تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/06/15 - 10:00
کد خبر: 244784

وقتی سیستم انتخاب واحد دانشگاه از دسترس خارج می‌شود؛

با «هنگ» سیستم «انتخاب واحد» چه کنیم؟

با «هنگ» سیستم «انتخاب واحد» چه کنیم؟

در آستانه آغاز فصل پاییز و بازگشایی دانشگاه‌ها تقریبا تمام دانشجویان با فرآیند انتخاب واحد مواجه می‌شوند. طبق زمانبندی معمولا برای هر دسته از دانشجویان بازی‌ی مشخصی در نظر گرفته می‌شود تا انتخاب واحد کنند. اما این رویه برای دانشجویان همیشه خوشایند نیست.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران» تجربه نشان داده که همیشه دانشجویانی بودند که هنگام مراجعه به سیستم‌های جامع دانشگاهی به دلیل بروز مشکلات و اختلالات برخی خطاها قادر به انجام فرایند انتخاب رشته نیستند. متاسفانه گاهی این خطاها و ازدسترس خارج شدن سایت و نرم‌افزار انتخاب واحد تا جایی ادامه پیدا می‌کند که مهلت تعیین شده برای دانشجو برای انتخاب واحد پایان می‎‌یابد، بدون اینکه موفق شود دروس مورد نظر خود را انتخاب کند.

این مسئله موجب ناررضایتی و نگرانی دانشجویان می‌شود بر همین اساس برخی خطاهای سیستم جامع گلستان که بسیاری از دانشگاه‌ها به عنوان نرم‌افزار سیستم آموزشی از آن استفاده می‌کنند به همراه علت و راه بر طرف کردن آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

عدم مشاهده منوهای سایت
به دو دلیل نمی‌توانید منوهای مختلف سایت را ببینید و منوها برای شما بسیار محدود می‌شوند:
•    عدم شرکت در نظر سنجی: اگر فرم مرتبط با نظرسنجی در خصوص اساتید ترم قبل را تکمیل نکرده اید منوهای سایت گلستان برای شما قابل دسترسی نیستند.
•    عدم پرداخت شهریه: در صورت صورتی که شهریه را به طور کامل پرداخت نکنید منوهای مختلف سایت برای شما به نمایش در نمی‌آید

فراموش کردن یا وارد کردن بیش از حد مجاز رمز عبور
اگر رمز عبور خود را فراموش کردید و یا بیش از حد مجاز رمز عبور اشتباه را وارد کردید تنها با مراجعه به کارشناس رشته خود می‌توانید رمز جدید را دریافت کنید.

از اینترنت اکسپلورر 6 و بالاتر استفاده کنید
شما از طریق همه‌ی مرورگرها قادر به دسترسی به سایت جامع گلستان نیستید و فقط از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر می‌توانید وارد محیط کاربری خود شوید، گاهی اوقات با وجود اینکه از نسخه‌های بالاتر از نسخه‌ی 6 استفاده می‌کنید اما بازهم با این خطا که از از اینترنت اکسپلورر 6 و بالاتر استفاده کنید مواجه خواهید شد
برای رفع مشکل از منو tools اینترنت اکسپلورر گزینه compatibility view settings را انتخاب و http://reg.pnu.ac.ir را add کنید.

عدم رعایت پیش نیازها
برخی دروس پیش نیازهایی دارند که باید قبل از انتخاب آنها درس پیش نیاز آن را با موفقیت پشت بگذارید البته در صورتی هم که در درس پیشنیاز رد شدید می‌توانید ترم بعد درس پیشنیاز را و درس مورد نظر خود را با هم بردارید همچنین می‌توانید با مراجعه به کارشناس رشته خود از وی بخواهید تغییرات لازم را اعمال کند تا بتوانید بدون نیاز به انتخاب درس پیشنیاز، درس مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

حداقل و یا حداکثر واحد قابل اخذ رعایت نشده است
•    حداقل واحد قابل اخذ برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند 12 واحد و برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند 5 واحد است
•    برای دانشجویان مقطع کارشناسی ای که معدل ترم گذشته آن‌ها زیر 12 باشد برای ترم بعد حداکثر 12 واحد می‌توانند بردارند، اگر معدل آنان بین 12 تا 16.99 باشد حداکثر 20واحد می‌توانند بردارند و کسانی معدل آنان بالای 17 باشد مجازند تا سقف 24 واحد انتخاب کنند.
•    دانشجویان کارشناسی ارشد نیز در صورتی که معدل ترم گذشته آنان زیر 12 باشد مجازند حداکثر 12 واحد انتخاب کنند اما دانشجویانی که معدل ترم گذشته آنان بیش از 12 باشد می‌توانند تا حداکثر 14 واحد از دروس مختلف را انتخاب کنند

تذکر:: دانشجویان ترم آخر حتی در صورتی که معدل ترم گذشته آنان زیر 12 واحد باشد می‌توانند با مراجعه به کارشناس آموزش مربوطه تا سقف حداکثری ارائه شده برای آن مقطع تحصیلی انتخاب کنند.

انتخاب واحد در حذف و اضافه
دانشجویانی که در مهلت تعیین شده در زمان ثبت نام موفق نشدند واحدهای مورد علاقه خود را انتخاب کنند می‌توانند در زمان تعیین شده برای حذف و اظافه دروس مورد نظر خود را بردارند اما مدت زمان انتخاب واحد در زمان حذف و اظافه محدود است ولی کارشناسان رشته در بازه‌ی زمانی بیشتری قادر به اعمال تغییرات هستند پس اگر در مدت زمان حذف و اظافه هم موفق نشدید واحدهای مورد نیاز را بردارید به کارشناس رشته‌ی خود مراجعه کنید.

وضعیت مهمان شما نا مشخص است
این خطا زمانی روی می‌دهد که به دلایل خطای انسانی و اختلالات سیستم وضعیت مهمان شما تعریف نشده باشد شما باید با مراجعه به مبدا از کارشنان بخواهید وضعیت مهمان شما را لغو و یا با مراجعه به کارشناسان مقصد بخواهید وضعیت مهمان شما را ثبت کنند.

تکمیل و بازبینی اطلاعات شخصی
این پیغام معمولا مختص آغاز سال تحصیلی است و هر سال دانشجویان موظف‌اند آخرین اطلاعات شخصی خود در سیستم (اعم از نام، نام خانوادگی، تلفن‌های تماس، آدرس و …) را بازبینی و در صورت تغییر اطلاعات آن را اصلاح کنند.

به علت کار نکردن بیش از حد مجاز با سیستم، باید مجددا وارد سیستم شوید
این خطا زمانی روی می‌دهد که سرعت اینترت و یا سرور سایت پایین باشد و یا اینکه پنل کاربری شما برای مدت زمان زیاد باز بوده و شما هیچ استفاده‌ای از آن نکنید در این صورت شما باید از پنل کاربری خود خارج و دوباره وارد شوید.

تعداد دفعات ورود نام و کلمه عبور بیش از حد مجاز می‌باشد.
به دلایل امنیتی تعداد دفعات ورود با یک کلمه عبور در سیستم گلستان محدود است پس اگر با این پیغام رو به رو شدید یعنی وقت آن است کلمه عبور خود را عوض کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top