تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/06/15 - 09:08
کد خبر: 244803

بهترین روش‌های سرمایه گذاری با پول کم

خیلی از افراد ممکن است این سوال را بپرسند که با ۱۰میلیون، ۵۰ میلیون، ۵۰۰ میلیون چه کارها می‌توان کرد؟ متاسفانه در ایران به علل مختلف، تنوع زیادی در سرمایه‌گذاری و سود معقول و مطمئن وجود ندارد! در واقع، عمده بازارهای سرمایه و سرمایه‌گذاری در ایران کاذب یا نامطمئن هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرهیختگان بازارهایی مثل سکه، طلا و ارز، زمین و ملک، عمدتا با هدف نگه‌داشت ارزش پول، رونق خود را حفظ کرده‌اند و کمکی به تولید و پیشرفت کشور که منجر به بهبود وضعیت اقتصادی همه ایرانیان می‌شود، نمی‌کنند. با وجود این، سعی شده در این وضعیت نامناسب، راهکارهای معقولی ارائه دهیم. قبل از هرچیز لازم است به این نکته اشاره کنیم که فعلا اطراف بورس پیدایتان نشود، حتی اگر هم پیشنهادهای جذابی به شما ارائه شد.

۱۰ میلیون تومان
شاید این مبلغ در کلانشهرها دیگر ارزش چندانی نداشته باشد و بانک هم سود چندانی برای آن نمی‌دهد. کاری که با این مبلغ پول می‌توان انجام داد، تبدیل کردن آن به سپرده یک ساله در بانک قرض‌الحسنه رسالت و اخذ تسهیلات بدون سود به میزان دوبرابر از این بانک است. در واقع، پیشنهاد می‌کنیم ۱۰ میلیون تومان را خرج نکنید، بلکه آن را به وام برای مخارج ضروری تبدیل کنید و از حق وام‌تان استفاده کنید.

۵۰ میلیون تومان
هنوز هم بانک‌هایی هستند که سود ۲۳ درصد اعطا می‌کنند، بنابراین اگر کسب‌وکار مطمئنی ندارید، می‌توانید در این بانک‌ها سپرده‌گذاری میان‌مدت کنید. با وجود این، پیشنهاد ما برای شما سپرده‌گذاری آن در بانک مسکن و گرفتن حق امتیاز وام مسکن قرض‌الحسنه است. یک سال بعد تا حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌توانید وام بگیرید و با استفاده از این مبلغ به‌علاوه پول خودتان یعنی مجموعا ۱۵۰ میلیون تومان، ملک‌های آماده خرید یا در مرحله اتمام و با سند تفکیکی آماده را برای استفاده شخصی پیش‌خرید کنید. همچنین اگر توانایی بازپرداخت حداقل دو میلیونی اقساطش را ندارید، واحد را رهن و اجاره بدهید تا قسمتی از اقساط را تامین کنید. مطمئن باشید قیمت ملک کمتر از این نخواهد شد! با پس‌اندازهای بالاتر هم می‌توانید ملک روی پی یا اسکلت پیش‌خرید کنید و خرد خرد هزینه ساخت را پرداخت کنید. اگر در بین کار توانایی ادامه نداشتید واحد را در همان مرحله بفروشید و واحد کوچک‌تری پیش‌خرید کنید. البته اگه مورد مطمئنی پیدا نکردید، پیشنهاد ما همان سپرده‌گذاری میان‌مدت در بانک‌های با سود 23 درصدی است.

۵۰۰ میلیون تومان
کمی باید فکر کنید و با احتیاط بیشتری عمل کنید، چون پس‌اندازتان به نسبت قابل‌توجه است. در بازار فعلی، خریدن یک واحد در شهرهای بزرگ و دو تا سه واحد کوچک در مناطق پایین‌تر یا شهرهای کوچک برای رهن و اجاره را پیشنهاد می‌دهیم. اگر اجاره‌داری برایتان سخت است، با یکی از مشاوران املاک قرارداد ببندید و در ازای درصدی از اجاره، این کار را به وی بسپارید. باز اگر می‌خواهید استفاده بیشتری کنید، در مناطق پایین‌تر زمین بخرید و با همکاری یک شخص یا شرکت مطمئن، مشارکت در ساخت واحد کنید. توصیه می‌کنیم همه پولتان را در ساخت یا خرید تجاری صرف نکنید، چون در خیلی از مناطق، کاربری تجاری اشباع شده و ممکن است واحد تجاری‌تان به‌اصطلاح روی دستتان بماند که نه بتوانید آن را بفروشید و نه به قیمت مناسب آن را اجاره دهید. مخصوصا پیشنهاد می‌کنیم در خرید یا پیش‌خرید واحد در پاساژها احتیاط کنید.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top