تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/07/10 - 09:15
کد خبر: 246793

فعالیت عاشورایی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا؛

دانشجویان، قلب اروپا را لبریز از محبت امام حسین(ع) کردند +تصاویر

دانشجویان، قلب اروپا را لبریز از محبت امام حسین(ع) کردند +تصاویر

‏ در حالی که بسیاری از دانشجویان سراسر کشور همراه با مردم غیور و دیندار ایران، در راستای احیای عزاداری سالار شهیدان، گام بر می‌دارند و فعالیت می‌کنند، دانشجویان مسلمان و عضو انجمن اسلامی در دانشگاه‌های اروپا نیز سعی کردند تا ایام شهادت امام حسین(ع) را گرامی بدارند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طرح ترویج فرهنگ حسینی با هدف آگاهی، بصیرت و احیاء فرهنگ حسینی(ع) در روز عاشورای امسال، در کشورهای ایتالیا، آلمان، نروژ، اتریش، هلند و انگلیس توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا برگزار شد.

یکی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا رد این باره گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح، بهره‌‎گیری از فضای عزاداری ایام محرم در اماکن عمومی شهرهای مختلف اروپا برای معرفی نهضت عاشورا و چهره راستین اسلام است. از جمله اقدامات اعضاى این اتحادیه دانشجویی، در سالیان اخیر، اجراى طرح معرفی امام حسین به افراد غیر مسلمان به منظور ترویج و احیاء فرهنگ حسینى در اطراف دسته‌های عزادارى روز عاشورا است.

امسال نیز این حرکت در سطح گسترده با توزیع آب معدنى و شاخه‌هاى گل رز به همراه لیفلت‌هاى اطلاع رسانى از جنبش امام حسین(ع) به  غیر مسلمانان در شهرهاى مختلفى از جمله شهر لندن و برادفورد در انگلستان، شهر رم، تورین و میلان در ایتالیا، شهر پاریس در فرانسه، شهر برگن در نروژ، شهر وین در اتریش، شهر لاهه در هلند و شهر آخن و برلین در آلمان، برگزار شد.

امسال نیز ‏دانشجویان دغدغه‌مند انجمن اسلامى دانشجویان در اروپا با هدف اطلاع رسانى، نشان دادن چهره حقیقى اسلام و همچنین آشنا کردن غیر مسلمانان از دلیل برپایى دسته عزادارى در مراکز اصلی  شهرهای نامبرده شده، به ترویج فرهنگ حسینى(ع) پرداختند.

قابل ذکر است که این حرکت با کمک و همکارى مجموعه‌هاى مختلفى از جمله موسسه فرهنگی - مذهبی نور المجتبى(ع) که زیر نظر اقای دکتر میرباقری مدیریت می‌شود و همچنین حمایت مراکز مختلف اسلامى در کشورهاى مختلف اروپایى برنامه ریزی و اجرا شد.

از جمله ابتکارات این دانشجویان به همراه داشتن پرچم‌ها و شال‌هایى با شعار "من در مصاف بی عدالتی هستم، آیا به من خواهی پیوست؟" بود که به زبان‌های همان کشور ترجمه شده بود و به همراه برشور‌هایى حاوى اطلاعاتى در خصوص زندگى امام حسین(ع) و حماسه عاشورا، به توزیع آب معدنى که نمادى بر تشنگى امام حسین(ع) و یارانش است و همچنین شاخه‌هاى گل رز، که نمادى بر اتحاد و دوستى است، پرداختند.

این بروشورها نیز به زبان‌های بومی (انگلیسی، ایتالیایی، هلندی، فرانسوی، آلمانی و نروژی) به منظور پاسخ به سوالات و شبهات درباره قیام امام حسین(ع) و تبیین اسلام ناب محمدی(ص) و متمایز کردن آن از جریان‌های افراطی و همچنین با هدف مقابله با موج اسلام هراسی در غرب، طراحی و توزیع شد.

در ادامه تصاویری از این جنبش خودجوش دانشجویی را مشاهده مى‌کنید:

برگن نروژ

****************
*********

لاهه هلند

****************
*********

لندن انگلیس

****************
*********

میلان ایتاللیا

****************
*********

رم ایتالیا

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top