تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/06/15 - 13:13
کد خبر: 244840

یادگیری جاوااسکریپت برای توسعه‌دهندگان وب از نان شب واجب‌تر است

جاوااسکریپت در هر مکانی قرار دارد. این زبان به منظور ساخت برنامه‌های تعاملی که به کاربران اجازه می‌دهد با برنامه‌ها ارتباط متقابلی داشته باشند مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه کاربران انتظار دارند تا صفحات وب روان باشند، در سریع‌ترین زمان به محاوره‌های آن‌ها پاسخ دهند و در نهایت برنامه بر مبنای انتظار آن‌ها رفتار کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جاوااسکریپت در هر مکانی قرار دارد. این زبان به منظور ساخت برنامه‌های تعاملی که به کاربران اجازه می‌دهد با برنامه‌ها ارتباط متقابلی داشته باشند مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه کاربران انتظار دارند تا صفحات وب روان باشند، در سریع‌ترین زمان به محاوره‌های آن‌ها پاسخ دهند و در نهایت برنامه بر مبنای انتظار آن‌ها رفتار کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ به همین دلیل است که جاوااسکریپت در هر مکانی حضور دارد. در حالی که جاوااسکریپت خود به تنهایی خوب است، اما با این وجود انشعابات مختلفی همچون TypeScript بر مبنای این زبان طراحی شده‌اند که هیچ‌یک از آن‌ها به اندازه خود جاوااسکریپت موفق نبوده‌اند. برای بسیاری از توسعه‌دهندگان جوان هنوز این پرسش مطرح می‌شود که چرا باید به سراغ یادگیری جاوااسکریپت برویم. تونی اسپیرو بنیان‌گذار Cosmic JS و کیت موشدلوفسکی یکی از مربیان Coding Dojo پنج دلیل برای یادگیری این زبان مطرح کرده‌اند.

جاوااسکریپت در هر مکانی حضور دارد
جاواسکریپت زبانی است که از سوی شرکت‌های بزرگی همچون لیکدین، گوگل، نت‌فلیکس و.... مورد قبول قرار گرفته است. این به معنای آن است که شرکت‌های بزرگ نه تنها از جاوااسکرپیت استفاده می‌کنند بلکه بخش اعظمی از برنامه‌های خود را دو مرتبه و بر اساس جاوااسکریپت بازنویسی کرده‌اند. این رویکرد به معنای آن است که سرمایه‌گذاری روی جاوااسکریپت مقطعی نبوده و دستاوردهای مهمی را عاید توسعه‌دهندگان می‌کند.

جاوااسکرپیت انعطاف‌پذیر است
جاوااسکرپین یک زبان Front-End نیست، در حقیقت یک زبان Back-End است. معماری این زبان به شکل رویدادمحور و گسترش‌پذیر بوده که همین موضوع کارایی آن را در مقایسه با رقبایش بیشتر کرده است. مهم‌ترین عاملی که باعث شده جاوااسکرپیت نظر مساعد توسعه‌دهندگان را به سمت خود جلب کند این است که در هر دو سمت کلاینت و سرور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان به بهترین شکل در برنامه‌نویسی‌های غیر همزمان به یاری شما می‌آید. همچنین به مرورگر یا سیستم‌عامل خاصی محدود نیست. پویایی و سازگاری بیش از اندازه از جاوااسکریپت یک زبان ایده‌آل ساخته‌اند.

یادگیری آن ساده است
برای کدنویسی در این زبان تنها به یک برنامه همچون نوت‌پد و یک مرورگر نیاز دارید. همچنین در زمان برنامه‌نویسی با جاوااسکریپت ناخودآگاه با کدنویسی HTML و CSS نیز آشنا خواهید شد. دو فاکتوری که رکن اصلی برنامه‌های تحت وب را شکل می‌دهند.

اجتماعات آنلاین زیادی برای جاوااسکریپت وجود دارند
با توجه به این‌که جاوااسکریپت به شدت محبوب است در نتیجه گروه‌ها و سایت‌های مختلفی در ارتباط با جاوااسکریپت به وجود آمده‌اند. ایده‌ها و کتابخانه‌های جدید این زبان به‌طور مداوم ارائه شده یا به‌روز می‌شوند تا متناسب با نیازهای روز دنیای فناوری به کار گیرند. به همین دلیل است که مشاهده می‌کنیم این زبان به‌طور پیوسته در حال پیشرفت است.

جاوااسکریپت مورد نیاز است
اگر به دنبال آن هستید تا به عنوان یک طراح وب به بازار وارد شدید چاره‌ای ندارید جز این‌که ابتدا جاوااسکریپت را یاد گرفته و در ادامه به سراغ HTML و CSS بروید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top