تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/06/28 - 14:54
کد خبر: 245879

وعده استخدامی زنگنه هم دانشجویان دانشگاه نفت را خوشحال نکرد؛

وعده‌ها «تکراری» است، امیدی به آن نیست!

وعده‌ها «تکراری» است، امیدی به آن نیست!

در گذشته نیز این دست مصاحبه‌ها بارها انجام شده است، برای نمونه می‌توان به مصاحبه وزیر نفت در کمیسیون انرژی مجلس اشاره کرد که در آن جلسه وعده‌های رنگارنگی به دانشجویان داده شد اما واقعیت این است که آنچه مسئولین در مصاحبه بیان می‌کنند با آنچه در واقعیت رخ می‌دهد، کاملا تفاوت دارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت که روزی با وعده‌های رنگین این دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته، قید تحصیل در دانشگاه‌های تراز اول را زدند و به اهواز کوچ کردند تا در گرما و شرایطی سخت تحصیل کنند و نهایتا بتوانند بدون دردسر در یکی از مجموعه‌های وزارت نفت استخدام شوند، هرگز فکر نمی‌کردند که با وجود اعتراضات گسترده و مستمر، کارشان به جایی بکشد که نه تنها دانشگاه نفت به تعهدات خود در زمینه استخدام و جذب عمل نمی‌کند، حتی برخی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، که از قضا جزو دانشجویان ممتاز این دانشگاه بوده‌اند، مجبور شوند به «گوجه‌فروشی» یا « کاکتوس‌فروشی» روی بیاورند.

* ژنرال بالاخره کوتاه آمد!
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت صبح امروز(سه‌شنبه) در حاشیه اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌های کشور در پاسخ به سؤالی درباره اعتراضات دانشجویان دانشگاه صنعت نفت برای جذب و استخدام در وزارت نفت، گفت: ما با این دانشجویان قراری نداریم، این دانشجویان بورسیه هستند و در دوران تحصیل پول دریافت می‌کنند. وی درباره برنامه این وزارتخانه برای این دانشجویان، گفت: برنامه داریم که به‌زودی این دانشجویان برای مصاحبه استخدامی به وزارت نفت بیایند.

پس از دستور مستقیم بیژن زنگنه مبنی بر تعلیق موضوع استخدام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت و در نتیجه عمل نکردن دانشگاه نفت به تعهدات خود برای جذب و استخدام،  دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بیش از 2 سال در بلاتکلیفی به سر بردند و مجبور شدند به انواع روش‌های اعتراضی روی بیاورند تا بتوانند از حقوق خود دفاع کنند. به جرات می‌توان گفت خبر امروز وزیر نفت مبنی بر دعوت دانشگاهیان برای مصاحبه استخدامی، اولین پاسخ امیدوارکننده به 2 سال اعتراض دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت است و حالا باید منتظر ماند و دید که فرآیند دعوت به مصاحبه استخدامی چگونه است و آیا باز هم در این مرحله در حق برخی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان اجحاف خواهد شد یا خیر.

* دانشجویان: امیدی به وعده‌های وزیر نداریم!
برخلاف اظهارات امیداورکننده بیژن زنگنه، اما دانشجویان دانشگاه صنعت نفت این اظهارات وزیر را «وعده‌های تکراری» می‌خوانند. در همین زمینه یکی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: در گذشته نیز این دست مصاحبه‌ها بارها و بارها انجام شده است و مستندات آن موجود است، برای نمونه می‌توان به مصاحبه وزیر نفت در کمیسیون انرژی مجلس اشاره کرد که در آن جلسه وعده‌های رنگارنگی به دانشجویان داده شد اما واقعیت این است که آنچه مسئولین در مصاحبه بیان می‌کنند با آنچه در واقعیت رخ می‌دهد، کاملا تفاوت دارد.

این دانشجو دانشگاه نفت با اشاره به مصاحبه امروز وزیر نفت ادامه داد: آقای زنگنه در مصاحبه امروز خود صراحتا گفته‌اند، «ما با این دانشجویان قراری نداریم»، این یعنی دید منفی وزیر نسبت به موضوع جذب دانشجویان و فارغ‌التحصیلان همچنان باقی است.

وی پیرامون وعده برگزاری مصاحبه استخدامی وزیر اظهار داشت: بله، این موضوع کاملا قابل پیش‌بینی بود و با پیگیری‌های انجام‌شده، قبلا تعداد کمی برای مصاحبه استخدامی دعوت شده بودند که این مساله ناشی از فشارهای رسانه‌ای و رایزنی‌های دانشجویان انجام شده بود، با این حال، مسئولان کماکان در قبال 1500 نفر باقی‌مانده هیچ تعهدی را قبول نمی‌کنند و آنها همچنان بلاتکلیف هستند.

وی در پایان گفت: نکات دیگری درباره این موضوع و مصاحبه وزیر نفت وجود دارد که طی روزهای آینده و طی بیانیه‌ای به آنها اشاره خواهیم کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1396/06/28 - 17:37

بازم نزدیک مهر شد و طبق دو سال گذشته وعده ها برای جلوگیری از اعتراضات شروع شد. چطور باور کنیم اقای وزیر؟ شخص شما مسبب همه این اتفاقاتید ما هرگز از حق قانونیمون کوتاه نمیایم. دروغ و وعده تا کی؟
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top