تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/06/26 - 12:58
کد خبر: 245676

ارائه طرح لغو برجام را به ترامپ توسط نتانیاهو

ظاهرا نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هشدار دادن درباره ایران فراتر رفته و این بار قصد دارد طرحی را با موضوع لغو یا تغییر در برجام به رئیس جمهوری آمریکا ارائه دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به نیویورک و دیدار روز دوشنبه وی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، مدعی شد: وی اینبار به هشدار درباره برجام اکتفا نکرده بلکه طرحی را آماده کرده که مانع از تبدیل ایران به یک قدرت هسته ای می شود.

گفتنی است نتانیاهو قرار است روز سه شنبه یعنی یک روز بعد از دیدار با ترامپ، در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی داشته باشد که قطعا یکی از محورهای آن توافق هسته ای ایران خواهد بود و اینکه وی حاضر نیست حضور این کشور را در مرزهای شمالی سوریه تحمل کند.

این در حالی است که وی یک هفته پیش در سفر به برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله آرژانتین خواستار لغو یا اعمال تغییر در توافق هسته ای ایران شد و برخی منابع نیز مدعی هستند که دغدغه وی از بابت بند موسوم به «غروب آفتاب» برجام است که بازه زمانی رفع محدودیت های هسته ای ایران را مشخص می کند.

وی پیشتر نیز مدعی شده بود با اجرای این بند که شامل افزایش سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم بعد از ۱۰ سال و افزایش حجم اورانیوم کمترغنی شده بعد از ۱۵ سال است، ایران عملا به نقطه صفر باز می گردد و بار دیگر در مسیر ساخت بمب هسته ای قرار می گیرد!

دیدار روز دوشنبه در حالی صورت می گیرد که ترامپ قرار است کمتر از یک ماه دیگر (۱۵ اکتبر) سومین گزارش خود را درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای به کنگره آمریکا ارائه دهد و شایعه ها حاکی از عدم رضایت وی برای تایید این موضوع است.

از سوی دیگر، کشورهای ۱+۵ این هفته در نیویورک نشستی با موضوع برجام برگزار خواهند کرد و روسیه از همین حالا می گوید پیامش برای آمریکا «باقی ماندن در برجام» است.

انتظار می رود «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در حاشیه اجلاس نیویورک دیداری با وزرای خارجه ۱+۵ داشته باشد. به این ترتیب، وی برای نخستین بار از زمان روی کار آمدن دولت جدید واشنگتن، با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی دیدار می کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top