تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/07/10 - 12:53
کد خبر: 246816

ده راهکار برای افزایش طول عمر باتری دستگاه‌های اندرویدی

ده راهکار برای افزایش طول عمر باتری دستگاه‌های اندرویدی

تلفن اندرویدی شما یکی از پر کاربردترین وسایلی است که بیشتر زمان خود را با آن صرف می‌کنید. گوشی شما بهتر از هر شخص دیگری درباره شما اطلاعات دارد. این منبع، اطلاعات بی پایانی را روزانه درباره شما به دست می‌آورد. به لطف برنامه‌هایی شبیه به دستیاران شخصی؛ گوشی‌ اندرویدی شما به یکی از دوستان هوشمندتان در آینده تبدیل خواهد شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: تلفن اندرویدی شما یکی از پر کاربردترین وسایلی است که بیشتر زمان خود را با آن صرف می‌کنید. گوشی شما بهتر از هر شخص دیگری درباره شما اطلاعات دارد. این منبع، اطلاعات بی پایانی را روزانه درباره شما به دست می‌آورد. به لطف برنامه‌هایی شبیه به دستیاران شخصی؛ گوشی‌ اندرویدی شما به یکی از دوستان هوشمندتان در آینده تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تنها مولفه‌ای که در طول این سال‌ها تغییر خاصی را شاهد نبوده باتری است. کاربران اغلب این پرسش را مطرح می‌کنند که چگونه می‌توانم عمر باتری دستگاه را افزایش دهم؟ بهترین تکنیک‌ها و ترفندها برای بهبود طول عمر باتری چیست؟ چگونه می‌توانم اندروید را به گونه‌ای تنظیم کنم که بیشترین بهره را از باتری ببرم؟

ترفندهایی برای افزایش طول عمر باتری

1.ویژگی  بازخورد لمسی و ارتعاشی را به حداقل برسانید
هر گوشی به یک موتور لرزشی به نام ERM سرنام eccentric rotating mass vibration motor تجهیز شده است. چرخش این موتور باعث به وجود آمدن ارتعاش می‌شود. اما می‌توانید ویژگی لرزش لمسی و سایر ویژگی‌های مرتبط را غیر فعال کنید. در این بین اپ‌های صفحه‌ کلید سفارشی زمانی که در حال تایپ کردن هستید گزینه‌های بیشتری را برای غیرفعال کردن حالت لرزش در اختیارتان قرار می‌دهند. برای دسترسی به ویژگی غیر فعال کردن حالت ارتعاشی به بخش Setting> Sound and Vibration بروید.

2. بهینه‌سازی صفحه‌نمایش
صرفنظر از پردازنده، صفحه‌نمایش دومین فاکتوری است که به شدت از باتری استفاده می‌کند. برای دسترسی به تنظیمات مربوط به صفحه‌نمایش به Setting> Display بروید. در این بخش می‌توانید ویژگی Adaptive Brightness را غیر فعال کنید. این ویژگی با نظارت مداوم بر نور محیطی باعث می‌شود باتری دستگاه سریع تخلیه شود. پیشنهاد ما این است که میزان روشنایی صفحه‌نمایش را به شکل دستی تنظیم کنید، با اینکار به بهبود عمر باتری دستگاه کمک کرده‌اید.

راهکار دیگر در این زمینه تنظیم گزینه Sleep است. بهتر است این ویژگی را به یک دقیقه یا کمتر تنظیم کنید. کم کردن این زمان باعث می‌شود صفحه‌نمایش زمان کمتری را روشن بماند که همین موضوع باعث صرفه‌جویی در باتری می‌شود.

سعی کنید از یک پس‌زمینه سیاه و تم سیاه یا حالت شب در صورت امکان استفاده کنید. صرفنظر از بهبود وضعیت باتری این گزینه باعث می‌شود تا فشار کمتری به چشم‌ها وارد شود. همچنین اگر گزینه Proximity Wake را مشاهده کردید این گزینه را نیز غیر فعال کنید تا باتری دستگاه اندرویدی زود تخلیه نشود.

3. پویانمایی‌ها را خاموش کنید
انیمیشن‌ها یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر کاهش عمر باتری‌ها هستند. برای مدیریت بر انیمیشن‌ها باید به سراغ گزینه Developer Option در Settings بروید. اگر این گزینه را مشاهده نمی‌کنید به Setting> About Phone رفته، گزینه Software information را لمس کرده و چهار مرتبه Build number را لمس کنید. این‌کار باعث می‌شود تا گزینه Developer Option به گزینه‌های Settings افزوده شود. اکنون این گزینه را لمس کرده تا سه گزینه Window animation scale، Transition animation scale و Animator duration scale را مشاهده کنید. همه این گزینه‌ها را غیر فعال کنید تا مشاهده کنید عملکرد دستگاه و طول عمر باتری چگونه بهبود پیدا می‌کند.

4. سرویس‌های بی‌سیم را زمانی که به آن‌ها نیاز ندارید غیر فعال کنید
گزینه WiFi و Bluetooth را زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید غیر فعال کنید. زمانی که WiFi روشن باشد، موبایل به‌طور مداوم و در فواصل زمانی منظم شبکه‌های جدید را جست‌وجو می‌کند. شبیه به همین قضیه در مورد بلوتوث نیز وجود دارد که باعث تخلیه باتری می‌شود. همچنین GPS را تنها زمانی که به آن نیاز دارید فعال کرده و در شرایط دیگر غیر فعال کنید. زمانی که در سفر هستید و در انتظار تماس خاصی نیستید گوشی خود را در وضعیت airplane قرار دهید و به موسیقی دلخواه خود گوش دهید.

5. ویژگی همگام‌سازی خودکار و داده‌های پس‌زمینه را غیر فعال کنید
فرآیندهای همگام‌سازی عمدتا در پس‌زمینه اجرا شده و باعث تخلیه باتری می‌شوند. برای مدیریت بر این فرآیند‌ها به Settings> Accounts بروید. سرویس‌های همگام‌ساز روی حساب‌های خود را در صورتی که به آن‌ها نیازی ندارید غیر فعال کنید. بیشتر برنامه‌ها زمانی که در حال اجرا هستند در پس‌زمینه سعی می‌کنند از داده‌های موبایلی استفاده کنند که باعث کاهش عمر باتری می‌شوند به Settings> Data Usage رفته برنامه‌هایی که نیازی ندارید در پس زمینه اجرا شوند را انتخاب کرده و گزینه Restrict app background data را انتخاب کنید.

 

6. به‌کارگیری کمتر ویجت‌ها
زمانی که دیگر به برنامه‌ای احتیاج نداشتید از آن خارج شوید، به دلیل اینکه اغلب برنامه‌ها در پس‌زمینه دستگاه شما به شکل فعال باقی می‌مانند. بعضی مواقع دکمه بازگشت قادر نیست به اجرای یک برنامه خاتمه دهد. به همین دلیل بهتر است به‌طور مداوم پانل recents را بررسی کرده و هر چیزی در آن قرار دارد را پاک کنید. ویجت‌ها اغلب در صفحه هوم ظاهر شده و به‌طور مداوم برای نمایش محتوای جدید به‌روزرسانی می‌شوند. این‌کار باعث می‌شود تا بعضی از برنامه‌های خاص از وضعیت خواب بیدار شده که در نتیجه افزایش مصرف باتری را به همراه خواهند داشت.

7. بهینه‌سازی Google App
گوگل اسیستنت یک سرویس بسیار جذاب است، اما ویژگی تشخیص صدا می‌تواند به‌طور مداوم برای تشخیص کلمه کلیدی Ok Google فعال باشد. رویکردی که به میزان قابل توجهی باعث تخلیه زودهنگام باتری می‌شود.

اگر به‌طور مداوم از Google Assistant استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن‌را غیر فعال کنید. بهGoogle App  رفته و در ادامه به مسیر Settings> Voice> OK Google رفته و در نهایت تشخیص صدا را غیر فعال کنید تا عمر باتری دستگاه اندرویدی شما افزایش پیدا کند.

8. برنامه‌های خود را مدیریت کنید
تنها برنامه‌هایی را روی گوشی خود نگه دارید که به آن‌ها نیاز دارید. نگهداری بیش از اندازه برنامه‌ها روی گوشی همراه عمر باتری را کاهش می‌دهد. با رفتن به بخش Settings> Battery می‌توانید وضعیت به‌کارگیری باتری از سوی یک برنامه را مشاهده کنید. برنامه‌هایی که از باتری بیش از حد استفاده می‌کنند را حذف کنید.

در منوی Battery گوشه سمت راست پنجره را لمس کنید. در صفحه ظاهر شده گزینه Battery Usage را انتخاب کنید. در ادامه برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته، در سمت راست بالای پنجره آیکنی قرار دارد که به شکل سه نقطه است. آنرا انتخاب کرده و گزینه optimize batter usage را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید ویژگی بهینه‌سازی باتری برای هر برنامه را به شکل مجزا اجرا کنید. بعضی از منابع پیشنهاد دادند ویژگی Auto-update Apps over Wi-Fi only که در مسیر Play store > Settings قرار دارد غیر فعال شود. همچنین نمایش اعلان‌ها نیز باعث تخلیه زودهنگام باتری می‌شوند.

9. خاموش کردن اعلان‌ها برای برنامه‌ها
تاکنون چند بار اطلاعیه‌های ناخواسته‌ و آزاردهنده‌ای که به شکل پنجره‌های کوتاه به نمایش در می‌آیند باعث ناراحتی شما شده‌اند؟ آن‌ها نه تنها مزاحم هستند، بلکه پردازنده را نیز بیش از اندازه مورد استفاده قرار می‌دهند.

به مسیر Settings> Notification رفته و این ویژگی را برای هر برنامه‌ای که به آن نیازی ندارید غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن این ویژگی برای همه برنامه‌ها می‌توانید گزینه All apps را انتخاب کنید.

10. از Greenify استفاده کنید
Greenify یکی از بهترین برنامه‌های بخش ثالث است که می‌تواند موجب صرفه‌جویی در مصرف باتری شود.

به‌طوری که برنامه‌ها را به وضعیت خواب زمستانی می‌برد. گرین‌فای نه تنها مانع اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه می‌شود، همچنین مانع اجرای ناخواسته برنامه‌ها می‌شود. کافی است برنامه‌هایی که تمایل دارید به خواب زمستانی بروند را انتخاب کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top