تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/07/10 - 15:20
کد خبر: 246840

هوا سرد می‌شود

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده از امروز تا پایان هفته در مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی بارندگی شدید، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و سیلاب رخ خواهد داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر گفت: براساس تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه به سبب عبور متوالی امواج تراز میانی جو از روی دریای خزر به نوار شمالی کشور و نفوذ جریانهای خنک شمالی، کاهش دما و بارش باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران پیش بینی می شود.

احد وظیفه افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز در استانهای واقع در شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز رگبار باران در بعضی ساعات رعدوبرق و وزش باد موقت شدید رخ خواهد داد. 

به گفته وی امروز دوشنبه بارش باران در برخی نقاط با احتمال رگبار و رعد و برق در گیلان، اردبیل و غرب مازندران و فردا سه شنبه رگبار باران در بعضی ساعات رعدوبرق و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و بارش باران و وزش باد شدید با احتمال رعدوبرق در گیلان، اردبیل، مازندران رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز چهار شنبه نیز بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید در گیلان، اردبیل و مازندران. رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال کردستان و بارش باران در دامنه های جنوبی البرز در شمال استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی را شاهد خواهیم بود.

وظیفه تاکید کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا بین ۷ تا ۱۲ درجه در استانهای اردبیل، گیلان و مازندران کاهش خواهد یافت و انتظار می رود در این مدت کمینه دما در استانهای گیلان و مازندران به حدود ۱۰ درجه سلسیوس برسد. روز چهارشنبه بارش در ارتفاعات این استانها به صورت برف خواهد بود. همچنین در این مدت  دریای خزر و روز سه شنبه خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

وی در پایان با تاکید مجدد بر  آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در گیلان، اردبیل و غرب مازندران و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی به همراه  احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی توصیه کرد جهت پیشگیری از خسارتهای احتمالی اقدامات لازم بکار گرفته شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top