایر همکارنش معتقد است که هیچ تغییری نکرده است.

این فروشنده درباره‌ی میزان اهمیت استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی که اپل استور جدیدا انها را تحریم کرده، می‌گوید: ببینید نزدیک 30 درصد فروش ما مخصوص اپله 40 درصد سامسونگ و اون 30 درصد هم مابقی؛ مارک‌ اپل همیشه توی ایران بوده و فروش خودش رو داشته از این به بعد هم داره چون اونی که اپل داره برای همیشه اپلی می‌مونه.

وی درباره رده‌بندی مشتریان این محصول خاطرنشان کرد: نمیشه گفت آقایان بیشتر می‌خرند یا خانم‌ها؛ سن و سال هم مهم نیست و ما از همه ی سنین مشتری داریم.

خبرنگار ما با چندین فروشنده دیگر در این باره گفتگو کرد که همه حرفهای یکدیگر را تایید کردند؛ به نظر می‌رسد جدای از غوغاهای فضای مجازی حذف اپلیکیشن‌ها برای تعداد اندکی از مصرف کنندگان محصولات اپل مهم بوده است. این در حالی است که در حال حاضر برای خرید هر گوشی اپل، مبلغ بسیار بالایی بازم است اما عملا استفاده از قابلیت اپلیکیشن‌های ایرانی وجود ندراد!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top