تاریخ انتشار: شنبه 1396/06/25 - 13:50
کد خبر: 245585

خیانت به بازنشستگان

معاون اقتصادی رئیس جمهور، گفت: دود انحراف‌های موقت بخشی که اقتصاد را از تعادل خارج می‌کند، به چشم همه مردم می‌رود و باید از این برخوردهای شعاری پرهیز کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد نهاوندیان در همایش گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گفت: بازنشستگی سومین مرحله بالندگی است. مرحله اول آموزش، مرحله دوم کار و مرحله سوم زندگی، انتقال تجارب به دیگران است که نیازمند یک حرکت اساسی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه در دهه‌های گذشته نگاه به بازنشستگان، نگاه فرصت‌اندوزی و بهره‌وری بوده، گفت: با این رویکرد به جای آنکه حاصل اندوخته تجارب، درآمد پایدار باشد، صندوق‌ها به چالش تبدیل شدند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور، افزود: این پدیده بسیار تلخ است که در دولت نهم و دهم علی رغم افزایش حقوق، تورم به قدری بالا رفت که قدرت خرید بازنشستگان 67 درصد کاهش یافت و تلخی کاهش قدرت خرید در کام تک تک بازنشستگان احساس شد.

وی، تأکید کرد: باید به فکر درمان همه دردهای بازنشستگان باشیم و اکنون توانستیم در شرایط دشوار اقتصادی در دولت یازدهم بخشی از عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم البته هنوز به جبران کامل نرسیدیم اما در مسیر درست قرار گرفتیم.

نهاوندیان پیشنهاد داد که باید یک کانال ارتباطی میان تجارب پیشکسوتان با تصمیمات مدیریتی ایجاد شود تا اینگونه نشود که قواعد حسابرسی در نظام در جاهایی تخصیص و استثناء بخورد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: صندوق بازنشستگی تحقیقات جامعی انجام داده و در این پیمایش جامع علاوه بر بازنمایی اشکالات راه‌حل های خوبی ارائه شده است. متأسفانه در گذشته میل زیاد به بنگاه‌داری دیده می‌شد و گاهی بنگاه‌های زیان‌ده به صندوق‌ها منتقل شده‌اند و برخی سودآوری پایین داشته‌اند در حالی که صندوق‌ها در دنیا ریسک‌گریز هستند و کمتر وارد بنگاه‌داری می‌شوند.

نهاوندیان، افزود: خبر خوب این است که مسیر اصلاحی در صندوق شروع شده و با سرعت بیشتر در دولت ادامه می‌یابد. جامعه بازنشستگان حق دارد نسبت به منابع و ذخایر خود اطلاع کافی داشته باشد و اظهارنظر کند.

وی گفت: در این میان نکته اصلی این است که به سمت یک تراز متوازن برویم و نه درآمد کوتاه‌مدت و افزایش مستمری در کوتاه‌مدت که آینده را دچار بحران کند، خیانت به جامعه بازنشستگی است و هنر مدیران آن است که به جای کوتاه‌مدت اندیشیدن، یاد گرفته باشیم بلندمدت بیاندیشیم.

وی ادامه داد: اشکال اساسی زمانی رخ می‌دهد که لحظه‌ای تصمیم گرفته شود. دولت‌ها فقط عهده‌دار آن چهار سال نیستند و هر تصمیمی می‌گیرند باید تأثیرش در نسل آینده را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات نسلی، است، گفت: جایگاه ما در انرژی و فناوری‌های نوین که برای خود تعریف می‌کنیم آثار 40 و50 ساله خواهد داشت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دود انحراف‌های موقت بخشی که اقتصاد را از تعادل خارج می‌کند، به چشم همه مردم می‌رود، گفت: باید از این برخوردهای شعاری پرهیز کنیم. یکی از محورهای برنامه‌های دولت اصلاح ساختاری صندوق های بازنشستگی است.

نهاوندیان، گفت: در برخی صندوق‌ها مشکلات اساسی‌تر از صندوق بازنشستگی کشوری است و از اساس برای آنها غلط تصمیم‌گیری شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top