تاریخ انتشار: شنبه 1396/07/01 - 10:14
کد خبر: 246139

عینک هوشمند آمازون در راه است

سال 2017 را می‌توان سال الکسای آمازون دانست. الکسا نام دستیار شخصی و مجازی آمازون است که در سال جاری میلادی پیشرفت زیادی را در میان دستیاران هوشمند داشته است. ظاهرا آمازون نیز می‌خواهد وارد دنیای پوشیدنی‌های هوشمند شود. عینک هوشمند آمازون اولین گجت پوشیدنی کمپانی خواهد بود که به الکسا نیز مجهز شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: سال 2017 را می‌توان سال الکسای آمازون دانست. الکسا نام دستیار شخصی و مجازی آمازون است که در سال جاری میلادی پیشرفت زیادی را در میان دستیاران هوشمند داشته است. ظاهرا آمازون نیز می‌خواهد وارد دنیای پوشیدنی‌های هوشمند شود. عینک هوشمند آمازون اولین گجت پوشیدنی کمپانی خواهد بود که به الکسا نیز مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ الکسا ابتدا در اکو آمازون مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر نیز بر روی گوشی‌هایی مانند اچ‌تی‌سی U11 و نسخه مخصوص ایالات متحده هواوی میت 9 در دسترس است. الکسا سعی دارد با افزایش تعداد مهارت‌های خود بر سیری اپل، دستیار گوگل و کورتانای مایکروسافت غلبه کند.

بنابر ادعای فایننشال تایمز، آمازون در حال کار بر روی اولین دستگاه پوشیدنی خود است. این دستگاه پوشیدنی یک عینک هوشمند خواهد بود که به دستیار شخصی الکسا نیز مجهز شده است و به کاربر اجازه می‌دهد هر زمانی که از عینک استفاده می‌کند بتواند با الکسا در ارتباط باشد. این عینک باید با یک گوشی هوشمند و یک سیستم هدایت استخوانی یا همان bone-conduction system ارتباط برقرار کند. این مشابه همان چیزی است که در شیائومی Mi Mix و شیائومی Mi Mix 2 استفاده می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از هدفون بتوانند صدای آن را بشوند.

بر خلاف عینک گوگل، عینک هوشمند آمازون هیچ گونه دوربینی ندارد. همین موضوع سبب می‌شود افرادی که از این عینک هوشمند استفاده می کنند به عاقبت ناخوشایند کاربران عینک گوگل دچار نشوند. استفاده از عینک گوگل در برخی کافی شاپ‌ها و رستوران‌های خاص ممنوع شده بود؛ زیرا صاحبان این اماکن از این نگران بودند که کاربران این عینک‌ها به وسیله دوربین آن بخواهند به صورت مخفیانه از مشتریان فیلم برداری کنند. هم‌چنین سالن‌های سینما و تئاتر نیز مشتریانی را که عینک گوگل داشتند پذیرش نمی‌کردند؛ زیرا صاحبان آن‌ها از این نگران بودند که این افراد به صورت پنهانی اجرای اولیه فیلم را ضبط کرده و آن را در یوتیوب به نمایش بگذارند.

برخی از محققان، مهندسان و طراحان پیشین عینک گوگل اکنون برای آمازون کار می‌کنند. از جمله این افراد می‌توان به بابک پرویز اشاره کرد که سازنده عینک گوگل است. بابک پرویز از سال 2014 کار خود را در آمازون شروع کرد. هم‌چنین شایعه شده است که اپل نیز در حال کار کردن روی یک جفت عینک هوشمند اختصاصی است. ژان مونستر، تحلیل‌گر سابق نیز در اوایل سال جاری اعلام کرده بود که عینک هوشمند اپل پس از عرضه در سال 2019 اندازه بزرگ‌تری در مقایسه با آی‌فون خواهد داشت.

منبع: phonearena

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top