تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/07/03 - 17:19
کد خبر: 246394

برنامه سخنرانی «رئیسی» در زنجان

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در شب هشتم محرم در حسینیه اعظم زنجان سخنرانی می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مجتبی شهامی با بیان اینکه برای حضور در مراسم هشتم محرم، حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به زنجان سفر می‌کند، افزود: آیت‌الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی بر در شب هشتم محرم در حسینیه اعظم زنجان سخنرانی می کند.

وی ادامه داد:  برنامه‌های مناسبتی ماه محرم از شب نخست این ماه آغاز شده و تا شب سیزدهم محرم ادامه خواهد داشت.

شهامی با اشاره به اینکه برنامه‌های مناسبتی این ایام هر شب از ساعت ۲۰ آغاز و تا ۲۳ ادامه پیدا می‌کند، بیان کرد: هر روز برنامه‌های مختلفی در قالب تلاوت قرآن کریم، عزاداری، سخنرانی، ذکر مصیبت، سینه‌زنی، مرثیه‌سرایی در حسینیه اعظم زنجان اجرایی می‌شود.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه سخنران شبانه حسینیه اعظم زنجان به صورت روتین آیت‌الله محمد صالح کمیلی است، گفت: در برخی از روزها نیز سخنرانان مدعو سخنرانی خواهند کرد.

شهامی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، شب هفتم محرم حجت الاسلام شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان سخنرانی، شب هشتم محرم حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و در شب دهم محرم نیز حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان وقاف و امور خیریه کشور در حسینیه اعظم زنجان سخنرانی خواهد کرد.

مراسم یوم‌العباس به یاد رشادت‌های حضرت ابوالفضل العباس (ع) هر سال با حضور خیل عظیمی از عزاداران از استان، کشور و سایر کشورها از مقابل حسینیه اعظم زنجان به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار می‌شود. مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۸۷ با شماره ثبتی ۱۰ به عنوان دهمین مورد از میراث معنوی ثبت‌شده در ایران است.

فعالیت ۱۸ ذابح در روز هشتم محرم
مسؤول ذبح قربانیان مسیر دسته حسینیه اعظم زنجان از فعالیت ۱۸ ذابح در روز هشتم محرم خبر داد و گفت: ذابحان حسینیه اعظم زنجان ملبس به لباس سبزرنگ بوده و دارای کارت مخصوص این مسجد هستند.

رسول احدی افزود: در آستانه یوم‌العباس روز هشتم محرم، جلسه عوامل اجرایی کشتار مسیر دسته برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه برگزار شده تذکرات لازم به ذابحان درباره کشتار قربانیان اهدائی مردم داده شد، افزود: امسال ۱۸ ذابح در ۶ ایستگاه ثابت و یک ایستگاه سیار اقدام به ذبح خواهند کرد.

مسؤول ذبح مسیر دسته حسینیه اعظم زنجان ادامه داد: ایستگاه‌های ذبح دام‌ها مقابل حسینیه، خیابان فردوسی، سبزه میدان، ضلع جنوبی حسینیه اعظم زنجان، چهارراه انقلاب، چهارراه صدرجهان، مقابل درب پارکینگ امامزاده سید ابراهیم (ع) است.

احدی همچنین از فعالیت ناظران بهداشتی در کنار ایستگاه‌های ذبح نیز خبر داد و بیان کرد: با توجه به بیماری‌های دامی که شایع است از حضور ناظران بهداشتی در این ایام استفاده خواهد شد.

احدی با توصیه به شهروندان زنجانی برای تحویل گوسفندان به افراد مسؤول بیان کرد: ذابحان حسینیه اعظم زنجان ملبس به لباس سبزرنگ بوده و دارای کارت مخصوص این مسجد هستند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تقریبا دو روز قبل از دسته عزاداری نیز اقدام به جمع‌آوری گوسفندان در قالب طرح نذر نیابتی خواهد شد.

مسؤول ذبح مسیر دسته حسینیه اعظم زنجان از مردم خواست حتی‌الامکان گوسفندان نذری خود را به صورت زنده اهداء کنند تا ذابحان این مسجد به صورت شرعی اقدام به ذبح کنند.

احدی افزود: عملیات ذبح قربانیان اهدایی مردم تحت نظارت ناظران شرعی اعزامی از طرف دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی انجام می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top