تاریخ انتشار: شنبه 1396/07/08 - 23:51
کد خبر: 246720

یوروپل: حملات تروریستی جدیدی در راه است

رئیس بخش ضد تروریسم یوروپل با تاکید بر اینکه هیچ کشور عضو اتحادیه اروپا در برابر تهدید ترور امن نیست، از احتمال وقوع حملات تروریستی جدیدی در سال جاری خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، مانوئل ناوارته"، رئیس بخش ضد تروریسم پلیس اروپا (یورو پل) در گفت‌وگو با روزنامه اتریشی "کوریر" در پاسخ به این پرسش که آیا کشور کوچکی مانند اتریش هم در حال حاضر در معرض تهدید ترور قرار دارد گفت: در حال حاضر هیچ کشور عضو اتحادیه اروپا در برابر این تهدید امن نیست.

وی افزود: این خطر در حال حاضر تنها محدود به کشورهای بزرگ ناتو مانند اسپانیا، فرانسه و انگلیس نیست. تروریست ها می توانند به خوبی با شرایط هر شهر و کشوری سازگار شوند.

وی همچنین تاکید کرد که به این مسئله که  پتانسیل های ترور داعش از طریق پیشروی های واحدهای کرد یا ارتش منظم در سوریه تضعیف شده است باور ندارد. به اعتقاد وی داعش همچنان توانایی حملات تروریستی بزرگی مانند حملات در پاریس و بروکسل را دارد و مطمئنا امکان تکرار این گونه حملات وجود دارد.

"ناوارته" در بخش دیگری از گفت و گو با روزنامه اتریشی "کوریر" تاکید کرد که برنامه ریزی، استخدام و قاچاقی وارد شدن به اروپا همچنان برای تروریسم داعش کار مشکلی نیست.

این بالاترین مقام پلیس ضد تروریستی در اروپا همچنین بر این عقیده است که روند تحقیقات برخی سازمان ها بهبود یافته است. به گفته وی سال گذشته ما 124 مورد سازمان مربوط به تروریسم داشتیم که امروز تعداد آن ها 175 تا است. ما باید برای مبارزه با تروریسم خیلی نزدیک به هم باشیم. مبارزه با ترور بسیار پیچیده است.

وی در عین حال که از بهبود همکاری های پلیس در اروپا در این راستا خبر داد تاکید کرد که همچنان جا برای بهبود وجود دارد.

همچنین یورو پل خبر داد که شمار دستگیری ها به دلیل مسئله تروریسم در اروپا بسیار بالا رفته است. در سال 2014 تنها 395 تروریست اسلامی افراطی در اروپا دستگیر شدند در حالی که در سال 2015 ، 687 مورد و سال گذشته نیز 718  تروریست اسلامی افراطی در این اتحادیه دستگیر شدند. عاملان این حملات هم معمولا بسیار جوان بوده و از هر سه نفر یک نفر زیر 25 سال سن دارند.

ناوارته همچنین تاکید کرد که انتظار حملات تروریستی بیشتری را در اروپا دارد. بخصوص مسئله بازگشت جنگجویان از مناطق بحرانی در سوریه یک مسئله جدی است.

وی بر این عقیده است که حملات تروریستی دیگر کم تر حرفه ای است و بعضا برای چنین اقداماتی ابزاری مانند اتومبیل  یا چاقو کافی است و چنین رویکردی در سال 2017 همچنان ادامه خواهد داشت. بعضا عامل این گونه حملات هیچ ارتباط واقعی با داعش ندارند اما به نام این سازمان تروریستی حمله می کنند.  احتمال وقوع این گونه حملات از طرف گرگ های تنها همچنان وجود دارد.

همچنین وزارت کشور وین هم اخیرا به این مسئله اشاره کرده است که از ماه ژوئن حدود 10 حمله تروریستی در اروپا وجود داشته است.

یوروپل همچنین در گزارشی درباره عملیات تروریستی هواپیماهای بدون سرنشین در اروپا هشدار داده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top