تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/06/15 - 12:47
کد خبر: 244833

نبوی: رهبر انقلاب به نسل سوم و چهارم امید بسته‌اند

حجت الاسلام سید عباس نبوی عضو هیئت موسس دفتر تحکیم وحدت در سی و ششمین نشست جنبش عدالت خواه دانشجویی که در حسینیه هنر تهران در حال برگزاری است گفت: اصلی‌ترین جهت گیری انقلاب اسلامی مبتنی بر عدالت بوده و درواقع امام خمینی (ره) عدالت را محور اصلی انقلاب قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز عدالت را به عنوان یک بحث بنیادین در پیش گرفته اند و آن را به عنوان محور برنامه‌های نظام دنبال می‌کنند افزود: در سطح عمومی عدالت، تبعیض ها، نابرابری‌ها و برخورداریهای نادرست را می‌بینند و نسبت به آن‌ها معترض هستند.

نبوی با اشاره به اینکه اگر تن‌ها یک دولت در سطح عمومی آن توجه شود جامعه درگیر بگو مگو‌ها خواهد شد گفت: عدالت خواهی فطری و عمومی زندگی ساز و جهت ساز نیست با این وجود باید سطح عدالت خواهی را بالا ببریم. البته اعتراض نسبت به تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها باید باشد، اما این به تنهایی نمی‌تواند مسائل را حل کند. واقعیت این است که دنیای سرمایه داری با اعتراض‌های فطری به خوبی کنار آمده و برای این نوع اعتراضات برنامه ریزی کرده است.

عضو هیئت موسس دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه در بحث عدالت سه مفهوم مبنای عدالت، جهت گیری عدالت و برنامه ریزی عدالت مد نظر است تصریح کرد: مبنای عدالت مساوات است. معتقدم که در ایران پس از تصویب قانون اساسی هنوز نتوانسته ایم یک سند را بنویسیم که جهت گیری‌های راهبردی و استراتژیک در مبنای عدالت در آن وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مرتبط با عدالت است که خائن تولید می‌کنند افزود: الحمدالله در جمهوری اسلامی از خائن سیاسی اپوزسیون گرفته تا خائن اقتصادی که حاضر است برای واردات یک محصول یک بدنه تولیدی را از بین ببرد، خائن فرهنگی و خائن مدنی به مقدار کم نداریم. البته گاهی اوقات من فکر می‌کنم که خائن سیاسی و اپوزسیون بردیگر خائنین شرف دارند، چون موضع آن‌ها نسبت به انقلاب اسلامی مشخص است.

نبوی به یکی از کارشکنی‌های خائنین اقتصادی اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه ۱۴ سال پیش تعدادی از جوانان وسیله شیشه‌ای را برای انتقال خون ساختند که مشابه آن از یک کمپانی آلمانی وارد کشورمان می‌شد با این وجود برخی‌ها این جوانان را به خاک سیاه نشاندند تا آن وسیله از آلمان وارد شود در نهایت آن کمپانی آلمانی به این جوانان نامه نوشت و به آن‌ها گفت: اکنون می‌توانید تحت لیسانس ما به تولید محصول خود بپردازید. سوال من این است آیا کسانی که دست به این اقدامات می‌زنند بویی از انسانیت برده اند و یا برای عدالت اهمیت قائل می‌شوند؟

عضو هیئت موسس دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه این چه اصولگرایی و اصلاح طلبی است که برخی‌ها برای پیشبرد اهداف خود باج خواهی می‌کنند تصریح کرد: این چه اصلاح طلبی است که می‌خواستند شرکت پارس اویل را بالا بکشند و در واقع این شرکت را به یک شرکت خصوصی تبدیل کنند. سوال ما این است که آیا چنین کسی اصلاح طلب است و می‌خواهد اصلاح انجام دهد از طرفی کسی که خود را میراث دار امام می‌داند در پاسخ به اعتراضی که نسبت به او شده بود گفته که من نوه امام هستم آیا اگر جای من بودید به فلان هیئت مدیره نمی‌رفتید و حقوق نمی‌گرفتید؟

وی اظهار کرد: این چه اصولگرایی است که وقتی کمیسیون تلفیق بودجه تشکیل می‌شود می‌گوید اگر دو میلیارد تومان برای فلان حوزه به من اختصاص ندهید فلان رای را نمی‌دهم. سوال این است که رابطه بین این گروکشی با عدالت چیست؟

نبوی با بیان اینکه ما همواره در بخش برنامه‌های مربوط به عدالت لطمه خورده‌ایم تصریح کرد: باور کنید که مشکلات این کشور، انقلاب و نظام به دست نسل سوم و چهارم حل می‌شوند چرا که مدیریت‌های هفتاد ساله و هشتاد ساله در وزارت‌خانه‌ها خیلی دوام نمی‌آورند. چون خود این آدم‌ها دیگر نمی‌توانند سرپا بایستند البته تعجب من این است که این‌ها چگونه تا الان سرپا مانده اند.

عضو هیئت موسس دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اینکه وقتی عکاسان رسانه‌ها نیز در نشست‌های این اقایان شرکت می‌کنند منتظرند تا از صحنه چرت زدن آن‌ها عکس بگیرند، چون چیز دیگری ندارند اظهار داشت: من ۱۸ سالم بود که برای تسخیر لانه جاسوسی برنامه ریزی کرده بودم، اما امروز دیگر شرایط آن زمان را ندارند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که انقلاب را جلو بردند جوانان دهه ۳۰ و ۴۰ بودند تصریح کرد: من برای مرحوم یزدی از خداوند طلب مغفرت می‌کنم، چون او راه خوبی را نرفت در واقع یزدی نسبت به سال‌های ۵۷ و ۵۸ متفاوت بود. در واقع یزدی سال ۶۵ دیگر آن آدم پرتحرک نبود.

نبوی با بیان اینکه امروز برخی از مدیران دیگر حتی نمی‌توانند بایستند، ولی نمی‌دانند که چرا اذیت می‌کنند و همچنان در تلاشند که مدیر بمانند تصریح کرد: رمق و توانایی نسل فرسوده شده به پایان رسیده و امروز رهبر معظم انقلاب به نسل سوم و چهارم امید بسته اند.

عضو هیئت موسس دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه امروز دیگر دعوای عدالت به یک مباحثه نظری کلاسیک دانشگاهی تبدیل شده و به هیچ وجه برای حکومت‌ها و دولت‌ها به عنوان یک موضوع مطرح نیست تصریح کرد: الان نمایندگان مجلس عراق با دریافت ۲۴ هزار دلار در ماه بالاترین حقوق را در بین نمایندگان دنیا دریافت می‌کنند در حالی که ما می‌دانیم عراق چیزی ندارد. واقعیت این است که امروز در دنیا خیلی وقت است که بر عدالت سیستمی مهر خاتمه زده اند به همین دلیل عدالت تنها به عنوان یک خواست آرمانی نظری کلاسیک مطرح است.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد در ابتدای دولت نهم قدم‌های خوبی را در مفهوم راهبردی و برنامه در پیش گرفت اضافه کرد البته من از سال ۸۵ از دولت احمدی نژاد فاصله گرفتم، چون متوجه شدم شعارهای آن‌ها در خصوص عدالت مقطعی است و این شعار‌ها جدی نیستند.

نبوی اظهار کرد: واقعیت این است تا زمان ظهور امام زمان (عج) اجازه نمی‌دهند عدالت به معنای تام و جامع تحقق یابد با این وجود ما باید بر روی رفع تبعیض‌ها متمرکز شویم و خط تعادل را در پیش بگیریم.

عضو هیئت موسس دفتر تحکیم وحدت با تاکید براینکه عدالت باید به حرکت اصلی در جامعه تبدیل شود اظهار کرد: ما در حال حاضر در مقطع دولت سازی اسلامی قرار داریم با این وجود اگر دولت اسلامی برمبنای عدالت شکل نگیرد ما نیز به مانند جمهوری اسلامی پاکستان یک جمهوری اسلامی شکلی خواهیم داشت. البته این مسئله نیز وجود دارد که ما اگر بخواهیم هر قدم عدالت خواهانه‌ای را برداریم موانع زیادی را جلوی پایمان ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید براینکه نیازمند تحول فقهی در مبانی عدالت هستیم اظهار کرد: امروز یک دسته از افراد چه در بدنه سیاسی کشور و چه در بخش هایی از دولت‌های مختلف به این رسیدند که انقلاب اسلامی بیخود انجام شده و ما می‌توانستیم حالت رفاقت خود را با امریکا به صورت مذهبی‌تر دنبال کنیم تا دیگر مشکلی هم برای کشور به وجود نمی‌آمد. اما واقعیت این است که پرچم ولایت فقیه با انقلاب اسلامی در کشورمان برافراشته شده و امروز ما وظیفه داریم که این پرچم را محکم بگیریم، چون این پرچم ارزش و شرافت ماست.

نبوی با بیان اینکه مطمئن باشید دشمن راه را برای ما باز نمی‌کند و قطعا تلاش می‌کند که به انقلاب صدمه بزند تصریح کرد: زنده نگه داشتن پرچم ولایت مهم است و برای مردم زندگی زیر این پرچم مفهوم می‌یابد و در واقع غیر از این پرچم هم چیزی غیر از الحاد و خون خواری باقی نمی‌ماند.

عضو هیئت موسس دفتر تحکیم وحدت با تاکید براینکه ما در هر دوره‌ای به یک نوع خیزش و شناسایی مسیرهای مقابل نیاز داریم افزود: یکی از اشتباهات در جمهوری اسلامی این است که با قواعد «یک بار برای همیشه» به نتیجه می‌رسیم و این غلط است بنابراین ما باید برای هر روز زندگی کنیم و برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه عامه مردم همراه آن پرچم دارانی هستند که برای مفهوم عدالت حداقل به معنای فکری آن گامی بردارند اظهار کرد: برخی از بالاترین رانت‌ها استفاده می‌کنند و بعد مدعی عدالت هم می‌شوند و بعد با پرویی مدعی عدالت، اصلاح و تحول در جامعه هم می‌شوند.

نبوی با بیان اینکه به دلیل پایمردی و ایستادگی رهبر انقلاب در دو دهه اخیر خوشبختانه بخش مهمی از بدنه سیاسی کشور در حال رجوع به آرمان‌های انقلاب هستند و این تحول مثبتی است اضافه کرد: ناجوانمردی که امروز با آن روبه رو هستیم این است که راه را برای خدمت بر روی افراد موثر می‌بندند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top