تاریخ انتشار: شنبه 1396/06/25 - 03:16
کد خبر: 245545

راهنمای ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۹۶

نتایج نهایی انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری ۱۳۹۶ در دانشگاه آزاد اسلامی پنجشنبه 24 شهریور اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرهیختگان، داوطلبانی که در گزینش‌های مختلف رشته‌های باآزمون در بیش از یک رشته/محل/نظام آموزشی پذیرفته شده باشند، می‌توانند به انتخاب خود فقط در یکی از رشته/محل‌های اعلام‌شده ثبت‌نام و شروع به تحصیل کنند.

پذیرفته‌شدگان و ذخیره‌های همه رشته‌ها بدون توجه به زمان شروع به تحصیل مندرج در کارنامه اعلام نتایج باید شخصا در یکی از روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه 26 تا 28 شهریور با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت‌نام به واحدهای ذی‌ربط مراجعه کنند. البته برخی واحدها با ایجاد صفحه‌ای در پایگاه اینترنتی خود تمهیدات جالبی برای این دانشجویان در نظر گرفته‌اند. اعلام‌شدگان ذخیره باید در روزهای تعیین‌شده، به واحدهای دانشگاهی مراجعه و آمادگی خود را کتبا طبق فرم مخصوص و در قبال دریافت رسید از مسئولان مربوطه برای ثبت‌نام اعلام کنند، سپس در ساعت 9 صبح چهارشنبه 29/6/96 به واحدهای دانشگاهی مربوطه مراجعه کنند تا در صورت عدم تکمیل‌ظرفیت با پذیرفته‌شدگان اصلی و وجود ظرفیت باقی مانده، با رعایت حق تقدم نمره تا حد تکمیل‌ظرفیت مصوب از آنان ثبت‌نام به عمل ‌آید. عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در روز و ساعت مقرر به منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی می‌شود و هیچ‌گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی با تکمیل فرم مربوطه متعهد می‌شوند پس از گذراندن دروس علوم پایه، به هر واحدی که دانشگاه با توجه به امکانات خود از نظر آموزشی و بیمارستانی برای ادامه تحصیل آنان تعیین و اعلام می‌کند، منتقل شوند و ادامه تحصیل دهند و حق هیچ‌گونه اعتراضی در این مورد نداشته باشند.

 شروع کلاس‌ها

شروع کلاس‌های درس هر واحد یا مرکز دانشگاهی با توجه به امکانات آموزشی در مهر یا بهمن سال جاری و زمان تشکیل کلاس در صبح یا عصر یا هر دو وقت خواهد بود.

 وضعیت سهمیه‌ای‌ها

پذیرفته‌شدگانی که در فرم ثبت‌نام اینترنتی شرکت در آزمون، خود را مشمول ماده واحده مصوب مجلس شورای اسلامی موضوع استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران دانسته‌اند، باید هنگام ثبت‌نام فرم مربوط به تعهدنامه استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران را تکمیل و به واحد یا مرکز دانشگاهی ارائه دهند. دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور حصول اطمینان از صحت مدارک مربوط به استفاده‌کنندگان از سهمیه رزمندگان و ایثارگران مراتب را به‌طور جمعی از ارگان‌های ذی‌ربط استعلام کرده و نتیجه آن را متعاقبا به واحدها و مراکز دانشگاهی ابلاغ خواهد کرد.

 میزان شهریه، هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه

شهریه پذیرفته‌شدگان آزمون از دو بخش شهریه پایه (ثابت) و متغیر تشکیل شده که در هر نیمسال تحصیلی از دانشجویان دریافت می‌شود. در آخرین بخشنامه اعلام‌شده، نرخ شهریه سال تحصیلی ۹۷-۹6 برای رشته‌های تحصیلی غیرپزشکی و علوم پزشکی دانشجویان جدیدالورود به این صورت است:

الف- دانشجویان غیرپزشکی:
نرخ افزایش شهریه پایه و متغیر در کلیه مقاطع تحصیلی نسبت به شهریه پایه و متغیر پرداختی در سال ۱۳۹۵ به میزان ۱۰ درصد تعیین می‌شود.

ب- دانشجویان علوم پزشکی:

نرخ افزایش شهریه پایه و متغیر در کلیه مقاطع تحصیلی نسبت به شهریه پایه و متغیر پرداختی در سال ۱۳۹۵ در شهرستان‌ها (غیر از شهر تهران) به میزان ۱۰ درصد و در شهر تهران ۱۲ درصد تعیین می‌شود.

علاوه‌بر دو مورد فوق‌الذکر، دانشجویان فقط در بدو ورود به دانشگاه و در نیمسال اول باید مبلغ 1180000 ریال برای پذیرفته‌شدگان مقاطع کارشناسی واریز کنند. همچنین کلیه پذیرفته‌شدگان که قصد ثبت‌نام دارند باید شهریه، هزینه خدمات آموزشی و مبلغ 27500 ریال حق بیمه دانشجویی را پس از انجام مراحل واریز کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top