به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، کامیون کمپرسی یادشده با نام Komatsu HD ۶۰۵-۷ برای فعالیتهای ساختمانی در کوهستانها و مناطق صعبالعبور کاربرد دارد و برای برقی کردن آن از یک باتری غول پیکر ۴.۵ تنی استفاده شده است .
این کامیون قبلا به صورت عادی و با استفاده از یک موتور دیزلی مورد استفاده بوده است، اما با برقی شدن دیگر محیط زیست را آلوده نمیکند و میتواند کارهای سنگین را در شرایط بهتری انجام دهد. محققان بدین منظور تغییرات اساسی بر روی کامیون یادشده انجام داده و پس از باز کردن موتور دیزلی و ایجاد فضایی بازتر بر روی شاسی این کامیون برای افزودن باتری Komatsu HD ۶۰۵-۷ را به یک کامیون برقی مبدل کردند.
در باتری یادشده از ۱۴۴۰ سلول کبالت منگنیک نیکل استفاده شده و ظرفیت آن ۷۰۰ کیلووات ساعت است. ظرفیت بارگیری کامیون یادشده ۶۵ تن است و با استفاده از آن میتوان تا ۲۰ بار در روز عملیات جابجایی سنگها و دیگر اقلام سنگین را در محیطهای کوهستانی انجام داد.
قرار است در ماههای آینده هشت نمونه آزمایشی دیگر از این کامیون کمپرسی تولید شود و پس از آن در مورد تولید انبوه چنین محصولاتی تصمیم گیری شود.