تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/06/22 - 11:15
کد خبر: 245307

دین پوششی برای رسیدن مسئولین به ثروت

عده ای خیال می کنند ساده زیستی یعنی زندگی فقیرانه. در حالی که زندگی ساده یعنی از ابزار به اندازه کافی استفاده کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از حجت الاسلام هادی ابراهیمی، امام جماعت مسجد کمیل گفت: ساده زیستی را یکی از ویژگی های مؤمنان دانست و بیان داشت: ساده زیستی به معنای فقر نیست بلکه استفاده به اندازه از دنیا است. اگر استفاده از دنیا از حد نیاز عبور کرده و فرد بخواهد با ثروت و امور مادی نظر دیگران را جلب کند و دست به تفاخر بزند در این صورت گرفتار تجمل گرایی شد. تجمل گرایی و تفاخری که اعراب جاهلیت داشته اند.

این استاد حوزه با بیان این که اسلام تجمل گرایی و تفاخر فروشی با ثروت دنیوی را نمی پذیرد، تأکید کرد: افراد تجمل گرا حتی براساس ظاهر دیگران با آن ها تعامل می کنند. یعنی اگر مؤمنی سرمایه دار نباشد او را نمی پذیرند. بلکه ظاهر و ثروت افراد را ملاک قضاوت و رفت و آمد خود قرار می دهند. طایفه تجمل گرا در اختیار دنیا هستند نه دنیا در اختیارشان.

وی اضافه کرد: عده ای خیال می کنند ساده زیستی یعنی زندگی فقیرانه. در حالی که زندگی ساده یعنی از ابزار به اندازه کافی استفاده کنیم. البته بعضی ها می گویند درآمد داریم و دوست داریم خرج کنیم. اسلام با خرج کردن مشکلی ندارد بلکه مخالف تجملات، چشم هم چشمی و حب به دنیا است. چون این ها حتی انسان متدین را به سمتی می کشانند که اولویت او منافع شخصی می شود نه منافع مردم. زندگی تجملی رغبت انسان را نسبت به زندگی پاک و سالم دور می کند، انسان را از اجتماع دور می کند و حب به دنیا را افزایش می دهد، بدین صورت آرام آرام دیدگاه افراد تغییر می کند که مسیر صحیح زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد.

حجت الاسلام ابراهیمی، با اشاره به این که فردی که مسئولیت معاش مردم را بر عهده دارد باید نسبت به زندگی خود دقت نظر بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: معاش مسئولین نباید از حد متوسط مردم خارج شود. چون زندگی ساده با زندگی پر مسئولیت متفاوت است. زندگی ساده هزینه ساده ای دارد ولی وقتی مسئولی گرفتار زندگی اشرافی می شود برای توسعه جایگاه و در اختیارشان احوالتش تغییر کرده و برای حفظ جایگاهش دست به هر کاری می زند.

امام جماعت مسجد کمیل، سخن عده ای از مسئولین که می گویند ما به عنوان یک کشور اسلامی شناخته می شویم باید بتوانیم مقداری زندگی تجملی داشته باشیم تا آبرویمان در برابر مسئولین دیگر کشورها از بین نرود را دیدگاه متوهمی عنوان کرد که می خواهند برای رسیدن به خواسته های خود توجیه بتراشند.

وی در پایات خاطرنشان ساخت: جایگاه و شخصیت امام راحل از همه مسئولین بالا بود ولی به سمت زندگی تجملی نرفتند. اکنون نیز مقام معظم رهبری شخصیت طراز اول مملکت هستند ولی زندگی ساده ای دارند و هیچ خدشه ای به شخصیت ایشان نزده است. چون شخصیتشان الهی بوده و تنها برای رضای خدا تلاش می کنند نه حب به دنیا.

منبع: مساجد نیوز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top