تاریخ انتشار: جمعه 1396/06/24 - 11:57
کد خبر: 245474

واکنش تلویزیون به ممنوع‌التصویری‌ها

شایعه ممنوع‌التصویری باعث شد تا صداوسیما برای اولین‌بار موضعش درباره محوشدگان از آنتن را اعلام کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از جنوب نیوز، همزمان با بازی پرسپولیس و الاهلی شایعه مهمی رسانه‌ای شد. اینکه پیمان یوسفی به دلیل حرف‌هایش در برنامه فوتبال ایرانی و قبل از بازی ایران و سوریه، ممنوع‌التصویر شده است. او در این برنامه گفته بود جای خانم‌های ایرانی در استادیوم خالی است. آن مسابقه به دلیل حضور بانوان کم‌حجاب سوری و مشکلات قانونی که بر سر حضور بانوان ایرانی ایجاد شد، حسابی حساسیت ساخت.

خیلی‌ها به حرف‌های پیمان یوسفی استناد کردند و این شائبه ایجاد شد که حتی در رسانه ملی هم فضا عوض شده است. اصولگرایان و مخالفان حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، فشار بسیاری را در آن چند روز تحمل کردند. حتی ا...‌کرم و همفکرانش کوچکترین واکنشی به این اعتراضات مردمی نداشتند و سکوت پیشه کردند.

نمایندگان زیادی در مجلس درباره بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها صحبت کردند و تصاویر دختران سوری کم حجاب در استادیوم آزادی مسیر را به سمتی برد تا بحث حل مشکال ورود بانوان به ورزشگاه‌ها جدی‌تر شود و این خواسته اولویت بیشتری پیدا کند و گروهی بخواهند هر طور هست زودتر مشکلات ورود بانوان برطرف شود. امیر حاج‌رضایی کارشناس سرشناس فوتبال هم در برنامه‌ای زنده در شبکه خبر، حرف‌های مهمی درباره مسئله بانوان و حق قانونی‌شان برای آمدن به ورزشگاه‌ها زد. حرف‌هایی که بی‌سانسور پخش شدند تا اقلا رسانه ملی نشان دهد خیلی منتقد حضور بانوان نیست و اگر مشکلی با این مسئله وجود دارد، در لایه‌های دیگری باید پیگیری و برطرف شود.

تب این اتفاق که خوابید اما شایعه شد پیمان یوسفی به عنوان نماد سخن گفتن درباره مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، ممنوع‌التصویر شده است. شایعه‌ای که ابتدا در فضای مجازی و بعد در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها مطرح شد. یوسفی روز بازی پرسپولیس و الاهلی هم مجری برنامه ورزشی نبود. جای او هم عادل بازی پرسپولیس را گزارش کرد تا شایعه ممنوع‌التصویری این مجری- گزارشگر به بهانه آن چند کلمه، قوت بگیرد.

البته در این هفته‌های اخیر غیر از ماجرای زنان، بخش ورزش سیما چالش مسعود شجاعی را هم داشته است. مدت‌‌هاست و پس از آن بازی کذایی، انگار فوتبال ایران چنین چهره‌ای را ندارد. حتی مهدی مهدوی‌کیا و محمد مایلی‌کهن هم که از او حمایت کرده بودند، دیگر در تلویزیون دیده نشدند و خیلی خبری از آنها شنیده نمی‌شود. در مورد مسعود شجاعی البته به نظر می‌رسید فشاری از بالا دلیلش بوده چون حتی عادل فردوسی‌پور و برنامه 90 که خیلی این خط قرمزها را رعایت نمی‌کنند هم انگار تیم ملی چنین کاپیتانی نداشته است، دیگر او را ندید می‌گیرند.

در مورد مایلی‌کهن هم مشخص شد که این مربی بازنشسته، قرار بوده با برنامه «حالا خورشید» درباره بازی ایران و کره حرف بزند اما به مسئولان این برنامه اعلام شد نمی‌توانند فعلاً او را روی خط برنامه داشته باشند. ضمن اینکه مهدوی‌کیا هم که خارج از ایران است، در لیست ممنوع‌التصویرها معرفی می‌شد اما همه اینها به نظر نمی‌رسید از سوی خود رسانه ملی در فهرست ستاره‌دارها قرار گرفته باشند.

این شایعات اما به شدت خبرساز شده بود تا جایی که در مورد پیمان یوسفی، توفان توئیتری به پا شد. گزارشگری که اتفاقاً به‌خاطر بعضی گزارش‌ها و واژه‌های دشواری که در اکثر مواقع استفاده می‌کند، با انتقادات زیادی روبه‌رو می‌شود، این‌بار تبدیل شد به مطالبه‌ای عمومی. اینکه حق گزارش داشته باشد. 

اما آیا او ممنوع‌التصویر شده است؟ حسین آقازمانی مسئول ورزش سیماست. با او تماس گرفتیم اما گفت در این باره فقط روابط عمومی سازمان می‌تواند اظهارنظر کند. روابط عمومی که مسئولیتش به محمدحسین رنجبران سپرده شده است. البته خود پیمان یوسفی خبر ممنوع‌التصویری‌‌اش را خیلی ضمنی تکذیب کرده بود و رسانه‌های دیگر هم این خبر را که او ممنوع‌التصویر نیست، منتشر کرده بودند. رنجبران اما این مورد را خیلی راحت تکذیب کرد و گفت: «این خبر به حدی بی‌اساس بود که ارزش پاسخگویی نداشت. ان‌شا‌ءا... این دوست‌مان هم به زودی گزارش خواهند داشت.»

واکنش مهم رسانه ملی به ماجرای ممنوع‌التصویری
در ادامه این گفت‌وگو اما محمدحسین رنجبران توضیحی داد که این خبر شاید خودش مهمترین واکنش رسانه ملی به ماجرای ممنوع‌التصویری‌ها در همه این سال‌ها باشد. همین چند هفته قبل بود که مهران مدیری از ماجرای ممنوع‌التصویری‌‌اش بعد از «ساعت خوش» گفته بود. او از این صحبت کرده بود که به خاطر آن شهرت حتی حق نداشته وارد رادیو و تلویزیون و حتی سالن تئاتر شود و آن اتفاق شرایط بدی را برای زندگی‌‌اش رقم زده بوده. این بحث ممنوع‌التصویری‌ها تقریباً همیشه وجود داشته و خیلی از مجری‌ها یا بازیگران این محدودیت را تجربه کرده‌اند ولی هیچ‌وقت این ممنوعیت‌شان را جایی تأیید نکرده و رسانه ملی درباره‌‌اش موضعی نگرفته بود. حتی درباره خود محمدحسین رنجبران، یکی دو سال قبل و در ماجرای برجام مشکلی ایجاد شد که یک ماهی روی آنتن نبود و گفتند ممنوع‌التصویر شده است. او اما حالا روایت مهمی درباره ممنوع‌التصویری‌ها دارد. سخنگوی رسانه ملی درباره این ممنوع از آنتن‌ها می‌گوید: «در رسانه‌ملی هیچ ممنوع‌التصویری که خود رسانه ملی او را ممنوع‌التصویر کرده باشد نداریم. براساس قوانین کشور تمام ممنوع‌التصویری‌ها تصمیم مراجع قانونی، امنیتی و قضایی هستند و همه ملزم به رعایت آن هستند.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top