تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/06/21 - 10:12
کد خبر: 245203

علت خالی بودن مساجد در رفتار مسؤلین است

مردم را باید با معارف اسلام و مسجد آشنا و آگاه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مساجد نیوز، حجت الاسلام سید حبیب موسوی، امام جمعه شازند گفت: احترام به جوانان را یکی از راه های جذب این قشر در مساجد عنوان کرد و بیان داشت: مردم را باید با معارف اسلام و مسجد آشنا و آگاه کرد. وی افزود: در صدر اسلام نبی اکرم(ص) نخستین اقدام خویش را ساخت مسجد در مدینه منور قرار دادند، به همین دلیل ما نیز باید به مساجد اهمیت بدهیم. حجت الاسلام موسوی، گرفتاری و مشکلات را یکی از دلایل عدم حضور مردم به ویژه جوانان در مساجد برشمرد و تأکید کرد: چگونه می توان از جوان بیکار انتظار حضور در مسجد را داشت؟ متأسفانه مسئولین احساس مسئولیت نکرده و به درد و کار مردم نمی رسند. وی ادامه داد: باید کاری کنیم که انگیزه کافی برای حضور جوانان در مساجد فراهم شود. وقتی انگیزه نباشد مردم دل زده از دین می شوند.

برای نمونه در شهر شازند برخی از مسئولین، آلونک هایی که در باغ ها ساخته می شود را به بهانه های مختلف ویران می کنند، این ها سبب دل زدگی مردم از دین می شود. می گویند در کجای اسلام چنین ظلم، بی احترامی و بی حقوقی به بار آمده است. با این وضع انگیزه ای در مردم برای حضور در مساجد فراهم نمی شود. امام جمعه شازند اضافه کرد: وقتی آلاچیق هایی که توسط خانواده شهید در باغی ساخته شده، از سوی مسئولین ویران می شود، خانواده ها نیز می گویند ما فرزندان خودمان را فرستادیم شهید شوند که چنین ظلم هایی شود! این ها مردم را دل زده می کند.

به همین دلیل اگر مسئولین کشور اسلامی به وظیفه دینی، اخلاقی و شرعی عمل کنند جوانان از مسجد دلزده نمی شود. وی افزود: اکنون بیکاری جوانان مهم ترین درد خانواده ها است. امر ازدواجشان صورت نمی گیرد. چون ما درست به وظیفه خودمان عمل نمی کنیم مردم از مساجد دل زده شده اند. همچنین مساجد را به عنوان پایگاه جهاد، عبادت، کمک رسانی به یک دیگر و… معرفی نمی کنیم. حجت الاسلام موسوی، یکی از کارکردهای مساجد را یکپارچه شدن دل های مردم دانست و تصریح کرد: مساجد می خواهند مردم یکپارچه شده و به درد هم بخورند. کمک کار یک دیگر باشند. باید به درد و داد جوانان برسیم تا بتوانیم جذب مساجد کنیم. در خطبه ها و منابر فریاد کمک به جوانان را داشته باشیم. امر ازدواج و کارشان را فراهم کنیم. تورم و گرانی مردم را ناراحت کرده است.

وی یادآور شد: طلاب و روحانیون نیز باید با مردم خوش اخلاق، دلسوز و خدمتگذار باشند. مسئولین از روحانیون حرف شنوی داشته باشند. موضوعات جناحی و گروهی را کنار بگذارند. روحانیت باید با جوانان مأنوس شده و رابطه دلسوزی داشته باشد. امام جمعه شازند در پایان سخنان خود با تأکید بر قدردانی نظام ولایی از سوی مسئولین، از کم توجهی عده ای نسبت به نظام اسلامی انتقاد کرد و خاطرنشان نمود: متأسفانه بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان اصلاح طلب مجلس پرتاب موشک به سوی داعشی را تأیید نمی کنند در حالی که فرمانده کل قوا آن را دستور داده بودند.

کسانی که این کار را تأیید نمی کنند دوست ولایت هستند یا ضد ولایت؟ دوست و برادر آمریکا و داعش هستند یا دشمن این گروهک تکفیری تروریستی. وی در پایان اذعان داشت: اگر داعشی ها به مجلس راه پیدا کرده و نمایندگان  را به خاک و خون می کشاندند خوب بود؟ آن گاه می فهیدند داعشی ها جنایتکار هستند! بخت یار آنان بود که داعشی ها نتوانستند به مجلس نفوذ کنند. وقتی در مجلس ما ۱۲۲ نماینده اصلاح طلب موشک اندازی را تأیید نمی کند ولی به عکس انداختن با موگرینی که ضد حقوق ملت ایران است، افتخار می کنند چه باید گفت؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top