تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/07/10 - 11:24
کد خبر: 246805

سعید توانا راد

تکلیف مردم چیست؟!

تکلیف مردم چیست؟!

آن چیزی که جای تعجب دارد این است که چطور چنین کسانی که خطوط قرمز نظام را به راحتی زیر پا گذاشتند، در جایگاه‌های انتصابی کشور قرار دارند و به راحتی از فیلتر شورای نگهبان می‌گذرند؟

خبرنامه دانشجویان ایران: سعید توانا راد*//  محرم ۹۶ است و هشتمین سالگرد خیانت سران فتنه به انقلاب و خون شهدا... چند روز پیش، عکسی در فضای مجازی منتشر شد که برخی‌ها را متعجب و عصبانی کرد. برخی آن را تلاش علی لاریجانی برای تحمیل خود به بدنه‌ی اصلاح طلبان معنا کردند و برخی دیگر فقط بهت زده شدند و هیچ نگفتند. این روزها خیلی با خودم کلنجار رفتم که به دور از احساسات و عصبانیت ناشی از آن و با حجت شرعی در مورد این عکس بنویسم.

من از دیدن این عکس اصلاً تعجب نکردم! خیلی وقت پیش باید آمادگی‌اش را پیدا می‌کردیم. از نظر علمی هم قابل توجیه است. اصولگرایان و رفقای قدیم لاریجانی، سه انتخابات مهم اخیر را باخته‌اند و اصلاح طلبان علی‌رغم ریزش پایگاه رأی دهه ۷۰ خود، توانستند در این انتخابات‌ها اکثریت نسبی جامعه را متوجه کاندیداهای مورد نظر خود کنند. البته همچنان معتقدم علی‌رغم موفقیت آنان در تثبیت حمایت سرمایه داران و بخش مرفه طبقه‌ی شهری، آنان در تثبیت رأی طبقه متوسط شهری در سال‌های آینده دچار مشکل خواهند شد و شاید اگر اصولگرایان توانمندی گذشته را در جذب رأی مستضعفین و محرومان داشتند، هرگز سرمایه سالاران بر دولت حاکم نمی‌شدند. باری، لاریجانی چندین سال است که آینده‌ی سیاسی خود را در جناح اصولگرا نابودشده می‌بیند و با توجه به رویکردهای پراگماتیستی که بر اصولگرایان سنتی همچون هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و حسن روحانی حاکم بود، چرخش لاریجانی نیز قابل پیش بینی بود. این‌که رهبر انقلاب می‌فرمایند:«من این تقسیمات رایج اصولگرایی و اصلاح طلبی را قبول ندارم، تقسیمات سیاسی امروز، بر مبنای انقلابی یا غیرانقلابی است.» به همین دلیل است. اگر این حرف را درست بفهمیم، دیگر از دست به سینه شدن حضرات مدعی اصولگرایی در برابر سران فتنه تعجب نخواهیم کرد.

آن چیزی که جای تعجب دارد این است که چطور چنین کسانی که خطوط قرمز نظام را به راحتی زیر پا گذاشتند، در جایگاه‌های انتصابی کشور قرار دارند و به راحتی از فیلتر شورای نگهبان می‌گذرند؟ این سه نفر را خوب می‌شناسیم. یکی امام جمعه‌ی موقت تهران، دیگری رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی و دیگری رئیس قوه‌ی قانون‌گذار جمهوری اسلامی است! چه زیبا گفت برادر عزیزم امین سلیمی در دیدار دانشجویان با رهبرانقلاب که برخی در جمهوری اسلامی بر کرسی قدرت نشسته‌اند و در عین حال خائنانه خود را در نقش اپوزیسیون نظام قرار می‌دهند!

واقعاً جای تعجب است که آقایان چطور به خود اجازه دادند مرزی که بین بخش‌هایی از جامعه کشیدند و تنفری که در جامعه حول این موضوع پراکندند را به این راحتی زیر پا بگذارند؟ مسئولان جمهوری اسلامی دارند چه می‌کنند؟ مردم را مسخره کرده‌اند؟

آقای علی لاریجانی، به مردم بگو تکلیفشان چیست؟ آیا بغل دستی تو از سران فتنه و خط قرمز نظام هست یا خیر؟ اگر هست، چرا کنارش نشسته‌ای و دل می‌دهی و قلوه می‌ستانی؟ اگر نیست، پس چرا ۷ سال است رهبر انقلاب اجازه‌ی حضور او در بیت رهبری و مراسمات رسمی کشور را نداده‌اند و تمامی نهادهای زیر نظر رهبری و فرماندهان ارشد نظامی کشور، او را خائن معرفی می‌کنند؟ چرا برادر حضرتعالی او را ممنوع التصویر کرده؟

آقای علی عسگری، دست ادب برای که به سینه نهاده‌اید؟ پیش از این‌که حضرت آقا شما را به ریاست صدا و سیما منصوب کنند، شما که بودید؟ کجا بودید؟ چه کسی شما را می‌شناخت؟ چه شده که به گذشته‌تان نگاه نمی‌کنید و سرمست از قدرت امروزتان برای سلفی گرفتن با باغی نظام با دیگران مسابقه می‌گذارید؟ مگر در صدا و سیمایی که رئیسش هستید، او را ممنوع التصویر نکرده‌اید؟ خودتان هم ممنوع التصویری در قرن ۲۱ را به سخره گرفته‌اید! چرا تکلیف خودتان را با فتنه مشخص نمی‌کنید؟

آقای امامی کاشانی، از سن و سال و لباس پیغمبر خجالت بکشید، شما که هرچه دارید از خون شهداست. معلوم نیست چند نفر سرباز برای حفظ جان شما از ابتدای انقلاب تا امروز، خون داده‌اند تا در خط انقلاب و برای انقلاب بمانید و انقلابی باشید نه این‌که خوش و بش هایتان با سران فتنه باشد و خطبه‌های پردردسر نمازجمعه‌تان برای مردم. می‌دانید برای هر سوتی و حرف نسنجیده‌ای که در تریبون‌ها می‌زنید، فرزندان انقلاب چقدر طعنه و توهین می‌شنوند ولی باز هم از شما و امثال شما دفاع می‌کنند که تریبون‌های انقلاب خاموش نشود؟

حضرات مسئول در قوه‌ی قضائیه، تکلیف خودتان را با مردم، فتنه‌گران و برادران و رفقای قدیمی‌تان روشن کنید. آقای آملی لاریجانی، فتنه جامعه را چند تکه کرد و برادر را از برادر و پدر را از پسر جدا کرد. تکلیف خودتان را با برادرتان مشخص کنید همان‌طور که حاج صادق آهنگران تکلیفش را با پسرش مشخص کرد...

*دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top