تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/07/04 - 23:39
کد خبر: 246510

به همت دانشگاه آزاد واحد شیراز؛

دانشجویان ژاپنی با افکار و آثار سعدی آشنا شدند

دانشجویان ژاپنی رشته ادبیات فارسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با افکار، اندیشه و آثار شاعر بزرگ، شیخ اجل، سعدی شیرازی آشنا شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، تعدادی از دانشجویان ژاپنی رشته ادبیات فارسی که در کشور ژاپن مشغول به تحصیل هستند، در بازدیدی از واحد شیراز در کارگاه آموزشی یکروزه، علاوه بر آشنایی با افکار، اندیشه و آثار شاعر بزرگ، سعدی شیرازی، آموزش درست‌خوانی گلستان سعدی نیز برای آنان مدنظر قرار گرفت و با دیوان غزلیات و بوستان سعدی که این دو اثر نیز از آثار مهم سعدی است، آشنا شدند.

مریم زیبایی‌نژاد از اعضای هیأت علمی رشته ادبیات فارسی که به عنوان مدرس کارگاه در جمع دانشجویان ژاپنی حضور داشت، خطاب به دانشجویان گفت: بیش از هفت قرن است که نام بلند سعدی در آسمان ادب پرتوافشانی می‌کند و دو کتاب ارزشمند و بی‌مانند او، یعنی گلستان و بوستان مورد توجه محققان و دانشمندان و شیفتگان ادب فارسی بوده است.

وی گفت: سعدی شیرازی از سخنورانی است که عمر خود را در سفر و حضر گذرانده و با طبقات مختلف مردم، نشست و برخاست داشته و با دقت در رفتار و کردار آنها، نکته‌های ظریف را کشف کرده و نتیجه‌ی دیده‌ها و شنیده‌های خود را به صورت حکایات دلنشین و شیرین و ابیاتی لطیف درآورده است تا دیگران نیز از آن بهره گیرند.

زیبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع که کتاب گلستان و بوستان به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده، نشان دهنده‌ این مهم است که دو کتاب نامبرده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نزد مردم جهان قابل قبول؛ امرسون یکی از نویسندگان بزرگ آمریکا، گلستان را همچون انجیل ارزشمند و مقدس می‌داند و معتقد است که باید از آن بهره گرفت.

هدف دیگر این کارگاه آموزشی این بود که، دانشجویان اعزامی از ژاپن هرچه بیشتر با زبان شیرین فارسی و فرهنگ متمدن ایرانی اسلامی آشنا شوند و این فرهنگ در دنیا نشر و گسترش یابد و همچنین توسط حوزه اموربین‌الملل دانشگاه، برنامه‌های بازدید از اماکن علمی، تاریخی و فرهنگی استان فارس جهت این دانشجویان در طول این یک هفته که در شیراز حضور دارند، برنامه‌ریزی شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top