تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/07/04 - 16:05
کد خبر: 246476

بازی نهنگ سفید

همانطور که می ‌دانید، یکی از بازی ‌هایی که این روزها بسیار مورد توجه افراد و به خصوص جوانان و نوجوانان در فضای مجازی قرار گرفته است، بازی نهنگ سفید یا چالش نهنگ آبی یا بازی نهنگ آبی می باشد. این ها عناوینی هستند که افراد در سنین کم آن ها را خطاب می کنند و گویا این بازی را به عنوان یک بازی برای افراد شجاع می شناسند! شجاعت یا مرگ؟! مسئله این است…

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، آیا نشان دادن میزان شجاعت خود به دیگران باید در قالب یک بازی کاملا خطرناک و احمقانه صورت بگیرد؟ اصلا آیا باید میزان شجاعت خود را به دیگران نشان بدهیم؟! چه دلیلی دارد که بخواهیم به دیگران ثابت کنیم که چقدر در مقابل شرایط سخت و دشوار مقاوم هستیم؟!

این ها تمام سوالاتی هستند که در ذهن ما ایجاد شده و هنوز هم پاسخی برای این سوالات پیدا نکرده ایم. این بازی تنها یک بازی نیست! یک چالش مرگ آسا می باشد که افراد سودجو برای استفاده از احساسات پاک نوجوانان و آسیب رساندن به روحیات آن ها چنین بازی نهنگ سفیدیا چالش مرگباری را در میان رده های سنی ۱۲ تا ۲۰ سال راه انداخته اند که بتوانند به دیگران ثابت کنند، چقدر سطح شعور و تفکر نوجوانان در سنین کم پایین می باشد که به راحتی تن به انجام چنین کاری می دهند!

تنها چیزی که واقعا برایمان جای سوال است، این است که چرا نوجوانان ایرانی که در کل دنیا از لحاظ سطح فکری در رده ی نخست قرار دارند و زبانزد خاص و عام هستند، در این وادی قرار گرفتند؟!

نمی دانیم چقدر با این بازی و یا چالش نهنگ آبی و یا هرچیزی دیگری که نامش را می گذارید، آشنا هستید؟
اما در این مقاله ی اختصاصی زوم تک، قصد داریم یک آشنایی کلی در مورد شرایط و نحوه ی این بازی برایتان شرح دهیم تا به عمق موضوع و این چالش خطرناک پی ببرید و اگر فرزندان شما نیز دست به چنین کارهای روان پریشانه ای زدند به سرعت متوجه شده و با آن ها در این مورد برخورد نموده تا آن ها نیز یکی دیگر از قربانی های این نهنگ سفید روسی نباشند.

نهنگ سفید یا نهنگ آبی به دنبال طعمه می گردد!

مراحل بازی نهنگ آبی این بازی یا بهتر است بگویم یک تلاش بی اندازه برای مرگ کمی عجیب و روان پریشانه می باشد۵۰قدم تا مرگ فاصله دارید! یعنی در طی ۵۰ مرحله ی مرگ آسا به زندگی خود پایان خواهید داد… این یک بازی نیست! یک شوخی بچه گانه نیست! این قدم زدن به سمت مرگ می باشد.

در این بازی دیگر خبری از یک شب تمام کردن یک بازی نیست، شخص قربانی باید روزی یک قدم به سمت مرگ خود پیش برود. در این چالش هر روز در ساعت مقرری از شما خواسته می شود که کارهایی را انجام دهید که واقعا از لحاظ عقلی درست نمی باشند ولی باید انجام دهید تا شجاعت خود را ثابت کنید!!!! و البته نادانی خود را ثابت کنید
دلیل این هم که اگر این بازی در ۵۰ مرحله طراحی شده است، این است که باید یک جوری در مغز یک نوجوان کار کنند که از تمام آرزوها و امید های خود دست کشیده و به مرگ خود راضی بشود.

۵۰ مرحله ای که یک نهنگ آن را طراحی کرده است!

قدم اول برای آغاز مرگ شما این است که باید عبارت بی معنی “f57” را در روی ساعت دست خود با یک تیغ بنویسید و تصویر آن را برای نهنگ بفرستید…! چرا؟!

قدم دومی که به سمت مرگ بر می دارید این است که نهنگ داستان ما از شما می خواهد که راس ساعت ۴:۲۰ دقیقه ی بامداد از خواب بیدارشوید و یک سری فیلم های ترسناکی که نهنگ برایتان فرستاده را مشاهده نمایید!… نهنگ؟! فیلم؟!

در قدم سوم از مرگتان باید یک کار کاملا حساس و عجیب را انجام دهید، اینکه به موازات سیاهرگ خود! به روی بازوی خودتان سه دفعه خراش بیاندازید، جوری که عمیق هم نباشد!!! بعد تصویرش را برای نهنگ جان بفرستید تا اجازه بدهد به مرحله ی سوم بروید

چهارمین قدم از مرگ شما دیگر خبری از تیغ و جسم تیز نیست و فقط یک نقاشی ساده می باشد که یک نهنگ به روی کاغذ بکشید و تصویر آن را برای خود نهنگ بفرستید!!!

قدم پنجم بسیارررررر جذاب می باشد، زیرا نهنگ داستان از شما می پرسد که آیا آماده هستید که به یک نهنگ تبدیل شوید؟! (نهنگ موجودی آبزی است، انسان موجودی هوازی است!) شما اگر پاسختان Yes باشد می توانید یک قدم دیگر به سمت مرگ خود پیشرفت کرده و خوشحال باشید، اما اگر جوابتان NO باشد باید خودتان را تنبیه کرده و به در یک سری از نقاط بدن با همان تیغ تیز خط هایی بیاندازید و برای نهنگ مان بفرستید تا ببیند شما خود را تنبیه کرده اید و شما راببخشد!

در قدم ششم، کمی از شما می خواهد که با او بازی نمایید و به صورت مخفی با شما یک سری بازی اعداد انجام می دهد!

قدم هفتم شما نیز دوباره خون و خونریزی دارد و باز هم از شما می خواهد که عبارت بی معنی “f40” را به روی دست خود با یک تیغ بنویسید و برای این نهنگ نامهربان بفرستید تا از دیدن آن خوشحال شود!

در قدم های هشتم تا چهل و نهم از مرگ خود، این نهنگ از شما چندین کار غیر معمول مانند رفتن به یک استگاه قطار راس ساعت ۴:۲۰ دقیقه ی بامداد را می خواهد که باید بروید و ساعاتی را در آنجا سپری نمایید! مثلا یک کار غیر معمول دیگری که می خواهد این است که به یک بلندی رفته و ساعاتی را در لبه ی بلندی بنشینید و حتی در یکی از این مراحل از شما می خواهد زمانی که پایتان از بلندی آویزان می باشد، برای نهنگ جان عکس بفرستید و او را از این کار اشتباه خود آگاه سازید!

آخرین قدمی که بر می دارید دیگر به روی زمین نیست و باید قدم در جایی بگذارید که دیگر از جنس خاک نیست و باید به روی باد قدم بگذاریدپنجاهمین قدم شما خود مرگ است و باید با آغوشی باز از آن پذیرایی نمایید! از بلند ترین ارتفاع به مرگ خود سلام کنید و به پایین بپرید

البته باید بگوییم که دیگر در مرحله ی آخر آن شخصی که قبل از این مراحل می شناختید مرده است و دیگر بود و نبود او فرقی ندارد…. اما واقعا چرا؟ چرا باید یک انسان دست به انجام چنین کارهایی بزند که شخصیت و زندگی و زیر سوال برود؟

بیایید کمی فکر کنیم، حداقل قبل از اینکه بخواهیم خود را به دیگران ثابت کنیم.

این چالش دیگر چالش سطل یخ نیست که بر سر دوست خود خالی کنید و از آن فیلم بگیرد و در شبکه های اجتماعی بفرستید، این چالش یک مرگ مشخص است که خودتان هم خوب می دانید ولی برای نشان دادن توانایی هایتان به دیگران دست به انجام چنین کاری می زنید

امیدواریم در طی این مقاله ای که برایتان تهیه کرده ایم، متوجه شده باشید که چقدر این بازی نهنگ سفید بی معنی و نادرست بوده و باید در تلاش باشیم که این موضوع را در کشور خودمان، یعنی ایران ریشه کن کنیم و طوری رفتار نماییم که دیگر شاهد جنین موضوعاتی در آینده نباشیم.

جوانان و نوجوانان این مرز و بوم واقعا ارزشمند هستند و باید در عرصه های مختلف افتخار آفرینی نمایند نه اینکه درگیر یک چالش یا بازی یا هر چیز دیگری که نامش را می گذارید، بشوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top