تاریخ انتشار: شنبه 1396/06/25 - 01:51
کد خبر: 245541

۲۶۶ فرصت شغلی در انتظار فارغ‌التحصیلان

شرکت‌های دانش‌بنیان موسساتی خصوصی یا تعاونی هستند که به‌منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و درنهایت تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان تشکیل می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرهیختگان، متقاضیان کار در این شرکت‌ها باید در اولین آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان شرکت کنند تا در صورت قبولی در آزمون بتوانند جذب این شرکت‌ها شوند. در ذیل نگاهی داریم به شرایط و قوانین ثبت‌نام در اولین آزمونی که به‌منظور تامین سرمایه انسانی این شرکت‌ها و همچنین انتخاب افراد شایسته و ایجاد شرایط مناسب برای داوطلبان در نظر گرفته شده است.

مهم‌ترین نکته در بحث آزمون استخدامی شرکت‌های دانش‌بنیان این است که مشاغل مورد نیاز شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان بر اساس حوزه شغلی به هشت بخش مستقل اجرایی و فنی، بهداشت، درمان و مراقبت، خدماتی، رفاهی و آموزشی، طراحی، رسانه‌ای، بازاریابی و فروش، فناوری اطلاعات، کارشناسی و مهندسی، مالی، حقوقی و اداری و مدیریتی تقسیم می‌شوند و همه شرکت‌های دانش‌بنیان چه شرکت‌های دانش‌بنیان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی و چه شرکت‌های دانش‌بنیان متعلق به دانشگاه‌های دولتی می‌توانند از طریق این آزمون به جذب نیروی انسانی خود بپردازند. ثبت‌نام اولیه آزمون استخدامی شرکت‌های دانش‌بنیان از نیمه اول شهریور آغاز شده و تا فردا 26 شهریور ادامه دارد که مرحله اول آن به صورت اینترنتی در ماه‌های مهر و آبان سال جاری برگزار و نتایج آن نیز در آذر به اطلاع داوطلبان شرکت‌کننده خواهد رسید. همچنین مرحله دوم آزمون در دی و بهمن به صورت مصاحبه‌های حضوری در برخی استان‌ها برگزار می‌شود و نتایج مرحله دوم هم اسفند اعلام می‌شود.

یکی دیگر از نکاتی که باید درباره دو مرحله این آزمون به آن اشاره کرد، این است که مرحله اول آن به صورت آنلاین (اینترنتی) و پاسخگویی به سوالات کتبی آزمون به صورت سوالات چندگزینه‌ای و مرحله دوم آن نیز به صورت مصاحبه حضوری در مراکز نواحی کشور برحسب نسبت شرکت‌کنندگان هر استان برگزار می‌شود که مرحله دوم آن یا همان مصاحبه حضوری در حال حاضر در 6 استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، خوزستان و هرمزگان خواهد بود. البته این استان‌ها بر اساس پراکندگی جغرافیایی به صورت پیش‌فرض در نظر گرفته شده و در صورتی که میزان داوطلبان و پراکندگی آنها در استان‌های دیگر بیشتر باشد، امکان تغییر خواهند داشت.

شرکت‌کنندگانی که می‌خواهند در این آزمون ثبت‌نام کنند مانند تمامی آزمون‌هایی که در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود باید شرایط لازم برای ثبت‌نام را داشته باشند که همان اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون جمهوری اسلامی، التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی، داشتن تابعیت ایران، عدم اشتهار یا اتکا به اعمال خلاف شغلی و تحصیلی، برخورداری از توانایی جسمی و روانی و داشتن حداقل 18سال است و در غیر این صورت نمی‌توانند در هیچ‌کدام از هشت شغل مورد نیاز شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان ثبت‌نام و در آن شرکت کنند.

همچنین باید به این مهم اشاره کرد که روش‌های اجرایی این آزمون با سایر روش‌های متداول استخدامی متفاوت است، چراکه شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان متعددی متقاضی نیروی کار مورد نیاز خود از طریق برگزاری این آزمون هستند و تقریبا تمامی 266 عنوان شغلی که در دفترچه راهنمای این آزمون آمده، در کشور متقاضی جذب نیرو را داشته و به همین دلیل پس از برگزاری آزمون داوطلبان قبول شده بر اساس اولویت‌بندی استان‌ها جذب شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور و پارک‌های علم و فناوری می‌شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top