تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/06/23 - 11:17
کد خبر: 245401

دوره کوتاه مدت حرفه‌ای برای دانش آموختگان داروسازی

دوره ھای آموزشی کوتاه مدت حرفه ای برای دانش آموختگان داروسازی برگزار می شود. شیوه نامه این دوره ها به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، شیوه نامه برگزاری دوره ھای آموزشی کوتاه مدت حرفه ای برای دانش آموختگان دکتری عمومی داروسازی ابلاغ شد.

این دوره ها در راستای ارتقای آموزش مھارت ھای عالی داروسازی که از رسالت ھای وزارت بھداشت درمان و آموزش پزشکی و دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی است، لزوم انجام دوره ھای آموزشی کوتاه مدت حرفه ای برای دانش آموختگان داروسازی در نشست کشوری شورای آموزش داروسازی و تخصصی  مورد تاکید و به تصویب رسید.

دوره های کوتاه مدت حرفه ای در محورھای علوم دارویی و کالاھای سلامت محور (ملزومات دارویی و تجھیزات پزشکی، فرآورده ھای آرایشی و بھداشتی، مکمل ھا، غذاھای رژیمی، فرآورده ھای طبیعی، و مواد خوراکی و آشامیدنی) و سایر موضوعات مھارتی مورد انتظار جامعه از دانش آموختگان داروسازی برگزار می شود.

ھدف از این دوره ها ارتقای مھارت ھای حرفه ای و کاری دانش آموختگان داروسازی، توانمند ساختن آموزش عالی داروسازی در فراھم ساختن محیط و شرایط لازم در توسعه ھمکاری حرفه ای میان افراد شاغل در حیطه بھداشت و درمان و دارو در جامعه و تکمیل توانمندی ھای حرفه ای و  پر کردن خلاھای آموزشی مھارتی داروسازان که امکان برطرف شدن این کمبودھا در مقطع آموزشی عمومی داروسازی به هر دلیل مھیا نبوده است، است.

دوره ھای آموزشی کوتاه مدت حرفه ای، دوره ھایی بعد از سطح دکتری داروسازی عمومی است که در قالب دوره ھای حرفه ای و مھارتی کوتاه مدت اجرا شده و به دانش آموختگان این دوره ھا، گواھـی اتمام دوره با ذکر ساعت اعطا می شود.

شرایط ورود شامل دارا بودن دانشنامه دکتری عمومی داروسازی، برخورداری از سلامت جسمی و روانی براساس آئین نامه های موجود است.

مراکز برگزاری دوره ھای آموزشی کوتاه مدت حرفه ای صرفا از طریق سامانه یکپارچه آموزش مداوم جامعه پزشکی می توانند اقدام به ثبت دوره کنند.

داوطلبان از طریق ثبت نام در سامانه یکپارچه آموزش مداوم جامعه پزشکی می توانند در دوره شرکت کنند.

دانشگاه ھای علوم پزشکی سراسر کشور اعم از سراسری، آزاد که مقطع دکتری داروسازی عمومی در آن دانشگاه ھا دایر باشد با اختیار کامل برنامه ریزی و انجمن ھای علمی وابسته به وزارت بھداشت، درمان و آموزش پزشکی با ھمکاری یکی از دانشکده ھای داروسازی یا مراکز تحقیقاتی علوم دارویی مستقل دایر می توانند برای این دوره ها را برگزار کنند.

طول دوره ھای آموزشی کوتاه مدت حرفه ای حداقل  ٣ماه (معادل ٢٣٠ساعت) است. حداقل ۵۰ درصد ساعت دوره به صورت عملی برگزار می شود.

در پایان دوره، یک آزمون به شکل تئوری و یک آزمون به شیوه عملی (ترجیحا به روش OSCE انجام می شود.

حداقل نمره قبولی،  ۷۰ درصد (۱۴ از ۲۰) است.

اعطای گواھینامه مشمول قوانین مرکز آموزش مداوم جامعه پزشکی وزارت بهداشت است و  مدارک ارائه شده مربوط به این دوره ھا، جایگزین مدارک رسمی دانشگاھی نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top