تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/07/06 - 10:19
کد خبر: 246623

تنها راه چالش اشتغال کشف شد

عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: موضوع اشتغال در کشور به عنوان یک فرا چالش اعلام شده و گردشگری تنها راه برطرف کردن بیکاری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، ابراهیم بای سلامی دیشب در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری که در هتل پارک حیات طرقبه برگزار شد اظهار داشت: مهمترین پدیده در جامعه بشری گردشگری است و این موضوع سبب شده تا به گردشگری در برنامه‌ریزی‌های کلان در دولت‌ها به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: کشورهایی که جاذبه چندانی نداشتند نیز با ایجاد فضاهای جاذب و سرمایه‌گذاری در این عرصه سعی دارند تا مردم دیگر کشورها را جذب کنند. امروز با حرکت یک میلیارد و 200 میلیون نفر از مبدا به سایر نقاط در قالب تورهای گردشگری صنعت گردشگری شکل گرفته است.

عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور بیان کرد: گردشگری صنعتی است که امروزه به‌عنوان مهمترین صنعت در جهان نام گرفته و سومین صنعت پس  از صنعت نفت  و پتروشیمی قرار گرفته است.

سلامی با بیان این که شاید در آینده بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی  با مولفه های گردشگری مقایسه شوند، اظهار داشت: موضوع اشتغال در کشور به عنوان یک فرا چالش اعلام شده و گردشگری تنها راه حل بیکاری است.

وی گفت: گردشگری از خصوصی‌ترین بخش‌ها در اقتصاد است و درآمد آن مستقیم به دست مردم می‌رسد و صنعت گردشگری کارکردهای مختلفی  دارد که از جمله می‌توان به درآمد‌زایی و اشتغالزایی، عدالت گستری، فقرزدایی و حفظ محیط زیست اشاره کرد.

عضو شورای عالی میراث فرهنگی  و گردشگری کشور با بیان این که زمینه سرمایه‌گذاری در گردشگری باید فراهم شود، افزود: در لایحه برنامه ششم توسعه هیچ اشاره‌ای به گردشگری نشده بود و با تلاش مجلس این موضوع در قانون برنامه قرار گرفته است.

وی گفت: کمبود اقامتگاه‌ها نخستین مسئله در کشور است و متاسفانه برای گردشگری انبوه با کمبود اقامتگاه روبه‌رو هستیم و بر اساس آمار سازمان میراث فرهنگی بیش از 50درصد اقامتگاه‌های کشور در مشهد است و گردشگری زیارت  بیش از 50درصد گردشگری کشور را تشکیل می دهد .

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top