تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/06/28 - 10:24
کد خبر: 245847

ارائه راهکارهای امنیتی توسط دانشگاهها

وزیر اطلاعات گفت: راهکارهای امنیتی جامعه را دانشگاهها می توانند ارائه دهند. ما الان استقبال می کنیم و آماده تعامل و هم اندیشی با دانشگاهها هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات عصر امروز در اجلاس سراسری روسای دانشگاهها که در پژوهشگاه پلیمر در حال برگزاری است، گفت: برای دانشگاهیان جای شکر دارد که با دولتی مواجه هستند که رئیس جمهور آن، وزیر اطلاعات و برخی از وزا عضو هیئت علمی دانشگاهها هستند و حقوقی از دولت نگرفته بلکه حقوق هیئت علمی دانشگاهها را می گیرند.

وی با بیان اینکه امنیت ضرورت توسعه در تمام ابعاد یک جامعه است افزود: سرمایه گذاری اقتصادی، اجتماعی و کار رسانه ای همه نیازمند امنیت است؛ امنیت است که زمینه را برای حرکت و پویایی ایجاد می کند و این امنیت زمانی اثرگذار است که همراه با نشاط و شادابی باشد. احساس امنیت اثرگذارتر از خود امنیت است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: در اسلام حکومت برای مردم است و امنیت باید برای تمام شهروندان تامین شود. سرویس امنیتی و اطلاعاتی نظام اسلامی دارای چهارچوب است. کار اطلاعاتی ما باید بر مبنای اخلاق باشد. کار اطلاعاتی مبتنی بر اخلاق معجزه می کند و اثرگذارترین کار اطلاعاتی کار اطلاعاتی است که مبتنی بر اخلاق باشد.

علوی افزود: در دولت یازدهم با سلسله تجمعاتی در مقابل مجلس مواجه بودیم. در این تجمعات پلیس ورود پیدا می کندو افراد را پراکنده می کرد این در واقع راهکار پلیسی است اما کار اطلاعاتی این است که نگذارد کار به این مرحله برسد. مهمترین ابزار کار اطلاعاتی، قانون و اخلاق است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: کار پلیس حین وقوع یک بحران و یک چالش است ولی کار دستگاه اطلاعاتی قبل از وقوع بحران است و با راهکارهایی که پیش بینی می کند جلوی وقوع حادثه را می گیرد. در واقع دستگاه اطلاعاتی کار پلیس را کم می کند. کار دستگاه اطلاعاتی با عینک واقع بینی به قضایا است و نگاه بدبینی ندارد.

وی گفت: اما حرکتی که باعث سوءظن شود جلوی آن گرفته می‌شود اما تا زمانی که اقدامی در جهت سلب آرامش در جامعه دیده نشده به ما ارتباطی پیدا نمی کند.

علوی خاطرنشان کرد: صلابت و هیمنه ما در برابر دشمن است، دشمنی که برنامه ریزی می کنددر دانشگاه شریف، مترو، مسجد، بازار بمب گذاری کند. آیا می‌شود با این افراد با ملاطفت برخورد کرد.

وی با بیان اینکه ما در برابر دشمن تعارف نداریم، افزود: در جامعه ای که دانشگاه آن احساس آرامش داشته باشندو امنیت آن فراهم باشد جنبه علمی و آموزشی شکوفا می‌شود. استادی که برای گفتن نظریه دلهره و اضطراب نداشته باشد می تواند منشاء تحول باشد.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: تا سال ۹۱ در ۲۰ -۳۰ دانشگاه کشور مراسم ۱۶ آذر برگزار می شد و بعد از پایان مراسم به تظاهرات غیرامنیتی، ریختن داخل خیابان و ترافیک منجر می شد. از ۱۶ آذر ۹۲ تاکنون چهار ۱۶ آذر گذشته  است و ما در هیچ کدام از آنها هیچ مسئله ای نداشته ایم. در سال گذشته در ۳۰۰ دانشگاه مراسم ۱۶ آذر بدون مشکل برگزار شد. امنیتی که از دل استاد و دانشجو بجوشد امنیت پایدار است.

علوی ادامه داد: دولت تدبیر و امید موفق شد در همه جامعه دستگاه امنیتی را مستقر کنند. ۲۶ فروردین خوزستان در هر سال مشکل ایجاد می کرد. از سال ۸۴ تا سال ۹۳ این وضعیت ادامه داشت. ما از سال ۹۳ اولین ۲۶ فروردین دولت تدبیر و امید را داشتیم که هیچ اتفاقی در خوزستان نیفتاد. ما بدنبال امنیتی هستیم که بر عقلانیت، دانش و تفکر متمرکز باشد. این امنیت است که جامعه را به سوی رشد و بالندگی هدایت می کند.

وی افزود: نزدیک ۵۰۰ نفر دانش آموخته دکتری در دستگاه اطلاعاتی راجع به حل مشکلات فکر کرده و با نرم افزارها جلوی بسیاری از چالش ها را می گیرند. بیش از ۵۰۰ نفر نیز دانشجوی دکتری در رشته های مختلف در حال تحصیل هستند. دانشجویانی نیز دوره ضمن خدمت خود را می گذرانند تا از نظر علمی روزآمد شوند و بتوانند امنیت و آرامش را در جامعه ایجاد کنند.

وزیر اطلاعات یادآور شد: امنیت یک علم دانش و یک رشته علمی است و گرایش های مختلف در دنیا تدریس می‌شود.

وی خطاب به روسای دانشگاهها گفت: باید در این عرصه فکری کنید، راهکارهای امنیتی جامعه را دانشگاهها می توانند ارائه دهند. ما الان استقبال می کنیم و آماده تعامل و هم اندیشی با دانشگاهها هستیم.

علوی افزود: برخی در مورد دستگیری دانشجویان هستند. دستگاه اطلاعاتی چرا باید بیاید دانشجو را دستگیر کند؟ ما در سازمانی گفته ایم چیزی بنام دستگیری نباید داشته باشیم مگر در موارد خاص. این امروز سیاست وزارت اطلاعات است.

وی گفت: افرادی بوده اندکه در رده های بالای مجموعه مدیریتی اطلاعات زیادی به دشمن داده بودند. با این فرد باید چه کاری انجام داد؟ آیا مثلا اگر این آدم دانشجوی باشد و دستگاه اطلاعاتی وی را دستگیر کند دانشجو ستیزی کرده است؟ و یا اگر این فرد استاد باشد و دستگاه امنیتی وی را دستگیر کند استادستیزی کرده است. اسلام به ما اجازه می دهد با همه ملت ها ارتباط داشته باشیم ملت هایی که بدنبال ضربه زدن به ما هستند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: اسلام برای ما زمینه ارتباط علمی را باز کرده است. ما امروزه با سرویس هایی مواجه هستیم که بدنبال منافع خود هستند که ما با آنها دیپلماسی پنهان داریم و برخی نیز می خواهند از مسیر تعامل علمی و اقتصادی وارد شده و به ما ضربه بزنند که سرویس های اطلاعاتی ما با آنها برخورد می کنند.

علوی ادامه داد: اگر هیئتی بخواهد با اهداف علمی و اقتصادی وارد کشور شده و اهداف دیگری را دنبال کند با آنها برخورد می‌شود.

وی گفت: تاکنون هیئت های زیادی وارد کشور شده اند که هیچ مزاحمتی برای آنها ایجاد نشده است. اگر کسی بخواهد از این فضا وارد شود و به منافع ملی آسیب بزند جلوی آن گرفته خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top