تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/06/28 - 10:28
کد خبر: 245848

هیچ گونه حق‌کشی در فرایند سنجش و گزینش دانشجو نیست

سرپرست وزارت علوم گفت: من به داوطلبان کنکور اطمینان می دهم که هیچ گونه حق کشی در فرایند سنجش و گزینش رخ نمی دهد و اگر اشکالی باشد، بررسی شده و ایراد موجود برطرف می شود .

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر دکتر سید ضیاء هاشمی در برنامه بخش خبری علمی ساعت ۲۰ شبکه چهار سیما گفت: ما از رئیس جمهور برای آغاز سال تحصیلی دعوت کرده ایم، وی نیز استقبال کردند، امیدواریم برنامه های وی اقتضاء داشته و بعد از تاسوعا و عاشورا با حضور رئیس جمهور برنامه رسمی آغاز سال تحصیلی را در دانشگاه تهران داشته باشیم.

قول سرپرست وزارت علوم به مردم
وی درباره مژده مهم وزارت علوم در آستانه آغاز سال تحصیلی برای جامعه دانشگاهی افزود: در حال حاضر ما بیش از ۴ میلیون دانشجو، بیش از ۱۰۰ هزار عضو هیات علمی، استاد، مدرس، بیش از ۶۰۰ هزار دانشجو تحصیلات تکمیلی، ده‌ها پارک علم وفناوری و هزارن شرکت دانش بنیان داریم، این ها ظرفیت ارزشمندی هستند، من می توانم این قول را به مردم ایران بدهم که این مجموعه در مسیر رفع نیاز جامعه فعال شده و نقش مهمی در پیشرفت کشور در سال های آتی داشته باشد.

سرپرست وزارت علوم در خصوص اجرای طرح دانشگاه بدون دخانیات در ۳۰ دانشگاه کشور افزود: فعالیت های ما در ماه های آینده در چند بخش توسعه خواهد یافت، در بخش اجتماعی با توجه به اینکه دانشگاه، کانون حضور جوانان دانشجو و جمعیت نخبه است حرکت همکاران ما در آموزش عالی به سمتی است که ما محیط های  سالم از نظر اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم.

کنترل دخانیات در دانشگاه ها
وی ادامه داد: بنابراین وجود موادی که مواد تخدیری است مقدمه ورود مواد مخدر را فراهم می کند و یک امتیاز منفی برای دانشگاه است بر همین اساس همکاران ما تلاش کرده اند، دخانیات را در دانشگاه کنترل کرده و مصرف آن را کاهش دهند و دخانیات در دانشگاه جایگاهی نداشته باشد، همچین در حوزه سلامت دانشگاه، تلاش همکاران  ما این است که دانشگاه ها یکی از محیط های سالم اجتماعی باشند.

موضع وزارت علوم در برابر اعتراض کنکور ۹۶
وی درباره موضع وزارت علوم در خصوص اعتراضات کنکور ۹۶ گفت: فرایند برگزاری کنکور سراسری یک فرایند پیچیده است صدها هزار نفر دراین آزمون شرکت می کنند، این فرایند بعد از سال ها فرایند صحیحی است، سنجش و ارزیابی با دقت انجام می شود و  فرایندها یک فرایند ماشینی است بنابراین در این زمینه اشکلات فنی به ندرت رخ می دهد.

هاشمی افزود:  ما اعتماد کامل به این فرایند داریم ممکن است در نحوه انتخاب رشته اشکالاتی باشد وقتی بررسی شود، اشکال برطرف می شود در بخش تحصیلات تکمیلی نیز انتقادات به این موضوع است که چرا پذیرش ها کم تر یا بیشتر از حد انتظار است.

هیچ گونه حق کشی در فرایند سنجش و گزینش رخ نخواهد داد
وی ادامه داد: در چند مورد که من مشاهده و بررسی کردم، فرایند های حوزه سنجش با دقت پیش رفته است، برخی اشکالاتی در نحوه انتقال این اطلاعات بوده که همکاران ما آن را برطرف می کنند، من به داوطلبان اطمینان می دهم که هیچ گونه حق کشی در فرایند سنجش و گزینش رخ نمی دهد و اگر اشکالی باشد، فرایند های طرح اعتراض وجود دارد که بررسی می شود و ایراد برطرف می شود.

وی در باره برنامه وزارت علوم برای ارتقاء امنیت و آرامش بین دانشجویان و شکوفایی علمی در دانشگاه ها گفت: شکوفایی علمی هدف نهایی ما است، ظرفیت های بیکران دانشگاه ها  بایستی با نیازها و ضرورت دانشگاه پیوند بخورد، پیوند عرصه علم و تقاضای علم سیکل کامل ایجاد می کند و موجب پویایی مراکز علمی و ارتقاء سطح صنعت و وضعیت اقتصاد کشور می شود.

پیوند صنعت و جامعه با میانجی گری مدیران دانشگاهی و صنعتی
سرپرست وزارت علوم افزود: در اجلاس دو روزه روسای دانشگاه ها مطالبات و نیاز های دستگاه های اجرایی به مدیران دانشگاه ها ارایه می شود و از طرفی آمادگی تخصصی بین همکاران ما وجود داشته و  معرفی می شود و همچنین پیوند دانشگاه، صنعت و جامعه با میانجی گری مدیران دانشگاهی و صنعتی به هم گره خورده و این پیوند موجب ایجاد ظرفیت جدید و بهبود وضعیت می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت و آرامش دانشگاه‌ها نیز این موضوع همواره مورد اهتمام مدیریت آموزش عالی و یکی از اهداف ثابت ما است، بنابراین با تعامل مثبتی که با دستگاه های مختلف داریم از ظرفیت انتظامی، قضایی، امنیتی و جامعه استفاده می کنیم و جامعه دانشگاهی ما نیز خود از بلوغ عقلانیت برخوردار هستند و خودشان حافظ امنیت آرامش در سایه عقلانیت هستند، مبنای ما قانونمداری و ترویج فرهنگ قانونمداری است این موضع باعث امنیت و آرامش دانشگاه ها و زمینه پیشرفت را فراهم می کند.

تقویت جریان آزاد اندیشی در دانشگاه ها
هاشمی در پاسخ به این سئوال که در خصوص تحقق منویات رهبری در زمینه کرسی های آزاد اندیشی به خود چه نمره ای می دهید گفت: ما تعهد داریم که نسبت به توسعه کرسی های آزاد اندیشی و تقویت جریان آزاد اندیشی در دانشگاه ها کارمان را ادامه دهیم، در سال های گذشته توفیقات خوبی داشتیم، البته تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم، ایده آل ما این است که هر کلاس و محفل دانشگاهی یک کرسی آزادندیشی باشد و در دانشگاه ها کرسی و جریان آزاد اندیشی یک سکه رایج باشد.

وی ادامه داد: البته در این زمنیه موانع و مشکلاتی نیز وجود دارد که با همکاری دانشجویان و دانشگاه ها روز به روز این مسیر هموارتر می شود و کارنامه دولت یازدهم دراین زمینه کارنامه خوب و قابل قبولی است ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی درباره وضعیت خوابگاه ها و خدمات دانشجویی گفت: بسیاری خوابگاه در تابستان تعمیر شدند و خوابگاه زیادی با کمک خیرین ساخته شده است، ما در سالیان قبل در بخش خدمات دانشجویی وضعیت نامطلوبی داشتیم که درحال حاضر در این مسیر پیشرفت خوبی داشته ایم و اکنون بیش از ۱۰۰ مرکز مشاوره در حال ارایه خدمات هستند که در این زمینه از کمک اساتید و دانشجویان دکتری بهره می بریم.

همکاری و تعامل با دانشجویان رمز موفقیت مدیریت است
هاشمی افزود:  در حوزه شورای صنفی دانشجویی نیز بستری را فراهم کرده ایم که نمایندگان دانشجویان در شورای صنفی حضور داشته و نمایندگان آنان در شورای مرکزی باشند. از دانشجویان دکتری نیز در خواست کرده ایم  در این شوراها حضور داشته باشند، همکاری و تعامل با دانشجویان رمز موفقیت مدیریت است ما این مسیر را ادامه می دهیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top