تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/06/14 - 13:00
کد خبر: 244763

راه‌اندازی نانوایی سنتی-صنعتی در دانشگاه بوعلی

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا از راه‌اندازی یک واحد نانوایی سنتی-صنعتی در کنار خوابگاه غدیر این دانشگاه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر سید رسول عمادی در جمع خبرنگاران افزود: این نانوایی به هیچ وجه از جوش شیرین استفاده نکرده و با پیک موتوری اقدام به پذیرش سفارشات خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه روزانه 3 تا 4هزار نان لواش استفاده می‌کند که علاوه بر تامین نیاز داخل به بیرون از دانشگاه نیز سرویس خواهد داد، یادآور شد: طرح آزمایشی ایجاد نانوایی در دانشگاه بوعلی مهرماه کلید خواهد خورد که در ابتدا فعالیت را با طبخ نان لواش آغاز کرده سپس به سمت طبخ سنگک وبربری خواهد رفت.

وی در ادامه به بحث تغذیه دانشجویان پرداخت وگفت: به منظور رعایت مسائل بهداشتی در آشپزخانه کارشناس تغذیه برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم تا مسائل بهداشتی را رصد و وجود هر گونه مشکلی را گزارش کند.

عمادی با بیان اینکه در گذشته بیشترین اعتراضات درباره غذاهای پروتئین دار و گوشتی بود، افزود: اکنون برند گوشت مرغ را تغییر داده ورضایت دانشجویان را جلب کرده‌ایم.

وی با تاکید بر پخت صنعتی غذا عنوان کرد: در طول سال‌های آینده به کمک شرکت فراپخت پخت صنعتی را در دانشگاه مستقر خواهیم کرد.

وی به مزایای پخت صنعتی از طریق فراپخت اشاره کردوگفت: در طبخ غذا به این شیوه دانشجو هر ساعتی که بخواهد غذا را صرف کند غذایی با کیفیت و داغ در اختیار او قرار می‌گیرد.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی یادآور شد: من دبیر منطقه چهار کشور در حوزه مدیریت مسائل دانشجویی هستم که این خود برندی برای دانشگاه محسوب می‌شود و علاوه بر دبیران مناطق 4 گانه کشور صندوق رفاه دانشجویی نیز از استقرار فراپخت حمایت می‌کند.

رستوران دانشجویی در خوابگاه‌ها احداث می‌شود

عمادی از احداث رستوران‌های دانشجویی در سراهای دانشجویی خبر دادوگفت: با ورود بخش خصوصی به این حوزه هزینه‌های دانشگاه کمتر شده و غذاهایی با کیفیت در محل خوابگاه دانشجویان به آنها سرویس دهی می‌شود.

وی یادآور شد: رستوران صدف در خوابگاه غدیر در حال راه‌اندازی بوده و در خوابگاه‌های فرزانگان وبعثت نیز به زودی اقدام به احداث این رستوران‌ها خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه صبحانه دانشجویان به صورت هفتگی در اختیار آنها قرار می‌گیرد، گفت: در صورتی که بخواهیم شام دانشجویان را در درب خوابگاه‌ها تحویل دهیم بسیار بی نظمی در داخل خوابگاه‌ها رخ خواهد داد و همین موضوع بهداشت و سلامت دانشجویان را به خطر می‌اندازد.

عمادی یادآور شد: دانشگاه‌هایی که هم طبخ غذا و هم خرید مواد اولیه را در اختیار بخش خصوصی قرار داده‌اند ناموفق بودند چراکه غذاها کیفیت لازم را نداشتند اما در دانشگاه بوعلی فقط طبخ غذا در اختیار بخش خصوصی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مبحث خوابگاه‌ها پرداخت و گفت: در حال حاضر دانشگاه بوعلی 17 بلوک خوابگاهی دارد که از این تعداد 11 خوابگاه در داخل دانشگاه و6 خوابگاه نیز در خارج از دانشگاه قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 3800 دانشجو در این خوابگاه‌ها اسکان داده‌ شده‌اند افزود: از این تعداد 60 درصد را دختران و40 درصد را پسران دانشجو تشکیل می‌دهند.

جذب 3637 دانشجو در سال تحصیلی آینده

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده 3637 دانشجو در دوره روزانه جذب خواهد شد که 1500 دانشجو بومی هستند.

عمادی با بیان اینکه در دو سال اخیر دانشگاه بوعلی دانشجویی در دوره شبانه کارشناسی جذب نکرده است، افزود: به منظور افزایش کیفیت آموزشی هیئت رئیسه دانشگاه اقدام به اتخاذ این تصمیم کرده است.

عمادی با بیان اینکه در 5 سال آینده برنامه‌ای برای احداث خوابگاه‌های متاهلی خواهیم داشت افزود: شخصا به احداث خوابگاه‌های متاهلی راضی نیستم و بیشتر معتقدم باید هزینه‌ای که برای ساخت خوابگاه صرف می‌شود به دانشجویان وام داد تا در بیرون از دانشگاه بتوانند مستقر شوند چراکه پس از اتمام تحصیل متقاعد کردن آنها برای تخلیه خوابگاه بسیار سخت است.

وی یادآور شد: در امامزاده عبدالله(ع) همدان یک واحد خوابگاه دانشجویی تجهیز شده تا فضای سراهای دانشجویی افزایش پیدا کند.

عمادی به تعمیر وتجهیز خوابگاه‌ها اشاره کردوگفت: از سال 94 تاکنون 4 بلوک خوابگاهی شامل خوابگاه زینب، بهادربیگی ها و همچنین خوابگاه فرزانگان 3 تعمیر و تجهیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در تابستان نیز خوابگاه زینب به مسافران اسکان خواهد داد.

وی حذف لامپ‌های پرمصرف را در خوابگاه زینب از دیگر راهکارهای اقتصاد مقاومتی خواند وگفت: به این طریق 45 تا75 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی شده است همچنین سراهای غدیر در آینده به لامپ‌های ال ای دی مجهز خواهند شد.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی از انفرادی کردن تخت‌های دانشجویان سرای غدیر خبر دادوگفت: کمدها، کف خوابگاه تعویض شده و تخت‌ها نیز فیکس شده‌اند که در هنگام استراحت موجب آطرده شدن سایر همخوابگاهی‌ها نشوند.

وی یادآورشد: 3 میلیارد و500 میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز این خوابگاه‌ها هزینه شده است که در این زمینه باید از حمایت‌های ریاست دانشگاه و همچنین صندوق رفاه دانشجویی تقدیر وتشکر کنم.

تحصیل 80 دانشجوی خارجی در دانشگاه بوعلی

عمادی درباره دانشجویان خارجی نیز گفت: 70 دانشجوی پسر و 10 دانشجوی دختر در دانشگاه بوعلی در حال تحصیل هستند که به هیچ عنوان یک طبقه خوابگاه به آنها تعلق نگرفته است که موجب نارضایتی سایر دانشجویان شود.

وی در ادامه گفت: دانشگاه بوعلی از منظر شمار سراهای دانشجویی وضعیت مطلوبی در گذشته نداشت که البته اکنون با احداث سراهای جدید وضعیت بهتری را تجربه می‌کند.

عمادی یادآور شد:12 درصد از خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه از خوابگاه‌های درجه 5 بودند که اکنون تغییر وضعیت داده‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی اورژانس در دانشگاه گفت: دانشگاه بوعلی نخستین دانشگاهی بود که اورژانس را راه‌اندازی کرد و اکنون نیز با 1 دستگاه آمبولانس خدمات رسانی می‌کند.

ساخت مرکز بهداشت در دانشگاه

وی از ساخت مرکز بهداشت در دانشگاه خبر دادوگفت: در کنار خوابگاه فرزانگان یک مرکز مشاوره جدید به همراه اورژانس و بهداری راه‌اندازی خواهد شد وپزشک عمومی در این منطقه به کارگیری می‌شود.

معاون دانشجویی در پایان به تجهیز اتاق تندرستی در خوابگاه‌ها اشاره کردوگفت: در استخر دانشگاه نیز به جای تصفیه آب از طریق کلر از نمک مخصوص استفاده می‌کنیم که با بازرسی‌های انجام شده آلودگی مشاهده نشد که البته برای این موضوع 100 میلیون هزینه شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top