تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/06/14 - 11:21
کد خبر: 244752

پیشنهاداتی به تشکل‌های دانشجویی برای استقبال از جدیدالورودها/ 1

چگونه دانشگاه را به جدیدالورودها معرفی کنیم؟

چگونه دانشگاه را به جدیدالورودها معرفی کنیم؟

تا چند روز دیگر، نتایج نهایی کنکور اعلام می‌شود و این اطلاعیه‌های پی در پی دانشگاه‌هاست که زمان ثبت‌نام را به جدیدالورودهای پذیرفته‌شده اعلام می‌کند. از طرفی تشکل‌های دانشجویی نیز به شروع به برنامه‌ریزی برای ارتباط‌گیری و جذب جدیدالورودها می‌کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بررسی تجربیات تشکل‌های دانشجویی در استقبال از دانشجویان جدیدالورود در سالیان گذشته نشان می دهد تعدادی از برنامه ها با موفقیت بیشتری مواجه شده است و از این رو طی گزارش هایی در چند روز آینده، به معرفی این تجربیات موفق خواهیم پرداخت و انجام آنها را به تشکل های دانشجویی پیشنهاد می کنیم.

 اختصاص اولین شماره نشریه دانشجویی به معرفی دانشگاه، ابزار بسیار کاربردی برای ایجاد ارتباط دانشجویان جدیدالورود با تشکلهای دانشجویی خواهد بود.

تشکل های دانشجویی هرساله همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، برای استقبال هر چه بهتر از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه خود برنامه ریزی متنوعی را طرح ریزی می کنند. این برنامه ریزی و استقبال از آن جهت اهمیت دارد که از طرفی تشکل‌های دانشجویی مترصد آن هستند که با ایجاد فضایی صمیمی و دوستانه، استرس محیط جدیدی به نام «دانشگاه» (علی الخصوص برای دانشجویانی که در شهری غیر از شهر خود قبول شده اند.) را از بین ببرند و از طرفی به دنبال جذب حداکثری دانشجویان جدیدالورود به تشکل متبوع خود هستند.

«خبرنامه دانشجویان ایران»، جهت پیشنهاد تعدادی از این برنامه‌ها، به بررسی برخی از تجربیات موفق تشکل‌های دانشجویی در سالیان گذشته پرداخته است و طی چندین گزارش به تشریح آنها خواهد پرداخت.

اولین پیشنهاد «خبرنامه دانشجویان ایران» به تشکل های دانشجویی، جهت برنامه‌ریزی بهتر برای استقبال از دانشجویان، تهیه یک نشریه جامع و کامل برای معرفی دانشگاه و امکانات آن، معرفی شهر و امکانات آن و... است که به تشریح آن خواهیم پرداخت.

اختصاص اولین شماره نشریه دانشجویی به معرفی دانشگاه، ابزار بسیار کاربردی برای ایجاد ارتباط دانشجویان جدیدالورود با تشکلهای دانشجویی خواهد بود. در ادامه به صورت نکته وار به مواردی در این باره اشاره خواهد شد:

- در نشریه، شهر محل تحصیل را(همراه با نقشه) به خوبی برای جدیدالورودها تصویر کنید.

***

- راه های دسترسی به شهر محل تحصیل(اتوبوس، قطار و یا هواپیما) و معرفی مقرون به صرفه‌ترین راه رسیدن به محل مورد نظر نیز می تواند برای جدیدالورودها مفید واقع شود.

***

- معرفی راه های دسترسی به دانشگاه، اعم از اتوبوس، مترو و یا تاکسی، برای دانشجویان اهمیت زیادی دارد.

***

- اماکن پرکاربرد دانشگاه اعم از سلف سرویس، استخر، رستوران، اداره آموزش، اداره مربوط به مشمولان، اداره تغذیه، مسجد، دفاتر تشکل های دانشجویی، اداره خوابگاه‌ها و.. را به جدیدالورودها معرفی کنید.

***

- یکی از اماکنی که باید به طور اخص به آن پرداخت، خوابگاه است. بیشترین ساعات یک دانشجو در طول 4 سال تحصیلی در خوابگاه خواهد گذشت، بنابراین معرفی آن بسیار ضروری است. در معرفی خوابگاه، می توان به اماکن ورزشی، سالن مطالعه، بوفه، مسئولین سرپرستی خوابگاه و... اشاره کرد.

***

سایت های پرکاربرد دانشگاهی و مربوط به آن مثل سایت تغذیه، سایت آموزش و... را در نشریه معرفی کنید.

***

- معرفی برخی موارد آموزشی از قبیل، نحوه مشاهده نمرات در سیستم اینترنتی، اطلاع رسانی در رابطه با میزان غیبت های مجاز در کلاس های درسی و... قطعا برای دانشجویان راهگشاست.

***

- در نشریه مورد نظر، حتما به برنامه های مختلفی که تشکل متبوعتان در طول سال برگزار خواهد کرد بپردازید. البته این برنامه ها باید به صورت کلی بیان شود و از تشریح آنها به صورت جزئی خودداری نمایید. برای مثال برنامه های تشکل خود را در ماه محرم بیان کنید و یا به سفرهای زیارتی، تفریحی و... اشاره نمایید.

***

- اماکن پرکاربرد شهر اعم از تفریحی و اداری، مثل سینما، پارک، رستوران‌های معروف، پلیس + 10، فروشگاه‌های مواد غذایی و... را معرفی نمایید تا دانشجویان برای دسترسی به آنها با کمترین مشکل مواجه شوند.

***

- نحوه رزرو کردن غذا، نحوه شارژ نمودن کارت تغذیه، ساعات توزیع غذا و... همگی از مسائلی است که تا هفته های ابتدایی گریبان گیر دانشجویان جدیدالورود خواهد بود و با توضیح و تفسیر آن در یک نشریه دانشجویی تا حدود زیادی حل خواهند شد.

***

البته ممکن است مسئولین دانشگاه نیز خود در نشریه ای به معرفی این نکات بپردازند، اما در نظر داشته باشید وقتی این موارد با ادبیاتی صمیمانه و دانشجویی به دانشجویان عرضه شود، تاثیرگزاری بیشتری خواهد داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top