تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/06/15 - 11:21
کد خبر: 244818

ولایتی: بر روی پسوند اسلامی دانشگاه آزاد تاکید داریم

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد بدون تردید یکی از پدیده‌های مهم بعد از انقلاب بوده و هست، بخصوص بر روی پسوند اسلامی دانشگاه تاکید داریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد قبل از آغاز نشست خبری صبح امروز خود از مجموعه رسانه ای دانشگاه ازاد بازدید کرد.

وی گفت: دانشگاه ازاد بدون تردید یکی از پدیده‌های مهم بعد از انقلاب بوده و هست، بخصوص بر روی پسوند اسلامی دانشگاه تاکید داریم و از ابتدا هم همین بود، این دانشگاه بزرگترین دانشگاه حضوری دنیاست که با نظر امام(ره) تاسیس شد و خدمات بسیاری انجام داده است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد افزود: مرحوم ایت الله هاشمی رفسنجانی نقش مهمی در تاسیس این دانشگاه داشت و مقام معظم رهبری هم بر جهت گیری درست و کیفیت دانشگاه تاکید دارند، این دانشگاه نه دولتی است نه خصوصی نه غیرانتفاعی، بلکه متعلق به مردم است و هرجا لازم بوده ایجاد شده تا خدمت رسانی کند.

وی افزود: تلاش مدیریت جدید بر این است که به ارتقای کیفی دانشگاه بپردازیم و جهت گیری های دانشگاه در راستای مطلوب نظام و نظر مقام معظم رهبری باشد،
باید کاری کرد بخشی که به دلیل مشکلات اقتصادی از دانشگاه محروم بودند ولی استعداد دارند بتوانند از این دانشگاه استفاده کنند بنابراین من و هیات امنا اصرار داریم که متناسب با شرایط اقتصادی افراد مستعد برنامه ریزی کنیم.

ولایتی افزود: نباید مشکل اقتصادی مانع تحصیل شود و باید متناسب با محرومیت در شهریه تخفیف داده شود، یکی از آرمان‌های جمهوری اسلامی که جنبه عملی کمتری داشته است بحث نخبگان است.

وی ادامه داد: البته اخیرا معاونت علمی اقداماتی انجام داده است ولی دانشگاه آزاد متکفل این اقدامات می‌شود، یعنی استعدادها را در رشته های مختلف بورسیه می‌کنیم، این کار مانع از فرار مغزها می شود زیرا امروزه مهم ترین عامل پیشرفت انسان ها هستند و غربی‌ها هم از سال‌ها قبل طراحی کردند که افراد نخبه جهان سوم را جذب کنند که هم ضررهای کوتاه مدت دارد و هم بلند مدت، زیرا اگر کشوری از مجموعه ژنتیکی با استعداد تهی شود ضرر دارد، نکته بعد اینکه اساتید آینده دانشگاه هم از همین نخبگان هستند.

ولایتی با تاکید بر اینکه نباید از مسایل فرهنگی غافل شد، گفت: این انقلاب یک انقلاب فرهنگی و عقیدتی است، حضور پرشور مردم در انتخابات به گونه ای است که گویا ابتدای انقلاب است و افزایش اقبال مردم را نشان می‌دهد بنابراین دانشگاه آزاد هم که متعلق به نظام است باید ارمان های مردم را نصب العین کند، تاکید ما بر مسایل فرهنگی بسیار زیاد است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: امیدواریم به گونه ای شود که انتخاب اول داوطلبان در کنکور سراسری دانشگاه آزاد باشد و این هدف هم دور از دسترس نیست، با آزادی دانشگاه آزاد در استفاده از اساتید مجرب که کمتر قوانین دیوان سالارانه و موانع بروکراتیک در این دانشگاه برای جذب اساتید وجود دارد باید به جایی برسیم که استحقاق مردم ایران است ما کشوری هستیم که در دانشگاه پیشتازیم ما ربع رشیدی و جندی شاپور را داشتیم و این کشور و جهان اسلام بیش از هزار سال پرچمدار علم و فرهنگ بوده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس گفت: بین ما و وزارت علوم گفت‌وگوهای متعددی در خصوص رشته محل‌های این دانشگاه صورت گرفت و سرانجام به تفاهم رسیدیم و تعداد رشته محل هایی که مورد نظر بود به تایید وزارت علوم رسید. توافق ما و وزارت علوم مرضی الطرفین بوده است.

ولایتی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا برای معرفی اعضای هیات امنا و هیات موسس به شورایعالی انقلاب فرهنگی اقدام کردید؟ گفت: هنوز شخصی را معرفی نکردیم ولی در آینده نزدیک برای ترمیم هیات امنا و هیات موسس اقدام می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری گفت: در اسلام مردم آزادند که هر فکری داشته باشند، بنابراین آزادی عقیده در اسلام تضمین شده است و بسیاری از دانشمندان فرهنگ و تمدن اسلامی غیر مسلمان بوده‌اند، مثلا فردی به نام آندلسی یهودی است اما زیر پرچم اسلام رشد کرده و کارهایش جزء تمدن اسلامی به حساب می‌آید.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: برخی هرچه می‌خواهند می‌گویند بدون اینکه دانشجو فضای پاسخگویی داشته باشد، ما کسی را مجبور نمی‌کنیم انچه عقیده شان نیست در دانشگاه ازاد درس بدهند بلکه هر کس معتقد است بیاید در دانشگاه ازاد درس دهد، یک طرفه تریبون را گرفته اند و هرچه می‌خواهند در کلاس ها می‌گویند مشخص است که راضی از قاضی برمی‌گردند.

وی ادامه داد: فردی به نظریه داروین انتقاد داشت و آنها در بی دینی و ترویج اباهی گری چنان پایبندند که اگر کسی حتی مستدل انتقادی را بیان می‌کند اجازه نمی‌دهند در دانشگاه امریکا تدریس کند، یک استاد اصرار می‌کرد که ایران باید با صهیونیست متحد شود این فرد یا مزدور است یا مشکلی دارد که زیر پرچم جمهوری اسلامی از اتحاد با اسراییل جنایتکار سخن می گوید،
در جمهوری اسلامی ازادی هست که هرکه هرچه می‌خواهد می‌نویسد ولی در دانشگاه ازاد باید در چارچوب قوانین باشند هرکس نمی‌خواهد نیاید. نمی‌شود زیر پرچم دانشگاه ازاد علیه نظام و کشور ترویج کنند.

ولایتی در پاسخ به اینکه آیا قصد انتشار فیش‌های حقوقی مسئولان دانشگاه آزاد را دارید؟ گفت: بنده از خودم شروع می‌کنم. من هیچ حقوقی نمی‌گیرم، قرار شده انچه مصوب دولت است اجرا کنیم و مازاد آن اجرا نمی‌شود. از گذشته اطلاع ندارم ولی اکنون به این صورت است.

وی درباره بازدید از مراکز نظامی و حرف امانو گفت: ما به آمانو یک توصیه داریم که از گذشته پند بگیرد و تحت القائات نباشد. ما می‌دانیم که سفرهای متعددی صورت گرفته که بازدید داشته باشند ولی این را بدانند که اگر در حد ادعاهای ترامپ هم باشد نمی‌توانند اقدامی علیه ایران کنند چه برسد که عوامل دست چندم مراکز نظامی ما جزء امنیت ملی ماست و هیچ کس اجازه بازدید ندارد چه آمانو چه غیره.

ولایتی گفت: با عربستان در همین حد توافق داریم که حجاج ما سفر کردند و این گام مثبتی است، ما در روابط دو جانبه مشکلی با عربستان نداریم ولی در روابط منطقه‌ای توصیه ما به عربستان این است که در روابط منطقه ای دخالت نکند زیرا این کار به نفع عربستان نیست.

وی در مورد کشتار مردم میانمار گفت: از جمله بی منطق ترین کارهای جهان همین کار بود، قرن ها اینها در انجا زندگی می‌کنند و حالا با یک ادعای واهی نژاد پرستانه می‌گویند چندهزارسال پیش نبوده اند، چند هزار سال پیش اصلا اسلام نبود. این خانم که آمده همان سیاست میانمار را اجرا می‌کند در حالیکه ادعاهای بشردوستانه داشت، قطعا این سیاستی شکست خورده است و قابل دوام نیست و محکوم است و مجامع بین المللی بخصوص سازمان ملل متحد باید جدی تر جلوی اینها بایستند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: اولین بار نیست که امریکایی ها اظهارات ضدایرانی دارند، اینها در منطقه شکست خوردند ان‌شاءالله به زودی ازادی رقه و ازادی موصل و حلب و پیروزی های دیگر حکایت از دومینوی پیروزی های حکومت قانونی عراق و سوریه دارد، آمریکایی ها هم در منطقه نه پیروزی دارند نه آبرو و خرف های،ضد ایرانی آنها هیچ اثری در جمهوری اسلامی ندارد.

وی گفت: اینها می‌خواهند برجام را کنار بگذارند ولی دنیا جلوی آنها ایستاده است.

ولایتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید حرف اول را در علم و فرهنگ بزند، گفت: ممکن است برخی بگویند ارزو بر جوانان دانشگاه آزاد عیب نیست اما این هدف دست یافتنی است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ما از تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله عراق حمایت می‌کنیم و همه پرسی کردستان عراق نیز علیه تمامیت ارضی عراق است و جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که روابط استراتژیک با عراق دارد به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد اقدامات مخالف تمامیت ارضی و هویت عراق صورت گیرد، ما با هر اقدامی که به کشورهای منطقه بخصوص عراق لطمه بزند مخالفیم، این کار مقدمه تجزیه عراق است.

وی در رابطه با صحبت های اماراتی ها در مورد ایران گفت: اماراتی ها صحبت بی حساب زیاد دارند.

ولایتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به خبرنگاران گفت: نسبت به گذشته پرداختی ها به مدیران تعدیل شده و طبق مصوبه دولت است که این توافق ما در زمان نوریان بود.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: حجت الاسلام حسن خمینی هر زمان تشریف بیاورد عضو هیات موسس دانشگاه آزاد است، حتما اشتغالاتی دارد که چند جلسه نیامده است.

وی در مورد سفر سردار باقری به ترکیه گفت: شاید اولین بار بود که در این سطح در جمهوری اسلامی سفر صورت می گرفت و استقبال ترکیه و نوع بحث هایی که مطرح شد تعیین کننده بود.

ولایتی گفت: ترکیه و ایران دو کشور همسایه با تاریخ طولانی و روابط حسنه هستند که حسن همجواری رو به توسعه دارند، امیدواریم در اینده شاهد پیشرفت این روابط باشیم.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد درباره اخراج کارمندان رسانه های دانشگاه ازاد گفت: تا جایی که خبر دارم بعد از تغییر مدیریت ها عده ای از همکاران مطبوعاتی استعفا دادند، طبیعی است که مدیران جدید معیارهایی دارند و هرکس مطابق نباشد از ادامه همکاری خودداری می‌کند.

وی گفت: دانشگاه آزاد در راستای ایجاد دانشگاه ایرانی اسلامی گام برمی‌دارد. طبیعی است که بخصوص در بخش تحصیلات تکمیلی بر ارتقای کیفیت بسیار تاکید داریم.

ولایتی گفت: درخواست از یکی از معتبرترین موسسات حسابرسی کشور از اولین اقدامات ما بود که خواستیم با اضافه کار و به صورت موازی کار کنند، تا زمانی که حسابرسی نشده نباید امور مالی گذشته طبق شایعات ارزیابی شود.

وی گفت: مسلما امور مالی اگر حسابرسی نباشد مورد اختلال قرار می‌گیرد و بنای ما بر پیشگیری است و سعی می‌کنیم افراد درستکار را منصوب کنیم ولی تا زمانیکه حسابرسی نشده صحبت کردن درباره مسایل مالی دور از انصاف است، مردم هزینه می‌کنند و ما باید از این بیت المال حفاظت کنیم.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: سینما و تئاتر در هدایت یا ضلالت افکار بسیار معجزه گر است و امریکایی ها در هالیوود فیلم هایی را با اغراض سوء علیه ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام تولید می‌کنند، سینما می‌تواند حتی کار چند کتاب را انجام دهد
سینمای ایران باید درجهت حمایت از فرهنگ ایرانی اسلامی باشد همانطور که سینمای دیگران در جهت اهداف صهیونیست هاست و به گونه ای فیلم می‌سازند که افراد فکر می‌کنند یهودی ها حق دارند که فلسطینی ها را از سرزمینشان بیرون کنند، در دانشگاه ازاد هم به این حوزه توجه کامل می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top